All

What are you looking for?

All
Projects
Results
Organizations

Quick search

  • Projects supported by TA ČR
  • Excellent projects
  • Projects with the highest public support
  • Current projects

Smart search

  • That is how I find a specific +word
  • That is how I leave the -word out of the results
  • “That is how I can find the whole phrase”

Marianne Dubuc´s Picture Books Focused on the Emotional Participation of Child Readers

The result's identifiers

  • Result code in IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216208%3A11410%2F22%3A10449674" target="_blank" >RIV/00216208:11410/22:10449674 - isvavai.cz</a>

  • Result on the web

    <a href="https://verso.is.cuni.cz/pub/verso.fpl?fname=obd_publikace_handle&handle=Mq68aNFn.o" target="_blank" >https://verso.is.cuni.cz/pub/verso.fpl?fname=obd_publikace_handle&handle=Mq68aNFn.o</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternative languages

  • Result language

    čeština

  • Original language name

    Obrázkové knihy Marianne Dubuc se zaměřením na emoční participaci dětského čtenáře

  • Original language description

    Příspěvek se věnuje tvorbě frankofonní Kanaďanky, spisovatelky, výtvarnice a ilustrátorky Marianne Dubuc. V interpretační rovině se studie zabývá tvorbou obrázkových knih/bilderbuchů, v nichž tvoří neoddělitelnou jednotu spojení vizuálního a verbálního, vydávaných v českém překladu v nakladatelství Labyrint (Horská cesta; Já nejsem tvoje maminka; Stín malého geparda; Medvěd a šeptání větru), kterou spojuje výrazná estetická funkce a důraz na základní lidské hodnoty. Nejvíce je tematizována tolerance, přátelství, spolupráce, pomoc v nouzi a smysl lidského života. Příběhy bývají zprostředkovány skrze heterodiegetického vypravěče a dominují v nich zvířecí hrdinové. Explicitně slovem v textu i z neverbální komunikace antropomorfizovaných postav na ilustracích lze vyčíst jejich emoce, což umožňuje čtenářovu emoční participaci. Sledovaná literární díla M. Dubuc proto poskytují vhodnou příležitost pro rozvoj emoční inteligence dětí předškolního, event. mladšího školního věku

  • Czech name

    Obrázkové knihy Marianne Dubuc se zaměřením na emoční participaci dětského čtenáře

  • Czech description

    Příspěvek se věnuje tvorbě frankofonní Kanaďanky, spisovatelky, výtvarnice a ilustrátorky Marianne Dubuc. V interpretační rovině se studie zabývá tvorbou obrázkových knih/bilderbuchů, v nichž tvoří neoddělitelnou jednotu spojení vizuálního a verbálního, vydávaných v českém překladu v nakladatelství Labyrint (Horská cesta; Já nejsem tvoje maminka; Stín malého geparda; Medvěd a šeptání větru), kterou spojuje výrazná estetická funkce a důraz na základní lidské hodnoty. Nejvíce je tematizována tolerance, přátelství, spolupráce, pomoc v nouzi a smysl lidského života. Příběhy bývají zprostředkovány skrze heterodiegetického vypravěče a dominují v nich zvířecí hrdinové. Explicitně slovem v textu i z neverbální komunikace antropomorfizovaných postav na ilustracích lze vyčíst jejich emoce, což umožňuje čtenářovu emoční participaci. Sledovaná literární díla M. Dubuc proto poskytují vhodnou příležitost pro rozvoj emoční inteligence dětí předškolního, event. mladšího školního věku

Classification

  • Type

    J<sub>ost</sub> - Miscellaneous article in a specialist periodical

  • CEP classification

  • OECD FORD branch

    60205 - Literary theory

Result continuities

  • Project

  • Continuities

    I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace

Others

  • Publication year

    2022

  • Confidentiality

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Data specific for result type

  • Name of the periodical

    O dieťati, jazyku, literatúre

  • ISSN

    1339-3200

  • e-ISSN

    2729-8639

  • Volume of the periodical

    10

  • Issue of the periodical within the volume

    2

  • Country of publishing house

    SK - SLOVAKIA

  • Number of pages

    16

  • Pages from-to

    129-144

  • UT code for WoS article

  • EID of the result in the Scopus database