Interaction styles of to-be physical education teachers
The result's identifiers
Result code in IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216208%3A11510%2F15%3A10322319" target="_blank" >RIV/00216208:11510/15:10322319 - isvavai.cz</a>
Result on the web
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternative languages
Result language
čeština
Original language name
Interakční styly budoucích učitelů tělesné výchovy
Original language description
V článku se zaměřujeme na možnosti šetření pomocí dotazníkové metody QTI (Questionnaire on Teacher Interaction) u začínajících učitelů tělesné výchovy na středních školách (celkem=37; muži=22 a ženy=15; žáci n=450). Ukázalo se, že dotazník QTI, který dává informace o interakčních a komunikačních stylech v osmi oktantech (organizátor, pomáhající, chápající, vede k zodpovědnosti, nejistý, nespokojený, kárající a přísný) může být celkem efektivně využíván pro získání výsledků o interakčních typech. Bylo provedeno sebehodnocení učitelů tělesné výchovy stejně jako jejich hodnocení žáky, dále pak míra shody sebehodnocení učitelů a jejich žáků aj. Obě skupiny (učitelé i žáci) se vyjadřují k interakci pozitivně a spíše spokojeně. Mezi muži a ženami nejsou téměř žádné rozdíly v interakčním a komunikačním stylu v hodinách tělesné výchovy. Ženy se hodnotí více pozitivně než muži, žáci však hodnotí lépe tělocvikáře než tělocvikářky. Ke stanovení učitelských typů nemáme dostatečný počet učitelů těl
Czech name
Interakční styly budoucích učitelů tělesné výchovy
Czech description
V článku se zaměřujeme na možnosti šetření pomocí dotazníkové metody QTI (Questionnaire on Teacher Interaction) u začínajících učitelů tělesné výchovy na středních školách (celkem=37; muži=22 a ženy=15; žáci n=450). Ukázalo se, že dotazník QTI, který dává informace o interakčních a komunikačních stylech v osmi oktantech (organizátor, pomáhající, chápající, vede k zodpovědnosti, nejistý, nespokojený, kárající a přísný) může být celkem efektivně využíván pro získání výsledků o interakčních typech. Bylo provedeno sebehodnocení učitelů tělesné výchovy stejně jako jejich hodnocení žáky, dále pak míra shody sebehodnocení učitelů a jejich žáků aj. Obě skupiny (učitelé i žáci) se vyjadřují k interakci pozitivně a spíše spokojeně. Mezi muži a ženami nejsou téměř žádné rozdíly v interakčním a komunikačním stylu v hodinách tělesné výchovy. Ženy se hodnotí více pozitivně než muži, žáci však hodnotí lépe tělocvikáře než tělocvikářky. Ke stanovení učitelských typů nemáme dostatečný počet učitelů těl
Classification
Type
J<sub>x</sub> - Unclassified - Peer-reviewed scientific article (Jimp, Jsc and Jost)
CEP classification
AM - Pedagogy and education
OECD FORD branch
—
Result continuities
Project
—
Continuities
S - Specificky vyzkum na vysokych skolach
Others
Publication year
2015
Confidentiality
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Data specific for result type
Name of the periodical
Česká kinantropologie
ISSN
1211-9261
e-ISSN
—
Volume of the periodical
19
Issue of the periodical within the volume
4
Country of publishing house
CZ - CZECH REPUBLIC
Number of pages
13
Pages from-to
64-76
UT code for WoS article
—
EID of the result in the Scopus database
—