All

What are you looking for?

All
Projects
Results
Organizations

Quick search

  • Projects supported by TA ČR
  • Excellent projects
  • Projects with the highest public support
  • Current projects

Smart search

  • That is how I find a specific +word
  • That is how I leave the -word out of the results
  • “That is how I can find the whole phrase”

Space of Images on Stage: (re)Construction of Intolleranza 1960 in Boston (1965)

The result's identifiers

  • Result code in IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216224%3A14210%2F13%3A00066022" target="_blank" >RIV/00216224:14210/13:00066022 - isvavai.cz</a>

  • Result on the web

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternative languages

  • Result language

    čeština

  • Original language name

    Obrazový prostor na jevišti: K (re)konstrukci bostonské inscenace Intolleranza 1960 (1965)

  • Original language description

    V roce 1965 byla v Boston Opera Company v režii její principálky a dirigentky Sarah Caldwell uvedena experimentální opera Intolleranza 1960 italského avantgardního komponisty Luigiho Nona. Svým specifickým vizuálním pojetím tato inscenace představila novou formu jevištního tvaru, výrazně odlišnou od dosavadních operních inscenací. Autorem scény a světelného konceptu byl Josef Svoboda. Rekonstrukcí a analýzou této inscenace, vycházející z postupů Laterny Magiky, ukážeme, že podstata její výstavby spočívala v práci s obrazovými vrstvami různých typů, jejich interakci se zpěvákem a jejich působení na diváka zasazeném ve specifickém mimouměleckém kontextu. Příspěvek se také bude zabývat otázkami: pro koho bylo vytvářeno? Kdo se na něj díval, kdo jej vnímal? Jaký typ diváka a s jakými očekáváními? Za jaké situace? V jakém ideologickém prostředí?

  • Czech name

    Obrazový prostor na jevišti: K (re)konstrukci bostonské inscenace Intolleranza 1960 (1965)

  • Czech description

    V roce 1965 byla v Boston Opera Company v režii její principálky a dirigentky Sarah Caldwell uvedena experimentální opera Intolleranza 1960 italského avantgardního komponisty Luigiho Nona. Svým specifickým vizuálním pojetím tato inscenace představila novou formu jevištního tvaru, výrazně odlišnou od dosavadních operních inscenací. Autorem scény a světelného konceptu byl Josef Svoboda. Rekonstrukcí a analýzou této inscenace, vycházející z postupů Laterny Magiky, ukážeme, že podstata její výstavby spočívala v práci s obrazovými vrstvami různých typů, jejich interakci se zpěvákem a jejich působení na diváka zasazeném ve specifickém mimouměleckém kontextu. Příspěvek se také bude zabývat otázkami: pro koho bylo vytvářeno? Kdo se na něj díval, kdo jej vnímal? Jaký typ diváka a s jakými očekáváními? Za jaké situace? V jakém ideologickém prostředí?

Classification

  • Type

    O - Miscellaneous

  • CEP classification

    AL - Art, architecture, cultural heritage

  • OECD FORD branch

Result continuities

  • Project

    <a href="/en/project/GAP409%2F11%2F1082" target="_blank" >GAP409/11/1082: Czech Structuralist Thought on Theatre: context and potency</a><br>

  • Continuities

    P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)

Others

  • Publication year

    2013

  • Confidentiality

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů