The social status of the physical education teacher
The result's identifiers
Result code in IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216208%3A11510%2F24%3A10482919" target="_blank" >RIV/00216208:11510/24:10482919 - isvavai.cz</a>
Result on the web
<a href="https://verso.is.cuni.cz/pub/verso.fpl?fname=obd_publikace_handle&handle=48VZXHsTCy" target="_blank" >https://verso.is.cuni.cz/pub/verso.fpl?fname=obd_publikace_handle&handle=48VZXHsTCy</a>
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternative languages
Result language
čeština
Original language name
Společenské postavení učitele tělesné výchovy
Original language description
Navzdory tomu, že mohou učitelé tělesné výchovy sehrávat významnou roli v rozvoji fyzických schopností a zdraví studentů, může být někdy jejich přínos pro školní komunitu podceňován. Výzkum byl zaměřen na mapování tohoto fenoménu za využití kvalitativních výzkumných metod. Skrze polostrukturované rozhovory a obsahovou analýzu byly za využití prvků zakotvené teorie identifikovány klíčové faktory, které ovlivňují vnímání této profese, a to jak z pohledu samotných učitelů tělesné výchovy, tak z pohledu ostatních učitelů, kteří tělesnou výchovu neučí. Výsledky naznačují, že vnímané společenské postavení učitele tělesné výchovy je ovlivněno osobním přístupem učitele, postojem vedení školy, vztahy s kolegy, specifiky práce a celkovým postavením předmětu ve školním systému. Pro zlepšení postavení učitelů tělesné výchovy je nutný komplexní přístup, zahrnující podporu zestrany vedení, aktivní přístup učitelů k výuce a lepší porozumění mezi kolegy, stejně jako zdůraznění významu tělesné výchovy a pohybové aktivity.
Czech name
Společenské postavení učitele tělesné výchovy
Czech description
Navzdory tomu, že mohou učitelé tělesné výchovy sehrávat významnou roli v rozvoji fyzických schopností a zdraví studentů, může být někdy jejich přínos pro školní komunitu podceňován. Výzkum byl zaměřen na mapování tohoto fenoménu za využití kvalitativních výzkumných metod. Skrze polostrukturované rozhovory a obsahovou analýzu byly za využití prvků zakotvené teorie identifikovány klíčové faktory, které ovlivňují vnímání této profese, a to jak z pohledu samotných učitelů tělesné výchovy, tak z pohledu ostatních učitelů, kteří tělesnou výchovu neučí. Výsledky naznačují, že vnímané společenské postavení učitele tělesné výchovy je ovlivněno osobním přístupem učitele, postojem vedení školy, vztahy s kolegy, specifiky práce a celkovým postavením předmětu ve školním systému. Pro zlepšení postavení učitelů tělesné výchovy je nutný komplexní přístup, zahrnující podporu zestrany vedení, aktivní přístup učitelů k výuce a lepší porozumění mezi kolegy, stejně jako zdůraznění významu tělesné výchovy a pohybové aktivity.
Classification
Type
J<sub>ost</sub> - Miscellaneous article in a specialist periodical
CEP classification
—
OECD FORD branch
50301 - Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]
Result continuities
Project
—
Continuities
I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace
Others
Publication year
2024
Confidentiality
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Data specific for result type
Name of the periodical
Česká kinantropologie
ISSN
1211-9261
e-ISSN
—
Volume of the periodical
28
Issue of the periodical within the volume
1-2
Country of publishing house
CZ - CZECH REPUBLIC
Number of pages
13
Pages from-to
28-40
UT code for WoS article
—
EID of the result in the Scopus database
—