All

What are you looking for?

All
Projects
Results
Organizations

Quick search

  • Projects supported by TA ČR
  • Excellent projects
  • Projects with the highest public support
  • Current projects

Smart search

  • That is how I find a specific +word
  • That is how I leave the -word out of the results
  • “That is how I can find the whole phrase”

Brno Painting from the Establishment of the Club of Friends of Art to the Establishment of Czechoslovakia (1900 - 1918)

The result's identifiers

  • Result code in IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216224%3A14210%2F12%3A00107062" target="_blank" >RIV/00216224:14210/12:00107062 - isvavai.cz</a>

  • Result on the web

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternative languages

  • Result language

    čeština

  • Original language name

    Brněnské malířství od založení Klubu přátel umění do vzniku Československa (1900 – 1918)

  • Original language description

    Článek pojednává o situaci brněnského malířství v prvních dekádách 20. století. Založením Klubu přátel umění v roce 1900 vznikla českojazyčná alternativa německojazyčného spolku Mährischer Kunstverein. Brněnské malířství, které bylo až do té doby německé, se rozdělilo na českou a německou větev. Brněnské německé malířství bylo tradičně formováno vídeňskými vlivy. Brněnské české malířství se orientovalo na Prahu. Od roku 1900 se v brněnském malířství projevoval vliv secesionistického hnutí, především ve formě impresionistických a symbolistických tendencí. Německá větev brněnského malířství inklinovala ke konzervativnějším projevům, obzvláště k symbolistnímu naturalismu a impresionismu. Mladí figurální malíři byli ovlivněni především tvorbou vídeňského Aloise Deluga. po roce 1910 česká větev brněnského malířství směřovala k modernějším stylům, v některých případech také k nastupující avantgardě.

  • Czech name

    Brněnské malířství od založení Klubu přátel umění do vzniku Československa (1900 – 1918)

  • Czech description

    Článek pojednává o situaci brněnského malířství v prvních dekádách 20. století. Založením Klubu přátel umění v roce 1900 vznikla českojazyčná alternativa německojazyčného spolku Mährischer Kunstverein. Brněnské malířství, které bylo až do té doby německé, se rozdělilo na českou a německou větev. Brněnské německé malířství bylo tradičně formováno vídeňskými vlivy. Brněnské české malířství se orientovalo na Prahu. Od roku 1900 se v brněnském malířství projevoval vliv secesionistického hnutí, především ve formě impresionistických a symbolistických tendencí. Německá větev brněnského malířství inklinovala ke konzervativnějším projevům, obzvláště k symbolistnímu naturalismu a impresionismu. Mladí figurální malíři byli ovlivněni především tvorbou vídeňského Aloise Deluga. po roce 1910 česká větev brněnského malířství směřovala k modernějším stylům, v některých případech také k nastupující avantgardě.

Classification

  • Type

    J<sub>ost</sub> - Miscellaneous article in a specialist periodical

  • CEP classification

  • OECD FORD branch

    60400 - Arts (arts, history of arts, performing arts, music)

Result continuities

  • Project

  • Continuities

    S - Specificky vyzkum na vysokych skolach

Others

  • Publication year

    2012

  • Confidentiality

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Data specific for result type

  • Name of the periodical

    Brno v minulosti a dnes. Příspěvky k dějinám a výstavbě Brna

  • ISSN

    0524-689X

  • e-ISSN

  • Volume of the periodical

    25

  • Issue of the periodical within the volume

    2012

  • Country of publishing house

    CZ - CZECH REPUBLIC

  • Number of pages

    27

  • Pages from-to

    257-283

  • UT code for WoS article

  • EID of the result in the Scopus database