All

What are you looking for?

All
Projects
Results
Organizations

Quick search

  • Projects supported by TA ČR
  • Excellent projects
  • Projects with the highest public support
  • Current projects

Smart search

  • That is how I find a specific +word
  • That is how I leave the -word out of the results
  • “That is how I can find the whole phrase”

Methodology for creating and using mathematics teaching materials in the environment of AI Chatbot EDU-AI.EU

The result's identifiers

  • Result code in IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216208%3A11410%2F24%3A10479757" target="_blank" >RIV/00216208:11410/24:10479757 - isvavai.cz</a>

  • Result on the web

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternative languages

  • Result language

    čeština

  • Original language name

    Metodika tvorby a využití výukových materiálů z matematiky v prostředí AI Chatbota EDU-AI.EU

  • Original language description

    Využití AI pro podporu žáků a studentů bylo jedním z cílů projektu TAČR - AI asistent pro žákya učitele, na jehož řešení se spolu s partnery z Asociace pro lepší IT řešení Národníhopedagogického institutu ČR a Matematicko-fyzikální fakulty Univerzity Karlovy podílel i týmřešitelů z Katedry matematiky a didaktiky matematiky Pedagogické fakulty Univerzity Karlovy.Úkolem týmu z Pedagogické fakulty bylo vytvořit a experimentálně ověřit vzdělávací obsahpro přípravu na jednotnou přijímací zkoušku na čtyřleté obory a nadstavbová studia. Při řešeníprojektu byly využity zkušenosti a poznatky z průběhu distanční výuky v období epidemieCovid-19. Vycházeli jsme jak z vlastních zkušeností, tak rozhovorů s kolegy, kteří se distančnívýuky účastnili. Hlavním zdrojem informací pak byla data z dotazníkových šetření, která bylapedagogickou fakultou realizována, a především analýza veřejně dostupných výukovýchmateriálů. Ukázalo se, že distanční výuka vedla ke zvýšení míry sdílení zdrojů mezi učiteli jakv rámci školy, tak mezi školami. Online se objevila celá řada videí z různých předmětů(převážně na youtube). Tím, že se videa a další výukové materiály začaly sdílet ve velkémmnožství, objevily se i takové, která obsahují chyby a nepřesnosti. Do popředí se tak dostalaotázka potřeby pomoci s výběrem vhodných materiálů, což je i jeden z cílů řešeného projektu.Co je však podstatné, ukázalo se, že žáci se naučili elektronické materiály využívat a má smysljim poskytovat systematickou podporu v elektronické podobě, zvláště formou, která využíváprostředí, které na internetu běžně používají. Takovým prostředím jsou i programy prochatování. V průběhu projektu byla vytvořena aplikace, která poskytuje vzdělávací programa komunikuje se žáky a učiteli formou chatu. Tato aplikace byla experimentálně ověřenav období přípravy na jednotnou přijímací zkoušku (JPZ) v roce 2023.Jedním z plánovaných výstupů projektu je kromě samotné aplikace i zpracování zkušenostís tvorbou vzdělávacího obsahu a využíváním aplikace formou metodiky. V této metodice,kterou vám nyní předkládáme, se zaměříme na oblast výuky matematiky. Vytvořený nástroj jeurčen pro samostatnou práci žáků. Primárně byl vyvinut pro doučování, neslouží tedy protestování, ani jiné formy sběru dat pro hodnocení. V současné době poskytuje kompletnípodporu pro přípravu na jednotnou přijímací zkoušku na čtyřleté studijní obory a nadstavbovástudia. Je důležité zdůraznit, že v aplikaci nevyužíváme AI pro generování matematickéhoobsahu; naopak, její role spočívá v optimalizaci komunikace s žákem, překračující rámecjednoduchého zadávání úloh.

