Motivation for learning of foreign languages
The result's identifiers
Result code in IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216224%3A14210%2F00%3A00030397" target="_blank" >RIV/00216224:14210/00:00030397 - isvavai.cz</a>
Result on the web
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternative languages
Result language
čeština
Original language name
Motivace k učení se cizím jazykům
Original language description
Znalost cizích jazyků patřila, patří a nepochybně bude patřit k podstatným rysům vzdělanosti člověka. Studium cizích jazyků hraje v životě člověka významnou úlohu, je jednou z nejdůležitějších součástí všeobecného vzdělání a je proto nutné mu věnovat náležitou pozornost. To, v jakém rozsahu jedinec přijme, zpracuje a osvojí si novou látku (cizí jazyk), závisí na mnoha faktorech. Jedním z nejvýznamnějších je patrně motivace. Nezbytným předpokladem k rozvíjení motivace žáků k učení se cizím jazykům je její poznání, a to nejen z hlediska úrovně motivace, ale i její struktury. Cílem našeho výzkumného šetření bylo zjistit motivy vedoucí pubescentní a adolescentní mládež ke studiu cizích jazyků. Zaměřili jsme se na rozdíly ve struktuře a úrovni motivace mezipubescentní a adolescentní mládeží, mezi chlapci a dívkami a mezi učni a studenty.
Czech name
Motivace k učení se cizím jazykům
Czech description
Znalost cizích jazyků patřila, patří a nepochybně bude patřit k podstatným rysům vzdělanosti člověka. Studium cizích jazyků hraje v životě člověka významnou úlohu, je jednou z nejdůležitějších součástí všeobecného vzdělání a je proto nutné mu věnovat náležitou pozornost. To, v jakém rozsahu jedinec přijme, zpracuje a osvojí si novou látku (cizí jazyk), závisí na mnoha faktorech. Jedním z nejvýznamnějších je patrně motivace. Nezbytným předpokladem k rozvíjení motivace žáků k učení se cizím jazykům je její poznání, a to nejen z hlediska úrovně motivace, ale i její struktury. Cílem našeho výzkumného šetření bylo zjistit motivy vedoucí pubescentní a adolescentní mládež ke studiu cizích jazyků. Zaměřili jsme se na rozdíly ve struktuře a úrovni motivace mezipubescentní a adolescentní mládeží, mezi chlapci a dívkami a mezi učni a studenty.
Classification
Type
D - Article in proceedings
CEP classification
AN - Psychology
OECD FORD branch
—
Result continuities
Project
—
Continuities
S - Specificky vyzkum na vysokych skolach
Others
Publication year
2000
Confidentiality
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Data specific for result type
Article name in the collection
Pedagogický výzkum v ČR. Sborník příspěvků z 8. celostátní konference ČAPV u příležitosti 10. výročí vzniku Fakulty pedagogické Technické univerzity v Liberci
ISBN
80-7083-468-4
ISSN
—
e-ISSN
—
Number of pages
10
Pages from-to
—
Publisher name
Technická univerzita v Liberci
Place of publication
Liberec
Event location
28.-29.6. 2000 Liberec
Event date
Jan 1, 2000
Type of event by nationality
CST - Celostátní akce
UT code for WoS article
—