All

What are you looking for?

All
Projects
Results
Organizations

Quick search

  • Projects supported by TA ČR
  • Excellent projects
  • Projects with the highest public support
  • Current projects

Smart search

  • That is how I find a specific +word
  • That is how I leave the -word out of the results
  • “That is how I can find the whole phrase”

Analysis of the use of the term Open Educational Resources at Czech higher education institutions in international context

The result's identifiers

  • Result code in IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216208%3A11690%2F15%3A10322306" target="_blank" >RIV/00216208:11690/15:10322306 - isvavai.cz</a>

  • Result on the web

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternative languages

  • Result language

    čeština

  • Original language name

    Analýza využívání termínu Open Educational Resources na českých vysokých školách v mezinárodním kontextu

  • Original language description

    Přehledová studie představuje koncept tzv. Otevřených vzdělávacích zdrojů (angl. Open Educational Resources, OER), který se v kontextu současných mezinárodních trendů ve vzdělávání dostává do popředí zájmu také v České republice. Cílem studie je definovat termín OER na základě existujících definic mezinárodních organizací, poskytnout přehled globálního vývoje v oblasti OER a shrnout využívání termínu OER ve výzkumných, vzdělávacích a propagačních aktivitách na českých veřejných vysokých školách. Z analýzy vybraných výzkmných databází vyplývý, že OER je specificky zmíněno v publikacích či výzkumných projektech na třech vysokých školách v ČR. Veřejně dostupné informace dále ukazují, že pět českých vysokých škol má na svých webových stránkách informaci o OER v oblasti vzdělávací a propagační. Ze souhrnu analýzy vyplývá, že vysokoškolští zaměstnanci jsou aktivní v oblasti OER na osmi vysokých školách v ČR, což představuje zhruba jednu čtvrtinu všech veřejných vysokých škol v zemi. Tato analýza nabízí první indikativní informaci ohledně poměrně malém využití termínu OER na českých vysokých školách, ačkoli aktivity spadající pod oblast OER jsou rozvíjeny v širším měřítku (ne všechny tyto aktivity jsou označovány za OER). Je zapotřebí dalšího výzkumu pro lepší pochopení role a budoucnosti OER v českém vysokoškolském vzdělávacím systému.

  • Czech name

    Analýza využívání termínu Open Educational Resources na českých vysokých školách v mezinárodním kontextu

  • Czech description

    Přehledová studie představuje koncept tzv. Otevřených vzdělávacích zdrojů (angl. Open Educational Resources, OER), který se v kontextu současných mezinárodních trendů ve vzdělávání dostává do popředí zájmu také v České republice. Cílem studie je definovat termín OER na základě existujících definic mezinárodních organizací, poskytnout přehled globálního vývoje v oblasti OER a shrnout využívání termínu OER ve výzkumných, vzdělávacích a propagačních aktivitách na českých veřejných vysokých školách. Z analýzy vybraných výzkmných databází vyplývý, že OER je specificky zmíněno v publikacích či výzkumných projektech na třech vysokých školách v ČR. Veřejně dostupné informace dále ukazují, že pět českých vysokých škol má na svých webových stránkách informaci o OER v oblasti vzdělávací a propagační. Ze souhrnu analýzy vyplývá, že vysokoškolští zaměstnanci jsou aktivní v oblasti OER na osmi vysokých školách v ČR, což představuje zhruba jednu čtvrtinu všech veřejných vysokých škol v zemi. Tato analýza nabízí první indikativní informaci ohledně poměrně malém využití termínu OER na českých vysokých školách, ačkoli aktivity spadající pod oblast OER jsou rozvíjeny v širším měřítku (ne všechny tyto aktivity jsou označovány za OER). Je zapotřebí dalšího výzkumu pro lepší pochopení role a budoucnosti OER v českém vysokoškolském vzdělávacím systému.

Classification

  • Type

    J<sub>x</sub> - Unclassified - Peer-reviewed scientific article (Jimp, Jsc and Jost)

  • CEP classification

    AM - Pedagogy and education

  • OECD FORD branch

Result continuities

  • Project

    <a href="/en/project/TD020400" target="_blank" >TD020400: Use of regional sustainable development case studies in higher education and for the creation of Open Educational Resources.</a><br>

  • Continuities

    P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)

Others

  • Publication year

    2015

  • Confidentiality

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Data specific for result type

  • Name of the periodical

    AULA

  • ISSN

    1210-6658

  • e-ISSN

  • Volume of the periodical

    23

  • Issue of the periodical within the volume

    2

  • Country of publishing house

    CZ - CZECH REPUBLIC

  • Number of pages

    19

  • Pages from-to

    29-47

  • UT code for WoS article

  • EID of the result in the Scopus database