All

What are you looking for?

All
Projects
Results
Organizations

Quick search

  • Projects supported by TA ČR
  • Excellent projects
  • Projects with the highest public support
  • Current projects

Smart search

  • That is how I find a specific +word
  • That is how I leave the -word out of the results
  • “That is how I can find the whole phrase”

Music education for everyone? Music education for everyone!

The result's identifiers

  • Result code in IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216208%3A11410%2F22%3A10469210" target="_blank" >RIV/00216208:11410/22:10469210 - isvavai.cz</a>

  • Result on the web

    <a href="https://verso.is.cuni.cz/pub/verso.fpl?fname=obd_publikace_handle&handle=0R1JQp0eDc" target="_blank" >https://verso.is.cuni.cz/pub/verso.fpl?fname=obd_publikace_handle&handle=0R1JQp0eDc</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternative languages

  • Result language

    čeština

  • Original language name

    Hudební výchova pro každého? Hudební výchova pro každého!

  • Original language description

    Hudební výchova má v moderní edukaci nezastupitelné místo. Její benefity musí být dostupné všem. I žákovi se speciálními vzdělávacími potřebami i dítěti vyrůstajícímu v prostředí ohroženém sociální exkluzí. Hlavním cílem tohoto příspěvku je představit odborné veřejnosti klíčové výsledky kvalitativního výzkumu, který byl po dva roky realizován v prostředí dětského domova. Zjišťovali jsme zde možnosti využití hudební výchovy, sledovali jsme formy její distribuce. Podařilo se nám potvrdit významnou roli hudební výchovy při speciálně pedagogické intervenci. V příspěvku jasně vymezíme rozdíly mezi muzikoterapií, muzikofiletikou a speciální hudební výchovou. V diskusi poukážeme na potřebu speciálně pedagogických kompetencí u hudebních pedagogů. Na základě našich zjištění nabídneme možné modifikace hudební výchovy pro děti se speciálními vzdělávacími potřebami.

  • Czech name

    Hudební výchova pro každého? Hudební výchova pro každého!

  • Czech description

    Hudební výchova má v moderní edukaci nezastupitelné místo. Její benefity musí být dostupné všem. I žákovi se speciálními vzdělávacími potřebami i dítěti vyrůstajícímu v prostředí ohroženém sociální exkluzí. Hlavním cílem tohoto příspěvku je představit odborné veřejnosti klíčové výsledky kvalitativního výzkumu, který byl po dva roky realizován v prostředí dětského domova. Zjišťovali jsme zde možnosti využití hudební výchovy, sledovali jsme formy její distribuce. Podařilo se nám potvrdit významnou roli hudební výchovy při speciálně pedagogické intervenci. V příspěvku jasně vymezíme rozdíly mezi muzikoterapií, muzikofiletikou a speciální hudební výchovou. V diskusi poukážeme na potřebu speciálně pedagogických kompetencí u hudebních pedagogů. Na základě našich zjištění nabídneme možné modifikace hudební výchovy pro děti se speciálními vzdělávacími potřebami.

Classification

  • Type

    J<sub>ost</sub> - Miscellaneous article in a specialist periodical

  • CEP classification

  • OECD FORD branch

    50302 - Education, special (to gifted persons, those with learning disabilities)

Result continuities

  • Project

  • Continuities

    S - Specificky vyzkum na vysokych skolach

Others

  • Publication year

    2022

  • Confidentiality

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Data specific for result type

  • Name of the periodical

    Hudební výchova

  • ISSN

    1210-3683

  • e-ISSN

  • Volume of the periodical

    30

  • Issue of the periodical within the volume

    4

  • Country of publishing house

    CZ - CZECH REPUBLIC

  • Number of pages

    3

  • Pages from-to

    12-14

  • UT code for WoS article

  • EID of the result in the Scopus database