Media and the transformations of religiosity: Interpreting spiritual life and its social organization
The result's identifiers
Result code in IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216224%3A14210%2F09%3A00039723" target="_blank" >RIV/00216224:14210/09:00039723 - isvavai.cz</a>
Result on the web
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternative languages
Result language
čeština
Original language name
Média a proměny religiozity: pojetí duchovního života a jeho sociální organizace
Original language description
V příspěvku jsem ukázal, jakým způsobem mě studium akulturace jino-kulturních (konkrétně indických) prvků v moderním okultismu přivedlo k problematice vlivu medializace náboženských sdělení jak na kognitivní aspekty náboženského života (subjektivní pojetí "duchovnosti"), tak na sociální organizaci náboženských společenství a formy náboženské praxe. Na základě rekapitulace poznatků o vlivu tištěných médií na formování moderního okultismu a možnost akulturace jino-kulturních prvků v jeho rámci jsem nastínil několik problémů, jež vyvstávají v sociologii náboženství v souvislosti s tím, jak média mění sociální prostor a s ním možnosti organizace náboženského života, a jak různé formy medializace náboženských sdělení proměňují charakter symbolické komunikace v náboženství, orientaci náboženských aktivit a otevírají nové možnosti utváření a vyjednávání sociálních identit.
Czech name
Média a proměny religiozity: pojetí duchovního života a jeho sociální organizace
Czech description
V příspěvku jsem ukázal, jakým způsobem mě studium akulturace jino-kulturních (konkrétně indických) prvků v moderním okultismu přivedlo k problematice vlivu medializace náboženských sdělení jak na kognitivní aspekty náboženského života (subjektivní pojetí "duchovnosti"), tak na sociální organizaci náboženských společenství a formy náboženské praxe. Na základě rekapitulace poznatků o vlivu tištěných médií na formování moderního okultismu a možnost akulturace jino-kulturních prvků v jeho rámci jsem nastínil několik problémů, jež vyvstávají v sociologii náboženství v souvislosti s tím, jak média mění sociální prostor a s ním možnosti organizace náboženského života, a jak různé formy medializace náboženských sdělení proměňují charakter symbolické komunikace v náboženství, orientaci náboženských aktivit a otevírají nové možnosti utváření a vyjednávání sociálních identit.
Classification
Type
O - Miscellaneous
CEP classification
AO - Sociology, demography
OECD FORD branch
—
Result continuities
Project
—
Continuities
S - Specificky vyzkum na vysokych skolach
Others
Publication year
2009
Confidentiality
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů