THE INFLUENCE OF FORMATIVE ASSESSMENT ON THE PSYCHOLOGICAL WELL-BEING OF HIGH SCHOOL PUPILS - A STUDY
The result's identifiers
Result code in IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216208%3A11410%2F23%3A10469305" target="_blank" >RIV/00216208:11410/23:10469305 - isvavai.cz</a>
Result on the web
<a href="https://verso.is.cuni.cz/pub/verso.fpl?fname=obd_publikace_handle&handle=NnpeWZMXYO" target="_blank" >https://verso.is.cuni.cz/pub/verso.fpl?fname=obd_publikace_handle&handle=NnpeWZMXYO</a>
DOI - Digital Object Identifier
<a href="http://dx.doi.org/10.58743/dap2023vol7no1.321" target="_blank" >10.58743/dap2023vol7no1.321</a>
Alternative languages
Result language
čeština
Original language name
Vliv formativního hodnocení na psychickou pohodu žáků střední školy - studie
Original language description
Příspěvek se zabývá formativním hodnocením ajeho vlivem na psychickou pohodu žáků střední školy. Cílem práce bylo zjistit, zda metody formativního hodnocení využívané ve výuce učitelem ovlivňují psychickou pohodu žáků na střední škole. Výzkumný soubor zahrnoval 33 účastníků společně spaní učitelkou, která se na výzkumu podílela. Před začátkem samotného výzkumu proběhla analýza literárních zdrojů zabývající se formativním hodnocením ve školách aduševním zdravím žáků. Paní učitelka, která splňovala veškeré požadavky pro realizaci výzkumu, byla proškolena vrámci implementace formativního hodnocení anásledně ho začala plynule využívat vpředmětu Ekonomiky. Vtéto výuce byly prováděny průběžné hospitace, přičemž byly použity metody pozorování arozhovory. Pro zjištění případné změny psychické pohody žáků, jim byly rozdány před apo implementaci formativního hodnocení dotazníky, zjišťující míru náchylnosti ke stresu. Díky tomuto dotazníku bylo zjištěno, že formativní hodnocení ovlivňuje psychickou pohodu žáků, apředevším snižuje náchylnost ke stresu utěch jedinců, kteří měli před implementací formativního hodnocení ve výsledcích dotazníku ohledně náchylnosti ke stresu velmi vysoké hodnoty. VČeské republice se formativní způsob hodnocení teprve rozvíjí anení dohledatelných mnoho studií či odborných článků zabývající se vlivem formativního hodnocení právě na psychickou pohodu žáků. Tento výzkum může sloužit jako fakt, že má smysl využívat formativní hodnocení ve školách, jelikož mimo další pozitiva spojená slepší motivací žáků ke studiu abudování jejich silnějšího sebevědomí, může toto hodnocení přispět ikjejich lepší psychické pohodě, která ovlivňuje jejich další významné faktory.
Czech name
Vliv formativního hodnocení na psychickou pohodu žáků střední školy - studie
Czech description
Příspěvek se zabývá formativním hodnocením ajeho vlivem na psychickou pohodu žáků střední školy. Cílem práce bylo zjistit, zda metody formativního hodnocení využívané ve výuce učitelem ovlivňují psychickou pohodu žáků na střední škole. Výzkumný soubor zahrnoval 33 účastníků společně spaní učitelkou, která se na výzkumu podílela. Před začátkem samotného výzkumu proběhla analýza literárních zdrojů zabývající se formativním hodnocením ve školách aduševním zdravím žáků. Paní učitelka, která splňovala veškeré požadavky pro realizaci výzkumu, byla proškolena vrámci implementace formativního hodnocení anásledně ho začala plynule využívat vpředmětu Ekonomiky. Vtéto výuce byly prováděny průběžné hospitace, přičemž byly použity metody pozorování arozhovory. Pro zjištění případné změny psychické pohody žáků, jim byly rozdány před apo implementaci formativního hodnocení dotazníky, zjišťující míru náchylnosti ke stresu. Díky tomuto dotazníku bylo zjištěno, že formativní hodnocení ovlivňuje psychickou pohodu žáků, apředevším snižuje náchylnost ke stresu utěch jedinců, kteří měli před implementací formativního hodnocení ve výsledcích dotazníku ohledně náchylnosti ke stresu velmi vysoké hodnoty. VČeské republice se formativní způsob hodnocení teprve rozvíjí anení dohledatelných mnoho studií či odborných článků zabývající se vlivem formativního hodnocení právě na psychickou pohodu žáků. Tento výzkum může sloužit jako fakt, že má smysl využívat formativní hodnocení ve školách, jelikož mimo další pozitiva spojená slepší motivací žáků ke studiu abudování jejich silnějšího sebevědomí, může toto hodnocení přispět ikjejich lepší psychické pohodě, která ovlivňuje jejich další významné faktory.
Classification
Type
J<sub>ost</sub> - Miscellaneous article in a specialist periodical
CEP classification
—
OECD FORD branch
50101 - Psychology (including human - machine relations)
Result continuities
Project
—
Continuities
I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace
Others
Publication year
2023
Confidentiality
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Data specific for result type
Name of the periodical
Diagnostika a poradenství v pomáhajících profesích
ISSN
2570-7612
e-ISSN
2570-7612
Volume of the periodical
7
Issue of the periodical within the volume
1
Country of publishing house
CZ - CZECH REPUBLIC
Number of pages
25
Pages from-to
80-104
UT code for WoS article
—
EID of the result in the Scopus database
—