Democracy in Schools: the Headteachers´ Point of View
The result's identifiers
Result code in IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216224%3A14210%2F08%3A00024934" target="_blank" >RIV/00216224:14210/08:00024934 - isvavai.cz</a>
Result on the web
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternative languages
Result language
angličtina
Original language name
Democracy in Schools: the Headteachers´ Point of View
Original language description
The article deals with a concept of democracy in schools from headteachers perspective. The topic is discussed as a specific topic of educational theory, practice and research on the basis of results of empirical research.
Czech name
Demokracie ve škole pohledem ředitelů škol
Czech description
Příspěvek řeší koncept demokracie ve škole z pohledu ředitelů škol. Problematika je diskutována jako specifické téma pedagogické teorie, praxe i výzkumu na základě výsledků empirického výzkumu.
Classification
Type
C - Chapter in a specialist book
CEP classification
AM - Pedagogy and education
OECD FORD branch
—
Result continuities
Project
<a href="/en/project/GA406%2F04%2F0609" target="_blank" >GA406/04/0609: Democracy in the Czech School</a><br>
Continuities
P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)
Others
Publication year
2008
Confidentiality
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Data specific for result type
Book/collection name
Leading a Learning Organisation: Lessons from the Past, Visions for the Future.
ISBN
1-903851-08-4
Number of pages of the result
14
Pages from-to
—
Number of pages of the book
190
Publisher name
University of Glamorgan
Place of publication
Glamorgan
UT code for WoS chapter
—