THE USE OF INFORMAL LEARNING IN THE RESOCIALIZATION OF CONVICTS IN OPEN PRISON CONDITIONS
The result's identifiers
Result code in IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216208%3A11410%2F22%3A10454335" target="_blank" >RIV/00216208:11410/22:10454335 - isvavai.cz</a>
Result on the web
<a href="https://verso.is.cuni.cz/pub/verso.fpl?fname=obd_publikace_handle&handle=c18myw~j39" target="_blank" >https://verso.is.cuni.cz/pub/verso.fpl?fname=obd_publikace_handle&handle=c18myw~j39</a>
DOI - Digital Object Identifier
<a href="http://dx.doi.org/10.11118/lifele20221202167" target="_blank" >10.11118/lifele20221202167</a>
Alternative languages
Result language
čeština
Original language name
VYUŽITÍ INFORMÁLNÍHO UČENÍ PŘI RESOCIALIZACI ODSOUZENÝCH V PODMÍNKÁCH OTEVŘENÉ VĚZNICE
Original language description
Vzdělávání jedinců ve výkonu trestu odnětí svobody bývá v posledních letech díky mezinárodním úmluvám a humanizaci vězeňstvípřipisován velký význam. Ovšem každý vězeň nemůže absolvovatformální a neformální vzdělávací aktivity, například z důvodu nízkého trestu nebo nedostatku kapacity. Proto se otevírá možnost prouplatnění informálního učení a sebevzdělávání. Tato studie se zabývá možnostmi nové inovativní věznice v českých podmínkách,která specifickým prostředím a změnou přístupů ovlivňuje odsouzené a připravuje je na život po propuštění. Výzkumné šetření bylorealizováno kvalitativní formou s využitím polostrukturovanýchrozhovorů zaměřených na a) vnímání informálního učení ve výkonu trestu odnětí svobody, b) vnímání vlivu prostředí otevřenévěznice na učení, c) vnímání vlivu informálního učení na svoupřípravu na propuštění. Celkem se výzkumného šetření účastnilo16 mužů ve výkonu trestu odnětí svobody a k analýze získanýchdat byla využita zakotvená teorie. Z výsledků výzkumu můžemekonstatovat, že respondenti vnímají velké rozdíly v možnostecha přístupech k učení v podmínkách otevřené věznice. Konkrétněse jednalo o lepší sociální klima, které jim umožnilo se více zaměřit na seberozvoj v různých oblastech. Výsledky studie potvrzují,že běžná vězeňská zařízení jsou podnětově chudá, a odsouzení setam setkávají s několika problémy, které zásadně ovlivňují jejichučení. Tato studie poukazuje na důležitost těchto inovativních věznic v kontextu efektivity resocializace a reintegrace.
Czech name
VYUŽITÍ INFORMÁLNÍHO UČENÍ PŘI RESOCIALIZACI ODSOUZENÝCH V PODMÍNKÁCH OTEVŘENÉ VĚZNICE
Czech description
Vzdělávání jedinců ve výkonu trestu odnětí svobody bývá v posledních letech díky mezinárodním úmluvám a humanizaci vězeňstvípřipisován velký význam. Ovšem každý vězeň nemůže absolvovatformální a neformální vzdělávací aktivity, například z důvodu nízkého trestu nebo nedostatku kapacity. Proto se otevírá možnost prouplatnění informálního učení a sebevzdělávání. Tato studie se zabývá možnostmi nové inovativní věznice v českých podmínkách,která specifickým prostředím a změnou přístupů ovlivňuje odsouzené a připravuje je na život po propuštění. Výzkumné šetření bylorealizováno kvalitativní formou s využitím polostrukturovanýchrozhovorů zaměřených na a) vnímání informálního učení ve výkonu trestu odnětí svobody, b) vnímání vlivu prostředí otevřenévěznice na učení, c) vnímání vlivu informálního učení na svoupřípravu na propuštění. Celkem se výzkumného šetření účastnilo16 mužů ve výkonu trestu odnětí svobody a k analýze získanýchdat byla využita zakotvená teorie. Z výsledků výzkumu můžemekonstatovat, že respondenti vnímají velké rozdíly v možnostecha přístupech k učení v podmínkách otevřené věznice. Konkrétněse jednalo o lepší sociální klima, které jim umožnilo se více zaměřit na seberozvoj v různých oblastech. Výsledky studie potvrzují,že běžná vězeňská zařízení jsou podnětově chudá, a odsouzení setam setkávají s několika problémy, které zásadně ovlivňují jejichučení. Tato studie poukazuje na důležitost těchto inovativních věznic v kontextu efektivity resocializace a reintegrace.
Classification
Type
J<sub>ost</sub> - Miscellaneous article in a specialist periodical
CEP classification
—
OECD FORD branch
50301 - Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]
Result continuities
Project
—
Continuities
S - Specificky vyzkum na vysokych skolach
Others
Publication year
2022
Confidentiality
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Data specific for result type
Name of the periodical
Lifelong Learning – celoživotní vzdělávání
ISSN
1804-526X
e-ISSN
—
Volume of the periodical
12
Issue of the periodical within the volume
2
Country of publishing house
CZ - CZECH REPUBLIC
Number of pages
32
Pages from-to
147-178
UT code for WoS article
—
EID of the result in the Scopus database
—