Max Dvořák today : from ?Geisteswissenschaften? to ?Kulturwissenschaften?
The result's identifiers
Result code in IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216224%3A14210%2F12%3A00063399" target="_blank" >RIV/00216224:14210/12:00063399 - isvavai.cz</a>
Result on the web
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternative languages
Result language
čeština
Original language name
Max Dvořák dnes : od duchovních věd k vědám kulturním
Original language description
Max Dvořák bývá nejčastěji spojován s programem "dějiny umění jako projev ducha" a zdálo by se tedy, že je až příliš spojen s překonanou etapou v historiografii dějin umění. Jak však již dříve uvedli znalci jeho textů a přístupů, jako především Arthur Rosenauer, Ján Bakoš či Hans Aurenhammer, Dvořákovy uměleckohistorické názory nebyly nějak konstantní a neměnné, ale byly jím často proměňovány a precizovány. Je proto možné předpokládat, že on sám by nesouhlasil s jednoznačným zaškatulkováním svých přístupů do nějakého programově definovaného metodického směru. Pro Dvořáka bylo zjevně nejdůležitější historické zakotvení každé možné uměleckohistorické interpretace. Proto asi nejlépe porozumíme jeho odkazu, jestliže se pokusíme rekonstruovat na základě jeho výroků jeho vlastní historické zakotvení a poté srovnáme jeho koncept historie umění se dvěma metodickými iniciativami v humanitních vědách: tou první byla diskuse o tzv.
Czech name
Max Dvořák dnes : od duchovních věd k vědám kulturním
Czech description
Max Dvořák bývá nejčastěji spojován s programem "dějiny umění jako projev ducha" a zdálo by se tedy, že je až příliš spojen s překonanou etapou v historiografii dějin umění. Jak však již dříve uvedli znalci jeho textů a přístupů, jako především Arthur Rosenauer, Ján Bakoš či Hans Aurenhammer, Dvořákovy uměleckohistorické názory nebyly nějak konstantní a neměnné, ale byly jím často proměňovány a precizovány. Je proto možné předpokládat, že on sám by nesouhlasil s jednoznačným zaškatulkováním svých přístupů do nějakého programově definovaného metodického směru. Pro Dvořáka bylo zjevně nejdůležitější historické zakotvení každé možné uměleckohistorické interpretace. Proto asi nejlépe porozumíme jeho odkazu, jestliže se pokusíme rekonstruovat na základě jeho výroků jeho vlastní historické zakotvení a poté srovnáme jeho koncept historie umění se dvěma metodickými iniciativami v humanitních vědách: tou první byla diskuse o tzv.
Classification
Type
J<sub>x</sub> - Unclassified - Peer-reviewed scientific article (Jimp, Jsc and Jost)
CEP classification
AL - Art, architecture, cultural heritage
OECD FORD branch
—
Result continuities
Project
—
Continuities
Z - Vyzkumny zamer (s odkazem do CEZ)
Others
Publication year
2012
Confidentiality
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Data specific for result type
Name of the periodical
Opuscula historiae artium
ISSN
1211-7390
e-ISSN
—
Volume of the periodical
roč. 61
Issue of the periodical within the volume
č. 1
Country of publishing house
CZ - CZECH REPUBLIC
Number of pages
10
Pages from-to
2-11
UT code for WoS article
—
EID of the result in the Scopus database
—