All

What are you looking for?

All
Projects
Results
Organizations

Quick search

  • Projects supported by TA ČR
  • Excellent projects
  • Projects with the highest public support
  • Current projects

Smart search

  • That is how I find a specific +word
  • That is how I leave the -word out of the results
  • “That is how I can find the whole phrase”

THE USE OF INFORMAL LEARNING IN THE RESOCIALIZATION OF CONVICTS IN OPEN PRISON CONDITIONS

The result's identifiers

  • Result code in IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216208%3A11410%2F22%3A10454335" target="_blank" >RIV/00216208:11410/22:10454335 - isvavai.cz</a>

  • Result on the web

    <a href="https://verso.is.cuni.cz/pub/verso.fpl?fname=obd_publikace_handle&handle=c18myw~j39" target="_blank" >https://verso.is.cuni.cz/pub/verso.fpl?fname=obd_publikace_handle&handle=c18myw~j39</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

    <a href="http://dx.doi.org/10.11118/lifele20221202167" target="_blank" >10.11118/lifele20221202167</a>

Alternative languages

  • Result language

    čeština

  • Original language name

    VYUŽITÍ INFORMÁLNÍHO UČENÍ PŘI RESOCIALIZACI ODSOUZENÝCH V PODMÍNKÁCH OTEVŘENÉ VĚZNICE

  • Original language description

    Vzdělávání jedinců ve výkonu trestu odnětí svobody bývá v posledních letech díky mezinárodním úmluvám a humanizaci vězeňstvípřipisován velký význam. Ovšem každý vězeň nemůže absolvovatformální a neformální vzdělávací aktivity, například z důvodu nízkého trestu nebo nedostatku kapacity. Proto se otevírá možnost prouplatnění informálního učení a sebevzdělávání. Tato studie se zabývá možnostmi nové inovativní věznice v českých podmínkách,která specifickým prostředím a změnou přístupů ovlivňuje odsouzené a připravuje je na život po propuštění. Výzkumné šetření bylorealizováno kvalitativní formou s využitím polostrukturovanýchrozhovorů zaměřených na a) vnímání informálního učení ve výkonu trestu odnětí svobody, b) vnímání vlivu prostředí otevřenévěznice na učení, c) vnímání vlivu informálního učení na svoupřípravu na propuštění. Celkem se výzkumného šetření účastnilo16 mužů ve výkonu trestu odnětí svobody a k analýze získanýchdat byla využita zakotvená teorie. Z výsledků výzkumu můžemekonstatovat, že respondenti vnímají velké rozdíly v možnostecha přístupech k učení v podmínkách otevřené věznice. Konkrétněse jednalo o lepší sociální klima, které jim umožnilo se více zaměřit na seberozvoj v různých oblastech. Výsledky studie potvrzují,že běžná vězeňská zařízení jsou podnětově chudá, a odsouzení setam setkávají s několika problémy, které zásadně ovlivňují jejichučení. Tato studie poukazuje na důležitost těchto inovativních věznic v kontextu efektivity resocializace a reintegrace.

  • Czech name

    VYUŽITÍ INFORMÁLNÍHO UČENÍ PŘI RESOCIALIZACI ODSOUZENÝCH V PODMÍNKÁCH OTEVŘENÉ VĚZNICE

  • Czech description

    Vzdělávání jedinců ve výkonu trestu odnětí svobody bývá v posledních letech díky mezinárodním úmluvám a humanizaci vězeňstvípřipisován velký význam. Ovšem každý vězeň nemůže absolvovatformální a neformální vzdělávací aktivity, například z důvodu nízkého trestu nebo nedostatku kapacity. Proto se otevírá možnost prouplatnění informálního učení a sebevzdělávání. Tato studie se zabývá možnostmi nové inovativní věznice v českých podmínkách,která specifickým prostředím a změnou přístupů ovlivňuje odsouzené a připravuje je na život po propuštění. Výzkumné šetření bylorealizováno kvalitativní formou s využitím polostrukturovanýchrozhovorů zaměřených na a) vnímání informálního učení ve výkonu trestu odnětí svobody, b) vnímání vlivu prostředí otevřenévěznice na učení, c) vnímání vlivu informálního učení na svoupřípravu na propuštění. Celkem se výzkumného šetření účastnilo16 mužů ve výkonu trestu odnětí svobody a k analýze získanýchdat byla využita zakotvená teorie. Z výsledků výzkumu můžemekonstatovat, že respondenti vnímají velké rozdíly v možnostecha přístupech k učení v podmínkách otevřené věznice. Konkrétněse jednalo o lepší sociální klima, které jim umožnilo se více zaměřit na seberozvoj v různých oblastech. Výsledky studie potvrzují,že běžná vězeňská zařízení jsou podnětově chudá, a odsouzení setam setkávají s několika problémy, které zásadně ovlivňují jejichučení. Tato studie poukazuje na důležitost těchto inovativních věznic v kontextu efektivity resocializace a reintegrace.

Classification

  • Type

    J<sub>ost</sub> - Miscellaneous article in a specialist periodical

  • CEP classification

  • OECD FORD branch

    50301 - Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]

Result continuities

  • Project

  • Continuities

    S - Specificky vyzkum na vysokych skolach

Others

  • Publication year

    2022

  • Confidentiality

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Data specific for result type

  • Name of the periodical

    Lifelong Learning – celoživotní vzdělávání

  • ISSN

    1804-526X

  • e-ISSN

  • Volume of the periodical

    12

  • Issue of the periodical within the volume

    2

  • Country of publishing house

    CZ - CZECH REPUBLIC

  • Number of pages

    32

  • Pages from-to

    147-178

  • UT code for WoS article

  • EID of the result in the Scopus database