Do English language students experience lower foreign language classroom anxiety than students studying other majors? Analysis using the Czech adaptation of the FLCAS
The result's identifiers
Result code in IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216208%3A11410%2F24%3A10481600" target="_blank" >RIV/00216208:11410/24:10481600 - isvavai.cz</a>
Result on the web
<a href="https://verso.is.cuni.cz/pub/verso.fpl?fname=obd_publikace_handle&handle=dD4mo5JbJQ" target="_blank" >https://verso.is.cuni.cz/pub/verso.fpl?fname=obd_publikace_handle&handle=dD4mo5JbJQ</a>
DOI - Digital Object Identifier
<a href="http://dx.doi.org/10.29364/epsy.502" target="_blank" >10.29364/epsy.502</a>
Alternative languages
Result language
čeština
Original language name
Prožívají studenti angličtiny nižší úzkost z hodin cizího jazyka než studenti jiných VŠ oborů? Analýza pomocí české adaptace škály FLCAS
Original language description
Tato studie zkoumá úzkost v hodinách cizího jazyka (konkrétně anglického jazyka) u celkově 117 studentů Univerzity Karlovy v Praze s cílem zjistit, zda existuje rozdíl v míře úzkosti mezi budoucími učiteli anglického jazyka - studenty Pedagogické fakulty - a studenty jiných oborů a zda v prožívané úzkosti existují rodové rozdíly. K měření je použita česká adaptace škály Foreign Language Classroom Anxiety Scale (FLCAS), která měří specifické aspekty úzkosti, tj. ostýchavost v komunikaci, strach z negativního hodnocení a úzkost spojenou s testováním. Výsledky ukazují vysokou reliabilitu adaptované škály (Cronbachovo alfa = 0,92) a naznačují, že neexistuje statisticky významný rozdíl v úrovni úzkosti mezi studenty anglického jazyka a studenty jiných oborů. Dále bylo zjištěno, že existuje statisticky významný rozdíl v míře úzkosti mezi pohlavími, přičemž vyšší úzkost byla nalezena u žen. Studie podtrhuje komplexnost jazykové úzkosti a její možný vliv na výkon ve výuce, což má důležité důsledky pro pedagogickou praxi.
Czech name
Prožívají studenti angličtiny nižší úzkost z hodin cizího jazyka než studenti jiných VŠ oborů? Analýza pomocí české adaptace škály FLCAS
Czech description
Tato studie zkoumá úzkost v hodinách cizího jazyka (konkrétně anglického jazyka) u celkově 117 studentů Univerzity Karlovy v Praze s cílem zjistit, zda existuje rozdíl v míře úzkosti mezi budoucími učiteli anglického jazyka - studenty Pedagogické fakulty - a studenty jiných oborů a zda v prožívané úzkosti existují rodové rozdíly. K měření je použita česká adaptace škály Foreign Language Classroom Anxiety Scale (FLCAS), která měří specifické aspekty úzkosti, tj. ostýchavost v komunikaci, strach z negativního hodnocení a úzkost spojenou s testováním. Výsledky ukazují vysokou reliabilitu adaptované škály (Cronbachovo alfa = 0,92) a naznačují, že neexistuje statisticky významný rozdíl v úrovni úzkosti mezi studenty anglického jazyka a studenty jiných oborů. Dále bylo zjištěno, že existuje statisticky významný rozdíl v míře úzkosti mezi pohlavími, přičemž vyšší úzkost byla nalezena u žen. Studie podtrhuje komplexnost jazykové úzkosti a její možný vliv na výkon ve výuce, což má důležité důsledky pro pedagogickou praxi.
Classification
Type
J<sub>ost</sub> - Miscellaneous article in a specialist periodical
CEP classification
—
OECD FORD branch
50301 - Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]
Result continuities
Project
—
Continuities
I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace
Others
Publication year
2024
Confidentiality
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Data specific for result type
Name of the periodical
E-psychologie
ISSN
1802-8853
e-ISSN
1802-8853
Volume of the periodical
18
Issue of the periodical within the volume
2
Country of publishing house
CZ - CZECH REPUBLIC
Number of pages
9
Pages from-to
54-62
UT code for WoS article
—
EID of the result in the Scopus database
—