STROKES AND THE ROLE OF THE MEDIA IN PUBLIC AWARENESS
The result's identifiers
Result code in IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216224%3A14110%2F13%3A00074657" target="_blank" >RIV/00216224:14110/13:00074657 - isvavai.cz</a>
Result on the web
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternative languages
Result language
čeština
Original language name
Cévní mozková příhoda a role médií v informovanosti veřejnosti
Original language description
Incidence a prevalence cévní mozkové příhody (CMP) v České republice je ve srovnání s ostatními vyspělými zeměmi Evropy stále vysoká. CMP patří k nejčastějším příčinám úmrtí a je hlavní příčinou trvalé invalidity u dospělých. To má značný dopad do ekonomiky zdravotnictví, v případě trvalé invalidity i do sociální situace nemocného. Nové postupy a trendy v akutní péči, které jsou uplatňovány v komplexních cerebrovaskulárních centrech a iktových centrech významně zvyšují šance pacientů na úspěšné vyléčení. Těžiště péče je však nutné přesunout od léčby k prevenci a ke zvýšení povědomí široké veřejnosti o CMP, zejména jak rozpoznat příznaky CMP a jak na ně správně reagovat. K tomu přispívají informační a edukační kampaně. Velmi významnou, nezastupitelnou,a stále nedostatečně využívanou možností s mimořádným vlivem jsou média. V České republice probíhá od roku 2005 kampaň "30 dnů pro prevenci a léčbu CMP", která navazuje na Světový den pro CMP "STROKE AWARENESS DAY".
Czech name
Cévní mozková příhoda a role médií v informovanosti veřejnosti
Czech description
Incidence a prevalence cévní mozkové příhody (CMP) v České republice je ve srovnání s ostatními vyspělými zeměmi Evropy stále vysoká. CMP patří k nejčastějším příčinám úmrtí a je hlavní příčinou trvalé invalidity u dospělých. To má značný dopad do ekonomiky zdravotnictví, v případě trvalé invalidity i do sociální situace nemocného. Nové postupy a trendy v akutní péči, které jsou uplatňovány v komplexních cerebrovaskulárních centrech a iktových centrech významně zvyšují šance pacientů na úspěšné vyléčení. Těžiště péče je však nutné přesunout od léčby k prevenci a ke zvýšení povědomí široké veřejnosti o CMP, zejména jak rozpoznat příznaky CMP a jak na ně správně reagovat. K tomu přispívají informační a edukační kampaně. Velmi významnou, nezastupitelnou,a stále nedostatečně využívanou možností s mimořádným vlivem jsou média. V České republice probíhá od roku 2005 kampaň "30 dnů pro prevenci a léčbu CMP", která navazuje na Světový den pro CMP "STROKE AWARENESS DAY".
Classification
Type
J<sub>x</sub> - Unclassified - Peer-reviewed scientific article (Jimp, Jsc and Jost)
CEP classification
FP - Other medical fields
OECD FORD branch
—
Result continuities
Project
—
Continuities
I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace
Others
Publication year
2013
Confidentiality
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Data specific for result type
Name of the periodical
Hygiena
ISSN
1802-6281
e-ISSN
—
Volume of the periodical
58
Issue of the periodical within the volume
4
Country of publishing house
CZ - CZECH REPUBLIC
Number of pages
5
Pages from-to
162-166
UT code for WoS article
—
EID of the result in the Scopus database
—