All

What are you looking for?

All
Projects
Results
Organizations

Quick search

  • Projects supported by TA ČR
  • Excellent projects
  • Projects with the highest public support
  • Current projects

Smart search

  • That is how I find a specific +word
  • That is how I leave the -word out of the results
  • “That is how I can find the whole phrase”

THE INFLUENCE OF FORMATIVE ASSESSMENT ON THE PSYCHOLOGICAL WELL-BEING OF HIGH SCHOOL PUPILS - A STUDY

The result's identifiers

  • Result code in IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216208%3A11410%2F23%3A10469305" target="_blank" >RIV/00216208:11410/23:10469305 - isvavai.cz</a>

  • Result on the web

    <a href="https://verso.is.cuni.cz/pub/verso.fpl?fname=obd_publikace_handle&handle=NnpeWZMXYO" target="_blank" >https://verso.is.cuni.cz/pub/verso.fpl?fname=obd_publikace_handle&handle=NnpeWZMXYO</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

    <a href="http://dx.doi.org/10.58743/dap2023vol7no1.321" target="_blank" >10.58743/dap2023vol7no1.321</a>

Alternative languages

  • Result language

    čeština

  • Original language name

    Vliv formativního hodnocení na psychickou pohodu žáků střední školy - studie

  • Original language description

    Příspěvek se zabývá formativním hodnocením ajeho vlivem na psychickou pohodu žáků střední školy. Cílem práce bylo zjistit, zda metody formativního hodnocení využívané ve výuce učitelem ovlivňují psychickou pohodu žáků na střední škole. Výzkumný soubor zahrnoval 33 účastníků společně spaní učitelkou, která se na výzkumu podílela. Před začátkem samotného výzkumu proběhla analýza literárních zdrojů zabývající se formativním hodnocením ve školách aduševním zdravím žáků. Paní učitelka, která splňovala veškeré požadavky pro realizaci výzkumu, byla proškolena vrámci implementace formativního hodnocení anásledně ho začala plynule využívat vpředmětu Ekonomiky. Vtéto výuce byly prováděny průběžné hospitace, přičemž byly použity metody pozorování arozhovory. Pro zjištění případné změny psychické pohody žáků, jim byly rozdány před apo implementaci formativního hodnocení dotazníky, zjišťující míru náchylnosti ke stresu. Díky tomuto dotazníku bylo zjištěno, že formativní hodnocení ovlivňuje psychickou pohodu žáků, apředevším snižuje náchylnost ke stresu utěch jedinců, kteří měli před implementací formativního hodnocení ve výsledcích dotazníku ohledně náchylnosti ke stresu velmi vysoké hodnoty. VČeské republice se formativní způsob hodnocení teprve rozvíjí anení dohledatelných mnoho studií či odborných článků zabývající se vlivem formativního hodnocení právě na psychickou pohodu žáků. Tento výzkum může sloužit jako fakt, že má smysl využívat formativní hodnocení ve školách, jelikož mimo další pozitiva spojená slepší motivací žáků ke studiu abudování jejich silnějšího sebevědomí, může toto hodnocení přispět ikjejich lepší psychické pohodě, která ovlivňuje jejich další významné faktory.

  • Czech name

    Vliv formativního hodnocení na psychickou pohodu žáků střední školy - studie

  • Czech description

    Příspěvek se zabývá formativním hodnocením ajeho vlivem na psychickou pohodu žáků střední školy. Cílem práce bylo zjistit, zda metody formativního hodnocení využívané ve výuce učitelem ovlivňují psychickou pohodu žáků na střední škole. Výzkumný soubor zahrnoval 33 účastníků společně spaní učitelkou, která se na výzkumu podílela. Před začátkem samotného výzkumu proběhla analýza literárních zdrojů zabývající se formativním hodnocením ve školách aduševním zdravím žáků. Paní učitelka, která splňovala veškeré požadavky pro realizaci výzkumu, byla proškolena vrámci implementace formativního hodnocení anásledně ho začala plynule využívat vpředmětu Ekonomiky. Vtéto výuce byly prováděny průběžné hospitace, přičemž byly použity metody pozorování arozhovory. Pro zjištění případné změny psychické pohody žáků, jim byly rozdány před apo implementaci formativního hodnocení dotazníky, zjišťující míru náchylnosti ke stresu. Díky tomuto dotazníku bylo zjištěno, že formativní hodnocení ovlivňuje psychickou pohodu žáků, apředevším snižuje náchylnost ke stresu utěch jedinců, kteří měli před implementací formativního hodnocení ve výsledcích dotazníku ohledně náchylnosti ke stresu velmi vysoké hodnoty. VČeské republice se formativní způsob hodnocení teprve rozvíjí anení dohledatelných mnoho studií či odborných článků zabývající se vlivem formativního hodnocení právě na psychickou pohodu žáků. Tento výzkum může sloužit jako fakt, že má smysl využívat formativní hodnocení ve školách, jelikož mimo další pozitiva spojená slepší motivací žáků ke studiu abudování jejich silnějšího sebevědomí, může toto hodnocení přispět ikjejich lepší psychické pohodě, která ovlivňuje jejich další významné faktory.

Classification

  • Type

    J<sub>ost</sub> - Miscellaneous article in a specialist periodical

  • CEP classification

  • OECD FORD branch

    50101 - Psychology (including human - machine relations)

Result continuities

  • Project

  • Continuities

    I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace

Others

  • Publication year

    2023

  • Confidentiality

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Data specific for result type

  • Name of the periodical

    Diagnostika a poradenství v pomáhajících profesích

  • ISSN

    2570-7612

  • e-ISSN

    2570-7612

  • Volume of the periodical

    7

  • Issue of the periodical within the volume

    1

  • Country of publishing house

    CZ - CZECH REPUBLIC

  • Number of pages

    25

  • Pages from-to

    80-104

  • UT code for WoS article

  • EID of the result in the Scopus database