  • Czech name

    Metodika tvorby a využití výukových materiálů z matematiky v prostředí AI Chatbota EDU-AI.EU

  • Czech description

    Využití AI pro podporu žáků a studentů bylo jedním z cílů projektu TAČR - AI asistent pro žákya učitele, na jehož řešení se spolu s partnery z Asociace pro lepší IT řešení Národníhopedagogického institutu ČR a Matematicko-fyzikální fakulty Univerzity Karlovy podílel i týmřešitelů z Katedry matematiky a didaktiky matematiky Pedagogické fakulty Univerzity Karlovy.Úkolem týmu z Pedagogické fakulty bylo vytvořit a experimentálně ověřit vzdělávací obsahpro přípravu na jednotnou přijímací zkoušku na čtyřleté obory a nadstavbová studia. Při řešeníprojektu byly využity zkušenosti a poznatky z průběhu distanční výuky v období epidemieCovid-19. Vycházeli jsme jak z vlastních zkušeností, tak rozhovorů s kolegy, kteří se distančnívýuky účastnili. Hlavním zdrojem informací pak byla data z dotazníkových šetření, která bylapedagogickou fakultou realizována, a především analýza veřejně dostupných výukovýchmateriálů. Ukázalo se, že distanční výuka vedla ke zvýšení míry sdílení zdrojů mezi učiteli jakv rámci školy, tak mezi školami. Online se objevila celá řada videí z různých předmětů(převážně na youtube). Tím, že se videa a další výukové materiály začaly sdílet ve velkémmnožství, objevily se i takové, která obsahují chyby a nepřesnosti. Do popředí se tak dostalaotázka potřeby pomoci s výběrem vhodných materiálů, což je i jeden z cílů řešeného projektu.Co je však podstatné, ukázalo se, že žáci se naučili elektronické materiály využívat a má smysljim poskytovat systematickou podporu v elektronické podobě, zvláště formou, která využíváprostředí, které na internetu běžně používají. Takovým prostředím jsou i programy prochatování. V průběhu projektu byla vytvořena aplikace, která poskytuje vzdělávací programa komunikuje se žáky a učiteli formou chatu. Tato aplikace byla experimentálně ověřenav období přípravy na jednotnou přijímací zkoušku (JPZ) v roce 2023.Jedním z plánovaných výstupů projektu je kromě samotné aplikace i zpracování zkušenostís tvorbou vzdělávacího obsahu a využíváním aplikace formou metodiky. V této metodice,kterou vám nyní předkládáme, se zaměříme na oblast výuky matematiky. Vytvořený nástroj jeurčen pro samostatnou práci žáků. Primárně byl vyvinut pro doučování, neslouží tedy protestování, ani jiné formy sběru dat pro hodnocení. V současné době poskytuje kompletnípodporu pro přípravu na jednotnou přijímací zkoušku na čtyřleté studijní obory a nadstavbovástudia. Je důležité zdůraznit, že v aplikaci nevyužíváme AI pro generování matematickéhoobsahu; naopak, její role spočívá v optimalizaci komunikace s žákem, překračující rámecjednoduchého zadávání úloh.

Classification

  • Type

    N<sub>metC</sub> - Methodology certified by the authorised body

  • CEP classification

  • OECD FORD branch

    50301 - Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]

Result continuities

  • Project

    <a href="/en/project/TL05000236" target="_blank" >TL05000236: AI assistant for students and teachers</a><br>

  • Continuities

    P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)

Others

  • Publication year

    2024

  • Confidentiality

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Data specific for result type

  • Internal product ID

    MET_PEDFUK_2024_1

  • Regulation ID

    UKPEDF/309811/2024

  • Technical parameters

    Univerzita Karlova Pedagogická fakulta Magdalény Rettigové 4, 116 39 Praha 1, IČ: 00216208 DIČ: CZ00216208 Datum uzavření smlouvy: 31.01.2024 Odpovědná osoba: Prof. PaedDr. Michal Nedělka, Dr. - děkan Telefon: 221 900 272 E-mail: michal.nedelka@pedf.cuni.cz Kontaktní osoba: Mgr. Ivana Metelková (ivana.metelkova@pedf.cuni.cz, 221 900 215)

  • Economical parameters

    Tvorba a využití AI-CHatbota ve výuce a procesu doučování šetří výdaje v této oblasti a přispívá ke snížení socio-ekonomických nerovností ve vzdělávání - tento dopad je dlouhodobý a nelze vyčíslit.

  • Certification body designation

    Pedagogická fakulta Univerzity Karlovy

  • Date of certification

  • Method of use

    C - Výsledek je využíván bez omezení okruhu uživatelů