Future teachers ? the dawn of a "digital generation"?
The result's identifiers
Result code in IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216224%3A14210%2F12%3A00061460" target="_blank" >RIV/00216224:14210/12:00061460 - isvavai.cz</a>
Result on the web
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternative languages
Result language
čeština
Original language name
Budoucí učitelé ? přichází éra ?digitální? generace?
Original language description
Příspěvek je výstupem výzkumného projektu, který si klade za cíl poznat proces učení současné generace studentů na Filozofické fakultě Masarykovy univerzity (FF MU), přičemž se zaměří na využívání různých prostředků ICT při studiu. Výzkum je rovněž v roce 2012 podporován Grantovým fondem FF MU. Kvantitativní výzkum se zaměřuje na to, jaké konkrétní nástroje ICT a jaké učební zdroje využívají studenti při studiu, které z nich preferují a proč. Příspěvek představuje jistou sondu do života současných studentů vysokých škol (budoucích učitelů). Autor bude prezentovat vztah respondentů k ICT, jejich názory na roli ICT v dnešním světě, ale také to, jak hodnotí úroveň vlastních dovedností v oblasti využívání ICT. Stranou nezůstane ani sociální rozměr učení/studia a také zapojení studentů v sociálních sítích (i odborných komunitách) na internetu. Část příspěvku bude věnována tomu, co motivuje studenty k návštěvě odborných knihoven, zda preferují práci s elektronickými nebo tištěnými zdroji.
Czech name
Budoucí učitelé ? přichází éra ?digitální? generace?
Czech description
Příspěvek je výstupem výzkumného projektu, který si klade za cíl poznat proces učení současné generace studentů na Filozofické fakultě Masarykovy univerzity (FF MU), přičemž se zaměří na využívání různých prostředků ICT při studiu. Výzkum je rovněž v roce 2012 podporován Grantovým fondem FF MU. Kvantitativní výzkum se zaměřuje na to, jaké konkrétní nástroje ICT a jaké učební zdroje využívají studenti při studiu, které z nich preferují a proč. Příspěvek představuje jistou sondu do života současných studentů vysokých škol (budoucích učitelů). Autor bude prezentovat vztah respondentů k ICT, jejich názory na roli ICT v dnešním světě, ale také to, jak hodnotí úroveň vlastních dovedností v oblasti využívání ICT. Stranou nezůstane ani sociální rozměr učení/studia a také zapojení studentů v sociálních sítích (i odborných komunitách) na internetu. Část příspěvku bude věnována tomu, co motivuje studenty k návštěvě odborných knihoven, zda preferují práci s elektronickými nebo tištěnými zdroji.
Classification
Type
O - Miscellaneous
CEP classification
AM - Pedagogy and education
OECD FORD branch
—
Result continuities
Project
—
Continuities
S - Specificky vyzkum na vysokych skolach
Others
Publication year
2012
Confidentiality
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů