All

What are you looking for?

All
Projects
Results
Organizations

Quick search

  • Projects supported by TA ČR
  • Excellent projects
  • Projects with the highest public support
  • Current projects

Smart search

  • That is how I find a specific +word
  • That is how I leave the -word out of the results
  • “That is how I can find the whole phrase”

NOx emissions savings in road transport achievable through the application of financial instruments in 2030

The result's identifiers

  • Result code in IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216208%3A11690%2F24%3A10496959" target="_blank" >RIV/00216208:11690/24:10496959 - isvavai.cz</a>

  • Result on the web

    <a href="https://dzzp.cdv.cz/files/Sborni%CC%81k_pr%CC%8Ci%CC%81spe%CC%8Cvku%CC%8A_DZZ%CC%8CP_2024.pdf" target="_blank" >https://dzzp.cdv.cz/files/Sborni%CC%81k_pr%CC%8Ci%CC%81spe%CC%8Cvku%CC%8A_DZZ%CC%8CP_2024.pdf</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternative languages

  • Result language

    čeština

  • Original language name

    Úspory emisí NOx v silniční dopravě, dosažitelné pomocí aplikace finančních nástrojů v roce 2030

  • Original language description

    Příspěvek shrnuje výsledky projektu SS03010156, který se zabýval aplikací vybraných daňových a poplatkových nástrojů i bonusů v oblasti silniční dopravy. Účelem bylo modelovat efekt těchto opatření na stimulaci obnovy vozového parku a na urychlení nástupu nízkoemisních a bezemisních technologií a díky tomu i na úsporu emisí v roce 2030. Zároveň byly řešeny i ekonomické dopady a byla formulována doporučení ve vztahu k efektivitě nástrojů a k náročnosti jejich aplikace. Efekty na emise byly modelovány metodou &quot;Tank to wheel&quot; a pomocí výpočetních programu COPERT 5, TIMES-CZ. V rozšířeném a kalibrovaném programu COPERT 5 byly vytvořeny emisní faktory pro modelové roky (2018, 2025 a 2030). V programu TIMES (řeší celkový energetický a technologický mix pro uspokojení poptávky po energiích a službách) byly modelovány dopady na vozový park, spotřebu energie a emise látek. Model CGE (ekonomický model všeobecné rovnováhy) pak počítal dopady na HDP, veřejné finance, zaměstnanost a změnu struktury odvětví národního hospodářství. Výstupy projektu mají sloužit jako podklad při tvorbě strategických dokumentů (např. pro aktualizaci Národního akčního plánu čisté mobility, aktualizace strategií ke snížení emisí v ČR, Dopravní politiky ČR a dalších) a rozhodování státní správy v oblasti plánování a směřování silniční dopravy směrem k čisté mobilitě. Tento příspěvek je zaměřen na emise oxidů dusíku, které silniční doprava produkuje nejvýznamněji, a to obzvláště ve městech.

  • Czech name

    Úspory emisí NOx v silniční dopravě, dosažitelné pomocí aplikace finančních nástrojů v roce 2030

  • Czech description

    Příspěvek shrnuje výsledky projektu SS03010156, který se zabýval aplikací vybraných daňových a poplatkových nástrojů i bonusů v oblasti silniční dopravy. Účelem bylo modelovat efekt těchto opatření na stimulaci obnovy vozového parku a na urychlení nástupu nízkoemisních a bezemisních technologií a díky tomu i na úsporu emisí v roce 2030. Zároveň byly řešeny i ekonomické dopady a byla formulována doporučení ve vztahu k efektivitě nástrojů a k náročnosti jejich aplikace. Efekty na emise byly modelovány metodou &quot;Tank to wheel&quot; a pomocí výpočetních programu COPERT 5, TIMES-CZ. V rozšířeném a kalibrovaném programu COPERT 5 byly vytvořeny emisní faktory pro modelové roky (2018, 2025 a 2030). V programu TIMES (řeší celkový energetický a technologický mix pro uspokojení poptávky po energiích a službách) byly modelovány dopady na vozový park, spotřebu energie a emise látek. Model CGE (ekonomický model všeobecné rovnováhy) pak počítal dopady na HDP, veřejné finance, zaměstnanost a změnu struktury odvětví národního hospodářství. Výstupy projektu mají sloužit jako podklad při tvorbě strategických dokumentů (např. pro aktualizaci Národního akčního plánu čisté mobility, aktualizace strategií ke snížení emisí v ČR, Dopravní politiky ČR a dalších) a rozhodování státní správy v oblasti plánování a směřování silniční dopravy směrem k čisté mobilitě. Tento příspěvek je zaměřen na emise oxidů dusíku, které silniční doprava produkuje nejvýznamněji, a to obzvláště ve městech.

Classification

  • Type

    D - Article in proceedings

  • CEP classification

  • OECD FORD branch

    10511 - Environmental sciences (social aspects to be 5.7)

Result continuities

  • Project

    <a href="/en/project/SS03010156" target="_blank" >SS03010156: Prediction of emission savings in road transport achieved by application of the selected tax and fee instruments by 2030</a><br>

  • Continuities

    P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)

Others

  • Publication year

    2024

  • Confidentiality

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Data specific for result type

  • Article name in the collection

    XI. česko-slovenská konference „Doprava, zdraví a životní prostředí“

  • ISBN

    978-80-88655-33-6

  • ISSN

  • e-ISSN

  • Number of pages

    6

  • Pages from-to

    53-58

  • Publisher name

    Centrum dopravního výzkumu, v. v. i.

  • Place of publication

    Brno

  • Event location

    Pasohlávky

  • Event date

    Oct 8, 2024

  • Type of event by nationality

    EUR - Evropská akce

  • UT code for WoS article