All

What are you looking for?

All
Projects
Results
Organizations

Quick search

  • Projects supported by TA ČR
  • Excellent projects
  • Projects with the highest public support
  • Current projects

Smart search

  • That is how I find a specific +word
  • That is how I leave the -word out of the results
  • “That is how I can find the whole phrase”

Enacting an Imaginary Community: Infotainment in Online Minute-by-Minute Sports Commentaries

The result's identifiers

  • Result code in IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216224%3A14210%2F08%3A00024584" target="_blank" >RIV/00216224:14210/08:00024584 - isvavai.cz</a>

  • Result on the web

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternative languages

  • Result language

    angličtina

  • Original language name

    Enacting an Imaginary Community: Infotainment in Online Minute-by-Minute Sports Commentaries

  • Original language description

    The article analyses the characteristic features of online minute-by-minute sports commentaries, mainly with view to the mutual interdependence of the ideational and the interpersonal functions. This is manifested by a textual practice in which the provision of information about the game and its development is complemented and even supplanted by an effort to relate to the anonymous audience in as close a manner as possible. On the level of representation, the resulting text thus has a factual as well asa social orientation. On the level of presentation, i.e. with respect to the linguistic forms and strategies in which such a combination of functions is realized, this results, above all, in an increased involvement of discourse participants in the commentary, the high degree of contextualization, and communication along several thematic threads. This article documents the way an imaginary community of football fans is constructed by means of three general strategies: synthetic personal

  • Czech name

    Vytváření imaginární komunity: Infotainment ve sportovním online zpravodajství

  • Czech description

    Článek analyzuje typické rysy internetových online sportovních reportáží, a to především s ohledem na vzájemný vztah ideační a interpersonální funkce. Charakteristický je způsob, jak jsou informace o sportovním utkání doplňovány snahou navázat co nejbližší kontakt s anonymními čtenáři. Na úrovni reprezentace (tj. co se týče jazykových forem a strategií, které realizují takovou kombinaci funkcí) to vede ke zvýšenému zaangažování komunikačních aktérů do textu komentáře, k vysoké míře závislosti na kontextu a k rozvíjení komunikace po několika tematických liniích. Tento článek dokumentuje způsob, jak trojím způsobem dochází k vytváření imaginární komunity fotbalových fanoušků: syntetickou personalizací s využitím prvků orality a mluvenosti; míšením různých hlasů v textu komentáře a užíváním vybraných rétorických prostředků. Tyto strategie společně vedou k zábavnému způsobu prezentace a k silné orientaci tohoto žánru na interpersonální interakci.

Classification

  • Type

    C - Chapter in a specialist book

  • CEP classification

    AI - Linguistics

  • OECD FORD branch

Result continuities

  • Project

    <a href="/en/project/GA405%2F07%2F0652" target="_blank" >GA405/07/0652: Integration in Languages - Languages in Integration</a><br>

  • Continuities

    P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)

Others

  • Publication year

    2008

  • Confidentiality

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Data specific for result type

  • Book/collection name

    The Linguistics of Football

  • ISBN

    978-3-8233-6398-9

  • Number of pages of the result

    13

  • Pages from-to

  • Number of pages of the book

    418

  • Publisher name

    Gunter Narr

  • Place of publication

    Tübingen

  • UT code for WoS chapter