All

What are you looking for?

All
Projects
Results
Organizations

Quick search

  • Projects supported by TA ČR
  • Excellent projects
  • Projects with the highest public support
  • Current projects

Smart search

  • That is how I find a specific +word
  • That is how I leave the -word out of the results
  • “That is how I can find the whole phrase”

Classical Languages and Academic Philosophy Teaching

The result's identifiers

  • Result code in IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216224%3A14210%2F06%3A00029048" target="_blank" >RIV/00216224:14210/06:00029048 - isvavai.cz</a>

  • Result on the web

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternative languages

  • Result language

    čeština

  • Original language name

    Klasické jazyky a vysokoškolská výuka filozofie

  • Original language description

    Studium dějin české filosofie v letech mezi dvěma světovými válkami ukazuje, že filosofové považovali za svou povinnost vyjadřovat se též k připravované reformě střední školy, kterou na jedné straně přijímali jako výzvu k novému promýšlení výuky filosofie, na druhé straně v rozporu s návrhem zvedali svůj hlas proti rušení klasických jazyků. Proti návrhu na rušení výuky klasických jazyků na středních školách v období mezi válkami bylo vzneseno mnoho námitek. Význam latiny a řečtiny pro vývoj myšlení zdůrazňovali literární historik Arne Novák a právní teoretik František Weyr, zatímco matematik, filosof a estetik Otakar Zich zdůvodňoval důležitost řečtiny na střední škole jednak argumenty estetickými, jednak jejím významem pro filosofii. Filosof a etik J.B. Kozák navrhoval, aby vysokoškolští studenti povinně absolvovali úvod do latinské a řecké terminologie a dbali na osvojení znalosti světových jazyků.

  • Czech name

    Klasické jazyky a vysokoškolská výuka filozofie

  • Czech description

    Studium dějin české filosofie v letech mezi dvěma světovými válkami ukazuje, že filosofové považovali za svou povinnost vyjadřovat se též k připravované reformě střední školy, kterou na jedné straně přijímali jako výzvu k novému promýšlení výuky filosofie, na druhé straně v rozporu s návrhem zvedali svůj hlas proti rušení klasických jazyků. Proti návrhu na rušení výuky klasických jazyků na středních školách v období mezi válkami bylo vzneseno mnoho námitek. Význam latiny a řečtiny pro vývoj myšlení zdůrazňovali literární historik Arne Novák a právní teoretik František Weyr, zatímco matematik, filosof a estetik Otakar Zich zdůvodňoval důležitost řečtiny na střední škole jednak argumenty estetickými, jednak jejím významem pro filosofii. Filosof a etik J.B. Kozák navrhoval, aby vysokoškolští studenti povinně absolvovali úvod do latinské a řecké terminologie a dbali na osvojení znalosti světových jazyků.

Classification

  • Type

    D - Article in proceedings

  • CEP classification

    AA - Philosophy and religion

  • OECD FORD branch

Result continuities

  • Project

    <a href="/en/project/GA401%2F04%2F2036" target="_blank" >GA401/04/2036: Czech Philosophy 1939-1945</a><br>

  • Continuities

    P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)

Others

  • Publication year

    2006

  • Confidentiality

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Data specific for result type

  • Article name in the collection

    Vyučovanie filozofie: problémy, inovácie, diskusie v rámci krajín V4

  • ISBN

    80-223-2203-2

  • ISSN

  • e-ISSN

  • Number of pages

    6

  • Pages from-to

  • Publisher name

    Univerzita Komenského v Bratislavě

  • Place of publication

    Bratislava

  • Event location

    FF UK v Bratislavě

  • Event date

    Feb 9, 2006

  • Type of event by nationality

    EUR - Evropská akce

  • UT code for WoS article