All

What are you looking for?

All
Projects
Results
Organizations

Quick search

  • Projects supported by TA ČR
  • Excellent projects
  • Projects with the highest public support
  • Current projects

Smart search

  • That is how I find a specific +word
  • That is how I leave the -word out of the results
  • “That is how I can find the whole phrase”

THE OVERCLAIMING TECHNIQUE IN THE PISA STUDY: A REVIEW STUDY

The result's identifiers

  • Result code in IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216208%3A11410%2F22%3A10448615" target="_blank" >RIV/00216208:11410/22:10448615 - isvavai.cz</a>

  • Result on the web

    <a href="https://verso.is.cuni.cz/pub/verso.fpl?fname=obd_publikace_handle&handle=T4g8iRkK1D" target="_blank" >https://verso.is.cuni.cz/pub/verso.fpl?fname=obd_publikace_handle&handle=T4g8iRkK1D</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

    <a href="http://dx.doi.org/10.18355/PG.2022.11.2.2" target="_blank" >10.18355/PG.2022.11.2.2</a>

Alternative languages

  • Result language

    čeština

  • Original language name

    METODA IDENTIFIKACE NADHODNOCOVANI VLASTNICH ZNALOSTI VE VYZKUMU PISA: PREHLEDOVA STUDIE

  • Original language description

    Metoda identifikace nadhodnocování vlastních znalostí (MINa) je ve výzkumu často využívána. Vychází z reportované obeznámenosti respondenta s existujícími i neexistujícími položkami. Pro pedagogiku je důležitá její implementace do výzkumu PISA. Naším cílem je tematicky kategorizovat studie s PISA 2012 MINa daty, což dosud chybí. Identifikovali jsme pět kategorií: výuka matematiky, způsob odpovídání na dotazníkové položky, míra nečestného chování, (přehnané) sebevědomí a kontext studia nerovností mezi žáky. V dalším výzkumu může být metoda využita i v kontextu analýzy neukázněného chování žáků.

  • Czech name

    METODA IDENTIFIKACE NADHODNOCOVANI VLASTNICH ZNALOSTI VE VYZKUMU PISA: PREHLEDOVA STUDIE

  • Czech description

    Metoda identifikace nadhodnocování vlastních znalostí (MINa) je ve výzkumu často využívána. Vychází z reportované obeznámenosti respondenta s existujícími i neexistujícími položkami. Pro pedagogiku je důležitá její implementace do výzkumu PISA. Naším cílem je tematicky kategorizovat studie s PISA 2012 MINa daty, což dosud chybí. Identifikovali jsme pět kategorií: výuka matematiky, způsob odpovídání na dotazníkové položky, míra nečestného chování, (přehnané) sebevědomí a kontext studia nerovností mezi žáky. V dalším výzkumu může být metoda využita i v kontextu analýzy neukázněného chování žáků.

Classification

  • Type

    J<sub>ost</sub> - Miscellaneous article in a specialist periodical

  • CEP classification

  • OECD FORD branch

    50301 - Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]

Result continuities

  • Project

    <a href="/en/project/GA21-09064S" target="_blank" >GA21-09064S: Heterogeneity in reporting behavior on surveys among different countries, schools and groups of students</a><br>

  • Continuities

    P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)

Others

  • Publication year

    2022

  • Confidentiality

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Data specific for result type

  • Name of the periodical

    Slavonic Pedagogical Studies Journal [online]

  • ISSN

    1339-9055

  • e-ISSN

    1339-9055

  • Volume of the periodical

    11

  • Issue of the periodical within the volume

    2

  • Country of publishing house

    SK - SLOVAKIA

  • Number of pages

    21

  • Pages from-to

    192-212

  • UT code for WoS article

  • EID of the result in the Scopus database