THE OVERCLAIMING TECHNIQUE IN THE PISA STUDY: A REVIEW STUDY
The result's identifiers
Result code in IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216208%3A11410%2F22%3A10448615" target="_blank" >RIV/00216208:11410/22:10448615 - isvavai.cz</a>
Result on the web
<a href="https://verso.is.cuni.cz/pub/verso.fpl?fname=obd_publikace_handle&handle=T4g8iRkK1D" target="_blank" >https://verso.is.cuni.cz/pub/verso.fpl?fname=obd_publikace_handle&handle=T4g8iRkK1D</a>
DOI - Digital Object Identifier
<a href="http://dx.doi.org/10.18355/PG.2022.11.2.2" target="_blank" >10.18355/PG.2022.11.2.2</a>
Alternative languages
Result language
čeština
Original language name
METODA IDENTIFIKACE NADHODNOCOVANI VLASTNICH ZNALOSTI VE VYZKUMU PISA: PREHLEDOVA STUDIE
Original language description
Metoda identifikace nadhodnocování vlastních znalostí (MINa) je ve výzkumu často využívána. Vychází z reportované obeznámenosti respondenta s existujícími i neexistujícími položkami. Pro pedagogiku je důležitá její implementace do výzkumu PISA. Naším cílem je tematicky kategorizovat studie s PISA 2012 MINa daty, což dosud chybí. Identifikovali jsme pět kategorií: výuka matematiky, způsob odpovídání na dotazníkové položky, míra nečestného chování, (přehnané) sebevědomí a kontext studia nerovností mezi žáky. V dalším výzkumu může být metoda využita i v kontextu analýzy neukázněného chování žáků.
Czech name
METODA IDENTIFIKACE NADHODNOCOVANI VLASTNICH ZNALOSTI VE VYZKUMU PISA: PREHLEDOVA STUDIE
Czech description
Metoda identifikace nadhodnocování vlastních znalostí (MINa) je ve výzkumu často využívána. Vychází z reportované obeznámenosti respondenta s existujícími i neexistujícími položkami. Pro pedagogiku je důležitá její implementace do výzkumu PISA. Naším cílem je tematicky kategorizovat studie s PISA 2012 MINa daty, což dosud chybí. Identifikovali jsme pět kategorií: výuka matematiky, způsob odpovídání na dotazníkové položky, míra nečestného chování, (přehnané) sebevědomí a kontext studia nerovností mezi žáky. V dalším výzkumu může být metoda využita i v kontextu analýzy neukázněného chování žáků.
Classification
Type
J<sub>ost</sub> - Miscellaneous article in a specialist periodical
CEP classification
—
OECD FORD branch
50301 - Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]
Result continuities
Project
<a href="/en/project/GA21-09064S" target="_blank" >GA21-09064S: Heterogeneity in reporting behavior on surveys among different countries, schools and groups of students</a><br>
Continuities
P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)
Others
Publication year
2022
Confidentiality
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Data specific for result type
Name of the periodical
Slavonic Pedagogical Studies Journal [online]
ISSN
1339-9055
e-ISSN
1339-9055
Volume of the periodical
11
Issue of the periodical within the volume
2
Country of publishing house
SK - SLOVAKIA
Number of pages
21
Pages from-to
192-212
UT code for WoS article
—
EID of the result in the Scopus database
—