All

What are you looking for?

All
Projects
Results
Organizations

Quick search

  • Projects supported by TA ČR
  • Excellent projects
  • Projects with the highest public support
  • Current projects

Smart search

  • That is how I find a specific +word
  • That is how I leave the -word out of the results
  • “That is how I can find the whole phrase”

Lygia Fagundes Telles s Bildungsroman

The result's identifiers

  • Result code in IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216224%3A14210%2F10%3A00067292" target="_blank" >RIV/00216224:14210/10:00067292 - isvavai.cz</a>

  • Result on the web

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternative languages

  • Result language

    čeština

  • Original language name

    Bildungsroman Lygie Fagundes Telles

  • Original language description

    Pro svůj první rozsáhlejší text Kamenné kolo (Ciranda de Pedra, 1954) si brazilská spisovatelka Lygia Fagundes Telles zvolila žánr románu formování. Při výstavbě textu dodržuje základní schéma tohoto žánru, mění ovšem jeho dílčí složky. Za nejnápadnějšízměnu můžeme považovat převrácení rolí ženských a mužských postav. Spisovatelka narušuje stereotyp daného žánru výběrem hlavního hrdiny, jímž je žena. Nejen ona, ale i ostatní ženské postavy působí "trojrozměrně". Jedná se o postavy-hypotézy (D. Hodrová), tedy o postavy dynamické, plastické se sémantickou neukončeností, naproti tomu postavy mužské jsou reprezentovány jako postavy-definice, jejichž plochost kontrastuje s živoucností jejich ženských protějšků. Tímto způsobem autorka reflektuje brazilskouspolečnost první poloviny 20. století a kritizuje její stav.

  • Czech name

    Bildungsroman Lygie Fagundes Telles

  • Czech description

    Pro svůj první rozsáhlejší text Kamenné kolo (Ciranda de Pedra, 1954) si brazilská spisovatelka Lygia Fagundes Telles zvolila žánr románu formování. Při výstavbě textu dodržuje základní schéma tohoto žánru, mění ovšem jeho dílčí složky. Za nejnápadnějšízměnu můžeme považovat převrácení rolí ženských a mužských postav. Spisovatelka narušuje stereotyp daného žánru výběrem hlavního hrdiny, jímž je žena. Nejen ona, ale i ostatní ženské postavy působí "trojrozměrně". Jedná se o postavy-hypotézy (D. Hodrová), tedy o postavy dynamické, plastické se sémantickou neukončeností, naproti tomu postavy mužské jsou reprezentovány jako postavy-definice, jejichž plochost kontrastuje s živoucností jejich ženských protějšků. Tímto způsobem autorka reflektuje brazilskouspolečnost první poloviny 20. století a kritizuje její stav.

Classification

  • Type

    O - Miscellaneous

  • CEP classification

    AJ - Literature, mass media, audio-visual activities

  • OECD FORD branch

Result continuities

  • Project

  • Continuities

    I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace

Others

  • Publication year

    2010

  • Confidentiality

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů