Education Access Barriers in the Eyes of the Socially Excluded Adolescents
The result's identifiers
Result code in IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216224%3A14210%2F11%3A00050109" target="_blank" >RIV/00216224:14210/11:00050109 - isvavai.cz</a>
Result on the web
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternative languages
Result language
čeština
Original language name
Bariéry v přístupu ke vzdělání očima sociálně vyloučených adolescentů
Original language description
Cílem příspěvku je představit subjektivní pohled na bariéry v přístupu ke vzdělání pohledem sociálně vyloučených adolescentů. V úvodu příspěvku se zabývám sociálním vyloučením a důsledky pro život lidí, kteří v žijí v podmínkách sociálního vyloučení. Dále představuji úryvky rozhovorů se sociálně vyloučenými adolescenty, kteří vypadli ze vzdělávacího systému na základním nebo středoškolském stupni. Jejich úhel pohledu doplňuji o jednu kazuistiku a svou vlastní zkušenost s jednáním se školami a dalšími institucemi. Mým záměrem bylo zamyslet se nad tím, jak mohou vzdělávací instituce, rodina a společnost, přispívat k vypadávání ze vzdělávacího systému. Jedná se však o subjektivní pohled na bariéry v přístupu ke vzdělávání, přičemž není cílem tohoto příspěvku celý problém takto zjednodušit.
Czech name
Bariéry v přístupu ke vzdělání očima sociálně vyloučených adolescentů
Czech description
Cílem příspěvku je představit subjektivní pohled na bariéry v přístupu ke vzdělání pohledem sociálně vyloučených adolescentů. V úvodu příspěvku se zabývám sociálním vyloučením a důsledky pro život lidí, kteří v žijí v podmínkách sociálního vyloučení. Dále představuji úryvky rozhovorů se sociálně vyloučenými adolescenty, kteří vypadli ze vzdělávacího systému na základním nebo středoškolském stupni. Jejich úhel pohledu doplňuji o jednu kazuistiku a svou vlastní zkušenost s jednáním se školami a dalšími institucemi. Mým záměrem bylo zamyslet se nad tím, jak mohou vzdělávací instituce, rodina a společnost, přispívat k vypadávání ze vzdělávacího systému. Jedná se však o subjektivní pohled na bariéry v přístupu ke vzdělávání, přičemž není cílem tohoto příspěvku celý problém takto zjednodušit.
Classification
Type
O - Miscellaneous
CEP classification
AM - Pedagogy and education
OECD FORD branch
—
Result continuities
Project
<a href="/en/project/GD406%2F09%2FH040" target="_blank" >GD406/09/H040: School: Research of Internal Processes and External Conditions of its Functioning</a><br>
Continuities
P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)<br>S - Specificky vyzkum na vysokych skolach
Others
Publication year
2011
Confidentiality
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů