All

What are you looking for?

All
Projects
Results
Organizations

Quick search

  • Projects supported by TA ČR
  • Excellent projects
  • Projects with the highest public support
  • Current projects

Smart search

  • That is how I find a specific +word
  • That is how I leave the -word out of the results
  • “That is how I can find the whole phrase”

Effect of colour overlays to dyslexia

The result's identifiers

  • Result code in IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216224%3A14110%2F16%3A00091666" target="_blank" >RIV/00216224:14110/16:00091666 - isvavai.cz</a>

  • Result on the web

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternative languages

  • Result language

    čeština

  • Original language name

    Vliv barevných folií na dyslexii

  • Original language description

    Dyslexie je často diagnostikovaná specifická porucha učení, mezi jejíž příznaky se řadí zdvojování písmen, přeskakovaní slov, vlnění řádku, zamlžování textu atd. Cílem studie bylo zjistit, jakého vlivu na dyslektické děti dosahuje změna pozadí čteného textu a změna kontrastu, provedená předložením barevné folie před text. Do studie bylo zařazeno 72 dětí, rozřazených do zkoumané skupiny dyslektiků (36 dětí) a do skupiny kontrolní, nedyslektických dětí (36 dětí). K výzkumu byly použity čtyři barevné odstíny folií – žlutý, růžový, modrý a zelený. V rozřazovacím testu byl nejprve vybrán ve spolupráci s dětmi vhodný odstín folie, poté děti četly text střídavě s kontrolní, tj. čirou, folií a barevnou folií, každá část trvala po dobu třiceti sekund. Z naměřených výsledků vyplývá zlepšení při čtení u dyslektické skupiny o 2 slova, což je 6 %, přičemž takový výsledek je podle t-testu hodnocen jako statisticky významný.

  • Czech name

    Vliv barevných folií na dyslexii

  • Czech description

    Dyslexie je často diagnostikovaná specifická porucha učení, mezi jejíž příznaky se řadí zdvojování písmen, přeskakovaní slov, vlnění řádku, zamlžování textu atd. Cílem studie bylo zjistit, jakého vlivu na dyslektické děti dosahuje změna pozadí čteného textu a změna kontrastu, provedená předložením barevné folie před text. Do studie bylo zařazeno 72 dětí, rozřazených do zkoumané skupiny dyslektiků (36 dětí) a do skupiny kontrolní, nedyslektických dětí (36 dětí). K výzkumu byly použity čtyři barevné odstíny folií – žlutý, růžový, modrý a zelený. V rozřazovacím testu byl nejprve vybrán ve spolupráci s dětmi vhodný odstín folie, poté děti četly text střídavě s kontrolní, tj. čirou, folií a barevnou folií, každá část trvala po dobu třiceti sekund. Z naměřených výsledků vyplývá zlepšení při čtení u dyslektické skupiny o 2 slova, což je 6 %, přičemž takový výsledek je podle t-testu hodnocen jako statisticky významný.

Classification

  • Type

    O - Miscellaneous

  • CEP classification

    FF - ENT (ie. ear, nose, throat), ophthalmology, dentistry

  • OECD FORD branch

Result continuities

  • Project

  • Continuities

    I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace

Others

  • Publication year

    2016

  • Confidentiality

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů