Collegiate sharing techniques in education through the eyes of school psychologists
The result's identifiers
Result code in IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216208%3A11410%2F22%3A10448102" target="_blank" >RIV/00216208:11410/22:10448102 - isvavai.cz</a>
Result on the web
<a href="https://verso.is.cuni.cz/pub/verso.fpl?fname=obd_publikace_handle&handle=-sVuTyS7oC" target="_blank" >https://verso.is.cuni.cz/pub/verso.fpl?fname=obd_publikace_handle&handle=-sVuTyS7oC</a>
DOI - Digital Object Identifier
<a href="http://dx.doi.org/10.14712/23366486.2022.1" target="_blank" >10.14712/23366486.2022.1</a>
Alternative languages
Result language
čeština
Original language name
Techniky kolegiálního sdílení ve školství očima školních psychologů a psycholožek
Original language description
169 školních psychologů a psycholožek se účastnilo dotazníkového šetření v rámci výzkumu technik kolegiálního sdílení ve školství. Šetření bylo součástí výzkumného projektu "Supervize - prevence učitelského vyhoření". Cílem studie bylo zjistit, jakou roli hrají školní psychologové a psycholožky v poskytování kolegiálního sdílení na školách a jaký k němu mají postoj. Pro účely výzkumu byl vytvořen dotazník, který zahrnoval i možnost kvalitativních odpovědí. Organizované formy kolegiálního sdílení (supervize, intervize) probíhaly pouze na 21 % sledovaných škol. 90 % psychologů a psycholožek je ale považuje za důležité a domnívají se, že tyto postupy by měly být ve školství zaváděny. Za hlavní překážky v rozšíření profesního sdílení považují nezájem vyučujících a nedostatek času. Školní psychologové projevují zájem o vlastní supervizi a další vzdělávání v oblasti vedení supervizních technik.
Czech name
Techniky kolegiálního sdílení ve školství očima školních psychologů a psycholožek
Czech description
169 školních psychologů a psycholožek se účastnilo dotazníkového šetření v rámci výzkumu technik kolegiálního sdílení ve školství. Šetření bylo součástí výzkumného projektu "Supervize - prevence učitelského vyhoření". Cílem studie bylo zjistit, jakou roli hrají školní psychologové a psycholožky v poskytování kolegiálního sdílení na školách a jaký k němu mají postoj. Pro účely výzkumu byl vytvořen dotazník, který zahrnoval i možnost kvalitativních odpovědí. Organizované formy kolegiálního sdílení (supervize, intervize) probíhaly pouze na 21 % sledovaných škol. 90 % psychologů a psycholožek je ale považuje za důležité a domnívají se, že tyto postupy by měly být ve školství zaváděny. Za hlavní překážky v rozšíření profesního sdílení považují nezájem vyučujících a nedostatek času. Školní psychologové projevují zájem o vlastní supervizi a další vzdělávání v oblasti vedení supervizních technik.
Classification
Type
J<sub>ost</sub> - Miscellaneous article in a specialist periodical
CEP classification
—
OECD FORD branch
50101 - Psychology (including human - machine relations)
Result continuities
Project
<a href="/en/project/TL01000399" target="_blank" >TL01000399: Supervision - Prevention of Teacher Burnout</a><br>
Continuities
P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)
Others
Publication year
2022
Confidentiality
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Data specific for result type
Name of the periodical
Psychologie pro praxi [online]
ISSN
2336-6486
e-ISSN
2336-6486
Volume of the periodical
55
Issue of the periodical within the volume
2
Country of publishing house
CZ - CZECH REPUBLIC
Number of pages
16
Pages from-to
27-42
UT code for WoS article
—
EID of the result in the Scopus database
—