Classical Languages and Academic Philosophy Teaching
The result's identifiers
Result code in IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216224%3A14210%2F06%3A00029048" target="_blank" >RIV/00216224:14210/06:00029048 - isvavai.cz</a>
Result on the web
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternative languages
Result language
čeština
Original language name
Klasické jazyky a vysokoškolská výuka filozofie
Original language description
Studium dějin české filosofie v letech mezi dvěma světovými válkami ukazuje, že filosofové považovali za svou povinnost vyjadřovat se též k připravované reformě střední školy, kterou na jedné straně přijímali jako výzvu k novému promýšlení výuky filosofie, na druhé straně v rozporu s návrhem zvedali svůj hlas proti rušení klasických jazyků. Proti návrhu na rušení výuky klasických jazyků na středních školách v období mezi válkami bylo vzneseno mnoho námitek. Význam latiny a řečtiny pro vývoj myšlení zdůrazňovali literární historik Arne Novák a právní teoretik František Weyr, zatímco matematik, filosof a estetik Otakar Zich zdůvodňoval důležitost řečtiny na střední škole jednak argumenty estetickými, jednak jejím významem pro filosofii. Filosof a etik J.B. Kozák navrhoval, aby vysokoškolští studenti povinně absolvovali úvod do latinské a řecké terminologie a dbali na osvojení znalosti světových jazyků.
Czech name
Klasické jazyky a vysokoškolská výuka filozofie
Czech description
Studium dějin české filosofie v letech mezi dvěma světovými válkami ukazuje, že filosofové považovali za svou povinnost vyjadřovat se též k připravované reformě střední školy, kterou na jedné straně přijímali jako výzvu k novému promýšlení výuky filosofie, na druhé straně v rozporu s návrhem zvedali svůj hlas proti rušení klasických jazyků. Proti návrhu na rušení výuky klasických jazyků na středních školách v období mezi válkami bylo vzneseno mnoho námitek. Význam latiny a řečtiny pro vývoj myšlení zdůrazňovali literární historik Arne Novák a právní teoretik František Weyr, zatímco matematik, filosof a estetik Otakar Zich zdůvodňoval důležitost řečtiny na střední škole jednak argumenty estetickými, jednak jejím významem pro filosofii. Filosof a etik J.B. Kozák navrhoval, aby vysokoškolští studenti povinně absolvovali úvod do latinské a řecké terminologie a dbali na osvojení znalosti světových jazyků.
Classification
Type
D - Article in proceedings
CEP classification
AA - Philosophy and religion
OECD FORD branch
—
Result continuities
Project
<a href="/en/project/GA401%2F04%2F2036" target="_blank" >GA401/04/2036: Czech Philosophy 1939-1945</a><br>
Continuities
P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)
Others
Publication year
2006
Confidentiality
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Data specific for result type
Article name in the collection
Vyučovanie filozofie: problémy, inovácie, diskusie v rámci krajín V4
ISBN
80-223-2203-2
ISSN
—
e-ISSN
—
Number of pages
6
Pages from-to
—
Publisher name
Univerzita Komenského v Bratislavě
Place of publication
Bratislava
Event location
FF UK v Bratislavě
Event date
Feb 9, 2006
Type of event by nationality
EUR - Evropská akce
UT code for WoS article
—