Word formation in integrated teaching of czech language and literature
The result's identifiers
Result code in IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216208%3A11410%2F23%3A10474155" target="_blank" >RIV/00216208:11410/23:10474155 - isvavai.cz</a>
Result on the web
<a href="https://verso.is.cuni.cz/pub/verso.fpl?fname=obd_publikace_handle&handle=eVwgjwJ1m8" target="_blank" >https://verso.is.cuni.cz/pub/verso.fpl?fname=obd_publikace_handle&handle=eVwgjwJ1m8</a>
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternative languages
Result language
čeština
Original language name
Slovotvorný rozbor v integrovaném vyučování českého jazyka a literatury
Original language description
Příspěvek představí možnost integrace konkrétního jazykového učiva s literární výchovou. Prostřednictvím slovotvorného rozboru slov vybraných z živého autentického komunikátu by se žáci měli seznámit s možnostmi tvoření obyvatelských názvu. To následně usnadní porozumění významu a způsobu tvoření okazionalismů užitých v uměleckém textu. Cílem výukové situace je seznámit žáka k poznání zákonitostí tvoření nových slov češtině. Výuková jednotka tak za využití induktivního postupu rozvíjí komunikační a interpretační dovednosti žáků. Výukový plán autorka článku ověřila v praxi v hodině českého jazyka a literatury v 8. ročníku ZŠ.
Czech name
Slovotvorný rozbor v integrovaném vyučování českého jazyka a literatury
Czech description
Příspěvek představí možnost integrace konkrétního jazykového učiva s literární výchovou. Prostřednictvím slovotvorného rozboru slov vybraných z živého autentického komunikátu by se žáci měli seznámit s možnostmi tvoření obyvatelských názvu. To následně usnadní porozumění významu a způsobu tvoření okazionalismů užitých v uměleckém textu. Cílem výukové situace je seznámit žáka k poznání zákonitostí tvoření nových slov češtině. Výuková jednotka tak za využití induktivního postupu rozvíjí komunikační a interpretační dovednosti žáků. Výukový plán autorka článku ověřila v praxi v hodině českého jazyka a literatury v 8. ročníku ZŠ.
Classification
Type
J<sub>ost</sub> - Miscellaneous article in a specialist periodical
CEP classification
—
OECD FORD branch
50301 - Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]
Result continuities
Project
—
Continuities
S - Specificky vyzkum na vysokych skolach<br>I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace
Others
Publication year
2023
Confidentiality
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Data specific for result type
Name of the periodical
Didaktické studie
ISSN
1804-1221
e-ISSN
2571-0400
Volume of the periodical
15
Issue of the periodical within the volume
2
Country of publishing house
CZ - CZECH REPUBLIC
Number of pages
5
Pages from-to
89-93
UT code for WoS article
—
EID of the result in the Scopus database
—