All

What are you looking for?

All
Projects
Results
Organizations

Quick search

  • Projects supported by TA ČR
  • Excellent projects
  • Projects with the highest public support
  • Current projects

Smart search

  • That is how I find a specific +word
  • That is how I leave the -word out of the results
  • “That is how I can find the whole phrase”

Education Access Barriers in the Eyes of the Socially Excluded Adolescents

The result's identifiers

  • Result code in IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216224%3A14210%2F11%3A00050109" target="_blank" >RIV/00216224:14210/11:00050109 - isvavai.cz</a>

  • Result on the web

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternative languages

  • Result language

    čeština

  • Original language name

    Bariéry v přístupu ke vzdělání očima sociálně vyloučených adolescentů

  • Original language description

    Cílem příspěvku je představit subjektivní pohled na bariéry v přístupu ke vzdělání pohledem sociálně vyloučených adolescentů. V úvodu příspěvku se zabývám sociálním vyloučením a důsledky pro život lidí, kteří v žijí v podmínkách sociálního vyloučení. Dále představuji úryvky rozhovorů se sociálně vyloučenými adolescenty, kteří vypadli ze vzdělávacího systému na základním nebo středoškolském stupni. Jejich úhel pohledu doplňuji o jednu kazuistiku a svou vlastní zkušenost s jednáním se školami a dalšími institucemi. Mým záměrem bylo zamyslet se nad tím, jak mohou vzdělávací instituce, rodina a společnost, přispívat k vypadávání ze vzdělávacího systému. Jedná se však o subjektivní pohled na bariéry v přístupu ke vzdělávání, přičemž není cílem tohoto příspěvku celý problém takto zjednodušit.

  • Czech name

    Bariéry v přístupu ke vzdělání očima sociálně vyloučených adolescentů

  • Czech description

    Cílem příspěvku je představit subjektivní pohled na bariéry v přístupu ke vzdělání pohledem sociálně vyloučených adolescentů. V úvodu příspěvku se zabývám sociálním vyloučením a důsledky pro život lidí, kteří v žijí v podmínkách sociálního vyloučení. Dále představuji úryvky rozhovorů se sociálně vyloučenými adolescenty, kteří vypadli ze vzdělávacího systému na základním nebo středoškolském stupni. Jejich úhel pohledu doplňuji o jednu kazuistiku a svou vlastní zkušenost s jednáním se školami a dalšími institucemi. Mým záměrem bylo zamyslet se nad tím, jak mohou vzdělávací instituce, rodina a společnost, přispívat k vypadávání ze vzdělávacího systému. Jedná se však o subjektivní pohled na bariéry v přístupu ke vzdělávání, přičemž není cílem tohoto příspěvku celý problém takto zjednodušit.

Classification

  • Type

    O - Miscellaneous

  • CEP classification

    AM - Pedagogy and education

  • OECD FORD branch

Result continuities

  • Project

    <a href="/en/project/GD406%2F09%2FH040" target="_blank" >GD406/09/H040: School: Research of Internal Processes and External Conditions of its Functioning</a><br>

  • Continuities

    P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)<br>S - Specificky vyzkum na vysokych skolach

Others

  • Publication year

    2011

  • Confidentiality

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů