All

What are you looking for?

All
Projects
Results
Organizations

Quick search

  • Projects supported by TA ČR
  • Excellent projects
  • Projects with the highest public support
  • Current projects

Smart search

  • That is how I find a specific +word
  • That is how I leave the -word out of the results
  • “That is how I can find the whole phrase”

Word formation in integrated teaching of czech language and literature

The result's identifiers

  • Result code in IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216208%3A11410%2F23%3A10474155" target="_blank" >RIV/00216208:11410/23:10474155 - isvavai.cz</a>

  • Result on the web

    <a href="https://verso.is.cuni.cz/pub/verso.fpl?fname=obd_publikace_handle&handle=eVwgjwJ1m8" target="_blank" >https://verso.is.cuni.cz/pub/verso.fpl?fname=obd_publikace_handle&handle=eVwgjwJ1m8</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternative languages

  • Result language

    čeština

  • Original language name

    Slovotvorný rozbor v integrovaném vyučování českého jazyka a literatury

  • Original language description

    Příspěvek představí možnost integrace konkrétního jazykového učiva s literární výchovou. Prostřednictvím slovotvorného rozboru slov vybraných z živého autentického komunikátu by se žáci měli seznámit s možnostmi tvoření obyvatelských názvu. To následně usnadní porozumění významu a způsobu tvoření okazionalismů užitých v uměleckém textu. Cílem výukové situace je seznámit žáka k poznání zákonitostí tvoření nových slov češtině. Výuková jednotka tak za využití induktivního postupu rozvíjí komunikační a interpretační dovednosti žáků. Výukový plán autorka článku ověřila v praxi v hodině českého jazyka a literatury v 8. ročníku ZŠ.

  • Czech name

    Slovotvorný rozbor v integrovaném vyučování českého jazyka a literatury

  • Czech description

    Příspěvek představí možnost integrace konkrétního jazykového učiva s literární výchovou. Prostřednictvím slovotvorného rozboru slov vybraných z živého autentického komunikátu by se žáci měli seznámit s možnostmi tvoření obyvatelských názvu. To následně usnadní porozumění významu a způsobu tvoření okazionalismů užitých v uměleckém textu. Cílem výukové situace je seznámit žáka k poznání zákonitostí tvoření nových slov češtině. Výuková jednotka tak za využití induktivního postupu rozvíjí komunikační a interpretační dovednosti žáků. Výukový plán autorka článku ověřila v praxi v hodině českého jazyka a literatury v 8. ročníku ZŠ.

Classification

  • Type

    J<sub>ost</sub> - Miscellaneous article in a specialist periodical

  • CEP classification

  • OECD FORD branch

    50301 - Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]

Result continuities

  • Project

  • Continuities

    S - Specificky vyzkum na vysokych skolach<br>I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace

Others

  • Publication year

    2023

  • Confidentiality

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Data specific for result type

  • Name of the periodical

    Didaktické studie

  • ISSN

    1804-1221

  • e-ISSN

    2571-0400

  • Volume of the periodical

    15

  • Issue of the periodical within the volume

    2

  • Country of publishing house

    CZ - CZECH REPUBLIC

  • Number of pages

    5

  • Pages from-to

    89-93

  • UT code for WoS article

  • EID of the result in the Scopus database