Self-evaluation in Language Education of Pupils of Primary School
The result's identifiers
Result code in IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216208%3A11410%2F24%3A10481250" target="_blank" >RIV/00216208:11410/24:10481250 - isvavai.cz</a>
Result on the web
<a href="https://verso.is.cuni.cz/pub/verso.fpl?fname=obd_publikace_handle&handle=pLD43ff1Lw" target="_blank" >https://verso.is.cuni.cz/pub/verso.fpl?fname=obd_publikace_handle&handle=pLD43ff1Lw</a>
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternative languages
Result language
čeština
Original language name
Sebehodnocení v jazykovém vyučování žáků na 1. stupni ZŠ
Original language description
V textu prezentujeme dílčí výsledky z výzkumného projektu, který se zabýval školní (ne)úspěšností žáků 1. stupně základní školy (http://skolniuspech.pedf.cuni.cz/). Školní (ne)úspěšnost byla nahlížena prizmatem didaktických, psychologických a speciálně pedagogických oborů ve snaze o komplexní analýzu příčin (ne)úspěchu žáků ve školní edukaci. Hlavním cílem předkládané studie byla analýza žákovských sebehodnocení v didaktickém testu z českého jazyka. Zaměřili jsme se především na informační funkci sebehodnocení, kterým žák hodnotí svůj výkon v českém jazyce z hlediska správnosti řešení. Vedle toho nahlédneme také na vybrané úlohy ověřující znalosti žáků v rámci zadávaných didaktických testů a vyhodnotíme, do jaké míry koreluje sebehodnocení výkonu žáků s reálným výsledkem řešení.
Czech name
Sebehodnocení v jazykovém vyučování žáků na 1. stupni ZŠ
Czech description
V textu prezentujeme dílčí výsledky z výzkumného projektu, který se zabýval školní (ne)úspěšností žáků 1. stupně základní školy (http://skolniuspech.pedf.cuni.cz/). Školní (ne)úspěšnost byla nahlížena prizmatem didaktických, psychologických a speciálně pedagogických oborů ve snaze o komplexní analýzu příčin (ne)úspěchu žáků ve školní edukaci. Hlavním cílem předkládané studie byla analýza žákovských sebehodnocení v didaktickém testu z českého jazyka. Zaměřili jsme se především na informační funkci sebehodnocení, kterým žák hodnotí svůj výkon v českém jazyce z hlediska správnosti řešení. Vedle toho nahlédneme také na vybrané úlohy ověřující znalosti žáků v rámci zadávaných didaktických testů a vyhodnotíme, do jaké míry koreluje sebehodnocení výkonu žáků s reálným výsledkem řešení.
Classification
Type
J<sub>ost</sub> - Miscellaneous article in a specialist periodical
CEP classification
—
OECD FORD branch
50301 - Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]
Result continuities
Project
—
Continuities
I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace
Others
Publication year
2024
Confidentiality
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Data specific for result type
Name of the periodical
Didaktické studie
ISSN
1804-1221
e-ISSN
2571-0400
Volume of the periodical
16
Issue of the periodical within the volume
1
Country of publishing house
CZ - CZECH REPUBLIC
Number of pages
15
Pages from-to
51-65
UT code for WoS article
—
EID of the result in the Scopus database
—