All

What are you looking for?

All
Projects
Results
Organizations

Quick search

  • Projects supported by TA ČR
  • Excellent projects
  • Projects with the highest public support
  • Current projects

Smart search

  • That is how I find a specific +word
  • That is how I leave the -word out of the results
  • “That is how I can find the whole phrase”

Ideal model of teaching, Instructions for the kit

The result's identifiers

  • Result code in IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216224%3A14210%2F11%3A00050055" target="_blank" >RIV/00216224:14210/11:00050055 - isvavai.cz</a>

  • Result on the web

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternative languages

  • Result language

    čeština

  • Original language name

    Ideální model vyučování v didaktických materiálech pro učitele aneb Návod ke stavebnici

  • Original language description

    Příspěvek je věnován zkoumání didaktických materiálů určených učitelům základních škol. V současné době je učitelům k dispozici velké množství digitálních učebních materiálů. Například metodický portál RVP (http://rvp.cz/) nabízí šest tisíc podobných dokumentů pro učitele, kteří je mohou ?bez podrobných metodických návodů či složitých úprav využívat jako kostičky stavebnice Lego?. Zajímá nás, jak je v těchto dokumentech prezentována ideální vyučovací hodina. Předpokládáme, že didaktické materiály obsahují ideová sdělení, a budeme se snažit tento diskurs analyticky rozkrýt. Vedle analýzy ideových poselství dokumentů portálu RVP se dále zaměříme na to, které materiály z materiálů dostupných na portálu RVP učitelé reálně využívají. Použijeme přitom statistiky návštěvnosti na tomto portálu a četnost stahování jednotlivých dokumentů. Tímto způsobem lze vysledovat, které tematické oblasti učitele nejvíce zajímají, a tak poukázat na jejich vzdělávací potřeby.

  • Czech name

    Ideální model vyučování v didaktických materiálech pro učitele aneb Návod ke stavebnici

  • Czech description

    Příspěvek je věnován zkoumání didaktických materiálů určených učitelům základních škol. V současné době je učitelům k dispozici velké množství digitálních učebních materiálů. Například metodický portál RVP (http://rvp.cz/) nabízí šest tisíc podobných dokumentů pro učitele, kteří je mohou ?bez podrobných metodických návodů či složitých úprav využívat jako kostičky stavebnice Lego?. Zajímá nás, jak je v těchto dokumentech prezentována ideální vyučovací hodina. Předpokládáme, že didaktické materiály obsahují ideová sdělení, a budeme se snažit tento diskurs analyticky rozkrýt. Vedle analýzy ideových poselství dokumentů portálu RVP se dále zaměříme na to, které materiály z materiálů dostupných na portálu RVP učitelé reálně využívají. Použijeme přitom statistiky návštěvnosti na tomto portálu a četnost stahování jednotlivých dokumentů. Tímto způsobem lze vysledovat, které tematické oblasti učitele nejvíce zajímají, a tak poukázat na jejich vzdělávací potřeby.

Classification

  • Type

    O - Miscellaneous

  • CEP classification

    AM - Pedagogy and education

  • OECD FORD branch

Result continuities

  • Project

    <a href="/en/project/GA406%2F09%2F0752" target="_blank" >GA406/09/0752: Communication in the Classroom</a><br>

  • Continuities

    P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)

Others

  • Publication year

    2011

  • Confidentiality

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů