All

What are you looking for?

All
Projects
Results
Organizations

Quick search

  • Projects supported by TA ČR
  • Excellent projects
  • Projects with the highest public support
  • Current projects

Smart search

  • That is how I find a specific +word
  • That is how I leave the -word out of the results
  • “That is how I can find the whole phrase”

COMPARISON OF COMPLETE AND SHORT FORMS OF THE BRUININKS-OSERETSKY TEST OF MOTOR PROFICIENCY SECOND EDITION (BOT-2) IN CHILDREN OF MIDDLE SCHOOL AGE

The result's identifiers

  • Result code in IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216208%3A11510%2F17%3A10425394" target="_blank" >RIV/00216208:11510/17:10425394 - isvavai.cz</a>

  • Result on the web

    <a href="https://verso.is.cuni.cz/pub/verso.fpl?fname=obd_publikace_handle&handle=fIgfFtYgW7" target="_blank" >https://verso.is.cuni.cz/pub/verso.fpl?fname=obd_publikace_handle&handle=fIgfFtYgW7</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternative languages

  • Result language

    čeština

  • Original language name

    KOMPARACE DLOUHÉ A KRÁTKÉ FORMY BRUININKS-OSERETSKY TEST OF MOTOR PROFICIENCY SECOND EDITION (BOT-2) U DĚTÍ MLADŠÍHO ŠKOLNÍHO VĚKU

  • Original language description

    Abstrakt Bruininks-Oseretsky Test of Motor Proficiency Second Edition (BOT-2) umožňuje hodnotit svou dlouhou formou (CF), nebo krátkou formou (SF) psychomotorický vývoj dětí a dospívajících. Ve světě je často pro svou časovou úspornost používána jen BOT-2 SF, ale pouze málo studií se zabývalo srovnáním úrovně psychomotorického vývoje jedince hodnoceného pomocí jak CF, tak SF. Cílem studie je proto zjistit, zda použití SF bude v hodnocení psychomotorického vývoje u dětí mladšího školního věku poskytovat srovnatelné výsledky jako CF. Výzkumný soubor tvořilo 101 probandů (51 dívek a 50 chlapců) ve věku M = 8,42 (+-0,33) ze záměrně vybrané základní školy. V rámci BOT-2 byly sledovanými parametry jemná motorika, hrubá motorika, koordinace těla, síla a agility. Míra rozdílnosti mezi CF a SF byla analyzována pomocí párového t-testu a korelace pomocí Personova korelačního koeficientu. Výsledky studie ukázaly u dětí mladšího školního věku nesignifikantní rozdíl (p = 0,26) v celkových skórech mezi BOT-2 (CF) M = 45,23 (+-7,58) a BOT-2 (SF) M = 44,80 (+-6,02) při stanovené hladině významnosti p &lt; 0,05. Výsledná korelace mezi oběma formami testů navíc ukázala vysokou závislost r = 0,87. Největší rozdíl v korelaci mezi jednotlivými subtesty, v porovnání s celkovými skóry CF a SF, byl zjištěn u subtestu koordinace, jejíž korelace s dlouhou formou je 0,74 a s krátkou jen 0,53, což představuje v procentech vysvětleného rozptylu závisle proměnné, celkového skóru rozdíl R2 = 27 % (CF R2 = 55 % a SF R2 = 28 %). Dle našich zjištění by bylo možné využít, v případě nedostatku času, u dětí mladšího školního věku BOT- 2 (SF) jako zástupný evaluační nástroj pro hodnocení psychomotorického vývoje. Nutné je však dodat, že BOT-2 (CF) bude svou komplexností hodnotit psychomotorický vývoj oproti BOT-2 (SF), zejména oblast koordinace, vždy s větší přesností.

  • Czech name

    KOMPARACE DLOUHÉ A KRÁTKÉ FORMY BRUININKS-OSERETSKY TEST OF MOTOR PROFICIENCY SECOND EDITION (BOT-2) U DĚTÍ MLADŠÍHO ŠKOLNÍHO VĚKU

  • Czech description

    Abstrakt Bruininks-Oseretsky Test of Motor Proficiency Second Edition (BOT-2) umožňuje hodnotit svou dlouhou formou (CF), nebo krátkou formou (SF) psychomotorický vývoj dětí a dospívajících. Ve světě je často pro svou časovou úspornost používána jen BOT-2 SF, ale pouze málo studií se zabývalo srovnáním úrovně psychomotorického vývoje jedince hodnoceného pomocí jak CF, tak SF. Cílem studie je proto zjistit, zda použití SF bude v hodnocení psychomotorického vývoje u dětí mladšího školního věku poskytovat srovnatelné výsledky jako CF. Výzkumný soubor tvořilo 101 probandů (51 dívek a 50 chlapců) ve věku M = 8,42 (+-0,33) ze záměrně vybrané základní školy. V rámci BOT-2 byly sledovanými parametry jemná motorika, hrubá motorika, koordinace těla, síla a agility. Míra rozdílnosti mezi CF a SF byla analyzována pomocí párového t-testu a korelace pomocí Personova korelačního koeficientu. Výsledky studie ukázaly u dětí mladšího školního věku nesignifikantní rozdíl (p = 0,26) v celkových skórech mezi BOT-2 (CF) M = 45,23 (+-7,58) a BOT-2 (SF) M = 44,80 (+-6,02) při stanovené hladině významnosti p &lt; 0,05. Výsledná korelace mezi oběma formami testů navíc ukázala vysokou závislost r = 0,87. Největší rozdíl v korelaci mezi jednotlivými subtesty, v porovnání s celkovými skóry CF a SF, byl zjištěn u subtestu koordinace, jejíž korelace s dlouhou formou je 0,74 a s krátkou jen 0,53, což představuje v procentech vysvětleného rozptylu závisle proměnné, celkového skóru rozdíl R2 = 27 % (CF R2 = 55 % a SF R2 = 28 %). Dle našich zjištění by bylo možné využít, v případě nedostatku času, u dětí mladšího školního věku BOT- 2 (SF) jako zástupný evaluační nástroj pro hodnocení psychomotorického vývoje. Nutné je však dodat, že BOT-2 (CF) bude svou komplexností hodnotit psychomotorický vývoj oproti BOT-2 (SF), zejména oblast koordinace, vždy s větší přesností.

Classification

  • Type

    J<sub>ost</sub> - Miscellaneous article in a specialist periodical

  • CEP classification

  • OECD FORD branch

    30306 - Sport and fitness sciences

Result continuities

  • Project

  • Continuities

    I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace

Others

  • Publication year

    2017

  • Confidentiality

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Data specific for result type

  • Name of the periodical

    Česká kinantropologie

  • ISSN

    1211-9261

  • e-ISSN

  • Volume of the periodical

    21

  • Issue of the periodical within the volume

    1 - 2

  • Country of publishing house

    CZ - CZECH REPUBLIC

  • Number of pages

    9

  • Pages from-to

    60-68

  • UT code for WoS article

  • EID of the result in the Scopus database