All

What are you looking for?

All
Projects
Results
Organizations

Quick search

  • Projects supported by TA ČR
  • Excellent projects
  • Projects with the highest public support
  • Current projects

Smart search

  • That is how I find a specific +word
  • That is how I leave the -word out of the results
  • “That is how I can find the whole phrase”

Utilization of Robotic Kits in Education

The result's identifiers

  • Result code in IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216208%3A11410%2F24%3A10488929" target="_blank" >RIV/00216208:11410/24:10488929 - isvavai.cz</a>

  • Result on the web

    <a href="https://verso.is.cuni.cz/pub/verso.fpl?fname=obd_publikace_handle&handle=Z6YAaB_ZXl" target="_blank" >https://verso.is.cuni.cz/pub/verso.fpl?fname=obd_publikace_handle&handle=Z6YAaB_ZXl</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

    <a href="http://dx.doi.org/10.14712/25337890.4737" target="_blank" >10.14712/25337890.4737</a>

Alternative languages

  • Result language

    čeština

  • Original language name

    Využití robotických sad ve výuce

  • Original language description

    Článek představuje návrh výuky informatiky realizované vyučujícími ve vyšších ročnících 1. stupně ZŠ, s ohledem na revize RVP ZV, zaměřené do oblasti edukační robotiky, včetně postřehů a závěrů z jejího ověřování v praxi. Metodika je založena na gradujících, vzájemně provázaných aktivitách s využitím robotických stavebnic, jejichž primárním cílem je vytvoření prvotních konceptů pro rozvoj algoritmického myšlení u žáků 1. st. ZŠ. Důraz je kladen na rozvoj digitální gramotnosti a klíčových kompetencí, jakými jsou například kritické myšlení, řešení problémů, spolupráce a komunikace. Dále se článek věnuje implementaci robotických sad (LEGO WeDo/LEGO Spike Essential) v přípravě budoucích i současných vyučujících 1. stupně základních škol, kde jsou na základě navržené metodiky představeny konstruktivistické, projektové a heuristické metody výuky. Cílem příspěvku je poskytnout inspiraci k novým způsobům vzdělávání v oblasti prvotního rozvoje informatického myšlení.

  • Czech name

    Využití robotických sad ve výuce

  • Czech description

    Článek představuje návrh výuky informatiky realizované vyučujícími ve vyšších ročnících 1. stupně ZŠ, s ohledem na revize RVP ZV, zaměřené do oblasti edukační robotiky, včetně postřehů a závěrů z jejího ověřování v praxi. Metodika je založena na gradujících, vzájemně provázaných aktivitách s využitím robotických stavebnic, jejichž primárním cílem je vytvoření prvotních konceptů pro rozvoj algoritmického myšlení u žáků 1. st. ZŠ. Důraz je kladen na rozvoj digitální gramotnosti a klíčových kompetencí, jakými jsou například kritické myšlení, řešení problémů, spolupráce a komunikace. Dále se článek věnuje implementaci robotických sad (LEGO WeDo/LEGO Spike Essential) v přípravě budoucích i současných vyučujících 1. stupně základních škol, kde jsou na základě navržené metodiky představeny konstruktivistické, projektové a heuristické metody výuky. Cílem příspěvku je poskytnout inspiraci k novým způsobům vzdělávání v oblasti prvotního rozvoje informatického myšlení.

Classification

  • Type

    J<sub>ost</sub> - Miscellaneous article in a specialist periodical

  • CEP classification

  • OECD FORD branch

    50301 - Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]

Result continuities

  • Project

  • Continuities

    I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace

Others

  • Publication year

    2024

  • Confidentiality

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Data specific for result type

  • Name of the periodical

    Gramotnost, pregramotnost a vzdělávání

  • ISSN

    2533-7882

  • e-ISSN

    2533-7890

  • Volume of the periodical

    VIII

  • Issue of the periodical within the volume

    1/2024

  • Country of publishing house

    CZ - CZECH REPUBLIC

  • Number of pages

    11

  • Pages from-to

    45-55

  • UT code for WoS article

  • EID of the result in the Scopus database