Teacher's Confidence in their Pedagogical Self-Efficacy in the Integration of Students with Disabilities into Physical Education in the Písek Region
The result's identifiers
Result code in IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216208%3A11510%2F24%3A10478600" target="_blank" >RIV/00216208:11510/24:10478600 - isvavai.cz</a>
Result on the web
<a href="https://verso.is.cuni.cz/pub/verso.fpl?fname=obd_publikace_handle&handle=H5.IZgSs2N" target="_blank" >https://verso.is.cuni.cz/pub/verso.fpl?fname=obd_publikace_handle&handle=H5.IZgSs2N</a>
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternative languages
Result language
čeština
Original language name
Důvěra ve vlastní pedagogické kompetence učitelů při integraci žáků se zdravotním postižením do tělesné výchovy na Písecku
Original language description
Hlavním cílem práce bylo zkoumání sebeúčinnosti učitelů na Písecku při začleňování žákůs vybranými druhy zdravotního postižení (mentální, tělesné a zrakové) do školní tělesné výchovy.Dílčími cíli bylo také porovnání míry sebeúčinnosti u vybraných skupin učitelů. V rámci exploračníhovýzkumu byl využit dotazník SE-PETE-D s upravenou demografickou částí. Výzkum proběhl v rozmezíleden - duben 2022 a zúčastnilo se ho 32 učitelů tělesné výchovy (19 žen, 13 mužů, věk 24 - 72let) ze základních škol na Písecku. Pro zpracování výsledků byla použita deskriptivní statistika.U zkoumaného vzorku učitelů ukázal výzkum na stupnici 1 - 5 průměrnou míru sebeúčinnosti(3,39). Nejvyšší sebeúčinnost učitelů byla prokázána u postižení mentálního (3,59) , méně u postiženítělesného (3,32) a vůbec nejméně věřili naši učitelé svým kompetencím při integraci žáka se zrakovýmpostižením (3,29). Muži ve svou sebeúčinnost věřili více než ženy, učitelé se zkušenostmi z praxe se cítilisebeúčinněji než učitelé bez praxe.
Czech name
Důvěra ve vlastní pedagogické kompetence učitelů při integraci žáků se zdravotním postižením do tělesné výchovy na Písecku
Czech description
Hlavním cílem práce bylo zkoumání sebeúčinnosti učitelů na Písecku při začleňování žákůs vybranými druhy zdravotního postižení (mentální, tělesné a zrakové) do školní tělesné výchovy.Dílčími cíli bylo také porovnání míry sebeúčinnosti u vybraných skupin učitelů. V rámci exploračníhovýzkumu byl využit dotazník SE-PETE-D s upravenou demografickou částí. Výzkum proběhl v rozmezíleden - duben 2022 a zúčastnilo se ho 32 učitelů tělesné výchovy (19 žen, 13 mužů, věk 24 - 72let) ze základních škol na Písecku. Pro zpracování výsledků byla použita deskriptivní statistika.U zkoumaného vzorku učitelů ukázal výzkum na stupnici 1 - 5 průměrnou míru sebeúčinnosti(3,39). Nejvyšší sebeúčinnost učitelů byla prokázána u postižení mentálního (3,59) , méně u postiženítělesného (3,32) a vůbec nejméně věřili naši učitelé svým kompetencím při integraci žáka se zrakovýmpostižením (3,29). Muži ve svou sebeúčinnost věřili více než ženy, učitelé se zkušenostmi z praxe se cítilisebeúčinněji než učitelé bez praxe.
Classification
Type
J<sub>ost</sub> - Miscellaneous article in a specialist periodical
CEP classification
—
OECD FORD branch
30306 - Sport and fitness sciences
Result continuities
Project
—
Continuities
I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace
Others
Publication year
2024
Confidentiality
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Data specific for result type
Name of the periodical
Štúdie zo špeciálnej pedagogiky
ISSN
2585-7363
e-ISSN
—
Volume of the periodical
13
Issue of the periodical within the volume
1
Country of publishing house
SK - SLOVAKIA
Number of pages
11
Pages from-to
135-145
UT code for WoS article
—
EID of the result in the Scopus database
—