Brno Painting from the Establishment of the Club of Friends of Art to the Establishment of Czechoslovakia (1900 - 1918)
The result's identifiers
Result code in IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216224%3A14210%2F12%3A00107062" target="_blank" >RIV/00216224:14210/12:00107062 - isvavai.cz</a>
Result on the web
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternative languages
Result language
čeština
Original language name
Brněnské malířství od založení Klubu přátel umění do vzniku Československa (1900 – 1918)
Original language description
Článek pojednává o situaci brněnského malířství v prvních dekádách 20. století. Založením Klubu přátel umění v roce 1900 vznikla českojazyčná alternativa německojazyčného spolku Mährischer Kunstverein. Brněnské malířství, které bylo až do té doby německé, se rozdělilo na českou a německou větev. Brněnské německé malířství bylo tradičně formováno vídeňskými vlivy. Brněnské české malířství se orientovalo na Prahu. Od roku 1900 se v brněnském malířství projevoval vliv secesionistického hnutí, především ve formě impresionistických a symbolistických tendencí. Německá větev brněnského malířství inklinovala ke konzervativnějším projevům, obzvláště k symbolistnímu naturalismu a impresionismu. Mladí figurální malíři byli ovlivněni především tvorbou vídeňského Aloise Deluga. po roce 1910 česká větev brněnského malířství směřovala k modernějším stylům, v některých případech také k nastupující avantgardě.
Czech name
Brněnské malířství od založení Klubu přátel umění do vzniku Československa (1900 – 1918)
Czech description
Článek pojednává o situaci brněnského malířství v prvních dekádách 20. století. Založením Klubu přátel umění v roce 1900 vznikla českojazyčná alternativa německojazyčného spolku Mährischer Kunstverein. Brněnské malířství, které bylo až do té doby německé, se rozdělilo na českou a německou větev. Brněnské německé malířství bylo tradičně formováno vídeňskými vlivy. Brněnské české malířství se orientovalo na Prahu. Od roku 1900 se v brněnském malířství projevoval vliv secesionistického hnutí, především ve formě impresionistických a symbolistických tendencí. Německá větev brněnského malířství inklinovala ke konzervativnějším projevům, obzvláště k symbolistnímu naturalismu a impresionismu. Mladí figurální malíři byli ovlivněni především tvorbou vídeňského Aloise Deluga. po roce 1910 česká větev brněnského malířství směřovala k modernějším stylům, v některých případech také k nastupující avantgardě.
Classification
Type
J<sub>ost</sub> - Miscellaneous article in a specialist periodical
CEP classification
—
OECD FORD branch
60400 - Arts (arts, history of arts, performing arts, music)
Result continuities
Project
—
Continuities
S - Specificky vyzkum na vysokych skolach
Others
Publication year
2012
Confidentiality
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Data specific for result type
Name of the periodical
Brno v minulosti a dnes. Příspěvky k dějinám a výstavbě Brna
ISSN
0524-689X
e-ISSN
—
Volume of the periodical
25
Issue of the periodical within the volume
2012
Country of publishing house
CZ - CZECH REPUBLIC
Number of pages
27
Pages from-to
257-283
UT code for WoS article
—
EID of the result in the Scopus database
—