Noise and loundess in the context of oppression and resistance - tone policing and pop music as silencing tools
The result's identifiers
Result code in IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216208%3A11620%2F22%3A10454333" target="_blank" >RIV/00216208:11620/22:10454333 - isvavai.cz</a>
Result on the web
<a href="https://drive.google.com/file/d/1Ky2_na0jffR3U4BWBYUNRbaKpztbRv4f/view" target="_blank" >https://drive.google.com/file/d/1Ky2_na0jffR3U4BWBYUNRbaKpztbRv4f/view</a>
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternative languages
Result language
čeština
Original language name
Hluk a hlasitost v kontextu útlaku a resistence - tone policing a pop music jako nástroje umlčování
Original language description
Studium funkce a významu hudby a jiných zvukových projevů včetně hluku může přispět k objasnění některých mocenských vztahů a struktur, od role kostelních zvonů po sonické zbraně. Cílem tohoto textu není se do hloubky zabývat historickými událostmi, ty poskytují spíše základ a pozadí pro vlastní teo- retizování o vztahu moci a zvuku dnes. Zvláštní pozornost se v této práce věnuje otázce umlčování radikálních hlasů, zejména v kulturním kontextu Spojených států, a to na příkladech masové produkce hudby, a tone policingu. Tone policing jako argumen- tační faul odvádějící diskusi od jádra sdělení k jeho podobě, čímž omezuje možnosti boje za společenské změny, zapadá do historie dohledu nad veřejným zvukovým prostředím. Je ukázano, že integrace feministických témat do pop music vede k oslabení radikálních emancipačních hlasů volajících po systémové změně.
Czech name
Hluk a hlasitost v kontextu útlaku a resistence - tone policing a pop music jako nástroje umlčování
Czech description
Studium funkce a významu hudby a jiných zvukových projevů včetně hluku může přispět k objasnění některých mocenských vztahů a struktur, od role kostelních zvonů po sonické zbraně. Cílem tohoto textu není se do hloubky zabývat historickými událostmi, ty poskytují spíše základ a pozadí pro vlastní teo- retizování o vztahu moci a zvuku dnes. Zvláštní pozornost se v této práce věnuje otázce umlčování radikálních hlasů, zejména v kulturním kontextu Spojených států, a to na příkladech masové produkce hudby, a tone policingu. Tone policing jako argumen- tační faul odvádějící diskusi od jádra sdělení k jeho podobě, čímž omezuje možnosti boje za společenské změny, zapadá do historie dohledu nad veřejným zvukovým prostředím. Je ukázano, že integrace feministických témat do pop music vede k oslabení radikálních emancipačních hlasů volajících po systémové změně.
Classification
Type
D - Article in proceedings
CEP classification
—
OECD FORD branch
10700 - Other natural sciences
Result continuities
Project
<a href="/en/project/GJ20-30516Y" target="_blank" >GJ20-30516Y: The Second Sense: Sound, Hearing and Nature in the Czech Modernity</a><br>
Continuities
P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)
Others
Publication year
2022
Confidentiality
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Data specific for result type
Article name in the collection
Sémiotika a ideologie
ISBN
978-80-7476-227-7
ISSN
—
e-ISSN
—
Number of pages
26
Pages from-to
157-182
Publisher name
Togga
Place of publication
Praha
Event location
Praha
Event date
Nov 6, 2020
Type of event by nationality
EUR - Evropská akce
UT code for WoS article
—