All

What are you looking for?

All
Projects
Results
Organizations

Quick search

  • Projects supported by TA ČR
  • Excellent projects
  • Projects with the highest public support
  • Current projects

Smart search

  • That is how I find a specific +word
  • That is how I leave the -word out of the results
  • “That is how I can find the whole phrase”

Motivation for learning of foreign languages

The result's identifiers

  • Result code in IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216224%3A14210%2F00%3A00030397" target="_blank" >RIV/00216224:14210/00:00030397 - isvavai.cz</a>

  • Result on the web

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternative languages

  • Result language

    čeština

  • Original language name

    Motivace k učení se cizím jazykům

  • Original language description

    Znalost cizích jazyků patřila, patří a nepochybně bude patřit k podstatným rysům vzdělanosti člověka. Studium cizích jazyků hraje v životě člověka významnou úlohu, je jednou z nejdůležitějších součástí všeobecného vzdělání a je proto nutné mu věnovat náležitou pozornost. To, v jakém rozsahu jedinec přijme, zpracuje a osvojí si novou látku (cizí jazyk), závisí na mnoha faktorech. Jedním z nejvýznamnějších je patrně motivace. Nezbytným předpokladem k rozvíjení motivace žáků k učení se cizím jazykům je její poznání, a to nejen z hlediska úrovně motivace, ale i její struktury. Cílem našeho výzkumného šetření bylo zjistit motivy vedoucí pubescentní a adolescentní mládež ke studiu cizích jazyků. Zaměřili jsme se na rozdíly ve struktuře a úrovni motivace mezipubescentní a adolescentní mládeží, mezi chlapci a dívkami a mezi učni a studenty.

  • Czech name

    Motivace k učení se cizím jazykům

  • Czech description

    Znalost cizích jazyků patřila, patří a nepochybně bude patřit k podstatným rysům vzdělanosti člověka. Studium cizích jazyků hraje v životě člověka významnou úlohu, je jednou z nejdůležitějších součástí všeobecného vzdělání a je proto nutné mu věnovat náležitou pozornost. To, v jakém rozsahu jedinec přijme, zpracuje a osvojí si novou látku (cizí jazyk), závisí na mnoha faktorech. Jedním z nejvýznamnějších je patrně motivace. Nezbytným předpokladem k rozvíjení motivace žáků k učení se cizím jazykům je její poznání, a to nejen z hlediska úrovně motivace, ale i její struktury. Cílem našeho výzkumného šetření bylo zjistit motivy vedoucí pubescentní a adolescentní mládež ke studiu cizích jazyků. Zaměřili jsme se na rozdíly ve struktuře a úrovni motivace mezipubescentní a adolescentní mládeží, mezi chlapci a dívkami a mezi učni a studenty.

Classification

  • Type

    D - Article in proceedings

  • CEP classification

    AN - Psychology

  • OECD FORD branch

Result continuities

  • Project

  • Continuities

    S - Specificky vyzkum na vysokych skolach

Others

  • Publication year

    2000

  • Confidentiality

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Data specific for result type

  • Article name in the collection

    Pedagogický výzkum v ČR. Sborník příspěvků z 8. celostátní konference ČAPV u příležitosti 10. výročí vzniku Fakulty pedagogické Technické univerzity v Liberci

  • ISBN

    80-7083-468-4

  • ISSN

  • e-ISSN

  • Number of pages

    10

  • Pages from-to

  • Publisher name

    Technická univerzita v Liberci

  • Place of publication

    Liberec

  • Event location

    28.-29.6. 2000 Liberec

  • Event date

    Jan 1, 2000

  • Type of event by nationality

    CST - Celostátní akce

  • UT code for WoS article