Pedagogy of sport and Pierre de Coubertin
The result's identifiers
Result code in IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216208%3A11510%2F20%3A10417866" target="_blank" >RIV/00216208:11510/20:10417866 - isvavai.cz</a>
Result on the web
<a href="https://verso.is.cuni.cz/pub/verso.fpl?fname=obd_publikace_handle&handle=rQW0e4aSrj" target="_blank" >https://verso.is.cuni.cz/pub/verso.fpl?fname=obd_publikace_handle&handle=rQW0e4aSrj</a>
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternative languages
Result language
čeština
Original language name
Pedagogika sportu a Pierre de Coubertin
Original language description
Článek se zabývá vznikem, vývojem a současnou pozicí interdisciplinárního vědního podoboru pedagogika sportu. V rámci toho se autoři zaměřují především na historický vývoj podoboru, kdy konstatují, že pedagogika sportu je úzce spjata s osobou P. de Coubertina a myšlenkou olympismu, resp. olympijské výchovy. Článek rovněž ukazuje na řazení pedagogiky sportu do současného systému vědních oborů a vyzdvihuje její, nejen aktuální společenský význam. Součástí práce je i komparace pojetí pedagogiky sportu v České republice a v zahraniční. Cíle práce se orientují na deskripci vzniku a vývoje pedagogiky sportu, ale i na analýzu jejího stávajícího významu v České republice. Metodologické zázemí tvoří obsahová analýza relevantních dokumentů, text je zpracován převážně diachronním postupem. Autoři dochází k závěru, že pedagogika sportu je v současné době předmětem vysoce potřebným, a to jak z širšího společenského hlediska (návaznost na odkaz P. de Coubertina), tak také z praktického hlediska možnosti přípravy budoucích učitelů školní tělesné výchovy, trenérů aj., tomu však neodpovídá její zařazení do kurikula některých významných vzdělávacích institucí.
Czech name
Pedagogika sportu a Pierre de Coubertin
Czech description
Článek se zabývá vznikem, vývojem a současnou pozicí interdisciplinárního vědního podoboru pedagogika sportu. V rámci toho se autoři zaměřují především na historický vývoj podoboru, kdy konstatují, že pedagogika sportu je úzce spjata s osobou P. de Coubertina a myšlenkou olympismu, resp. olympijské výchovy. Článek rovněž ukazuje na řazení pedagogiky sportu do současného systému vědních oborů a vyzdvihuje její, nejen aktuální společenský význam. Součástí práce je i komparace pojetí pedagogiky sportu v České republice a v zahraniční. Cíle práce se orientují na deskripci vzniku a vývoje pedagogiky sportu, ale i na analýzu jejího stávajícího významu v České republice. Metodologické zázemí tvoří obsahová analýza relevantních dokumentů, text je zpracován převážně diachronním postupem. Autoři dochází k závěru, že pedagogika sportu je v současné době předmětem vysoce potřebným, a to jak z širšího společenského hlediska (návaznost na odkaz P. de Coubertina), tak také z praktického hlediska možnosti přípravy budoucích učitelů školní tělesné výchovy, trenérů aj., tomu však neodpovídá její zařazení do kurikula některých významných vzdělávacích institucí.
Classification
Type
J<sub>ost</sub> - Miscellaneous article in a specialist periodical
CEP classification
—
OECD FORD branch
50301 - Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]
Result continuities
Project
—
Continuities
I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace
Others
Publication year
2020
Confidentiality
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Data specific for result type
Name of the periodical
Česká kinantropologie
ISSN
1211-9261
e-ISSN
—
Volume of the periodical
24
Issue of the periodical within the volume
1-2
Country of publishing house
CZ - CZECH REPUBLIC
Number of pages
8
Pages from-to
7-14
UT code for WoS article
—
EID of the result in the Scopus database
—