Space of Images on Stage: (re)Construction of Intolleranza 1960 in Boston (1965)
The result's identifiers
Result code in IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216224%3A14210%2F13%3A00066022" target="_blank" >RIV/00216224:14210/13:00066022 - isvavai.cz</a>
Result on the web
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternative languages
Result language
čeština
Original language name
Obrazový prostor na jevišti: K (re)konstrukci bostonské inscenace Intolleranza 1960 (1965)
Original language description
V roce 1965 byla v Boston Opera Company v režii její principálky a dirigentky Sarah Caldwell uvedena experimentální opera Intolleranza 1960 italského avantgardního komponisty Luigiho Nona. Svým specifickým vizuálním pojetím tato inscenace představila novou formu jevištního tvaru, výrazně odlišnou od dosavadních operních inscenací. Autorem scény a světelného konceptu byl Josef Svoboda. Rekonstrukcí a analýzou této inscenace, vycházející z postupů Laterny Magiky, ukážeme, že podstata její výstavby spočívala v práci s obrazovými vrstvami různých typů, jejich interakci se zpěvákem a jejich působení na diváka zasazeném ve specifickém mimouměleckém kontextu. Příspěvek se také bude zabývat otázkami: pro koho bylo vytvářeno? Kdo se na něj díval, kdo jej vnímal? Jaký typ diváka a s jakými očekáváními? Za jaké situace? V jakém ideologickém prostředí?
Czech name
Obrazový prostor na jevišti: K (re)konstrukci bostonské inscenace Intolleranza 1960 (1965)
Czech description
V roce 1965 byla v Boston Opera Company v režii její principálky a dirigentky Sarah Caldwell uvedena experimentální opera Intolleranza 1960 italského avantgardního komponisty Luigiho Nona. Svým specifickým vizuálním pojetím tato inscenace představila novou formu jevištního tvaru, výrazně odlišnou od dosavadních operních inscenací. Autorem scény a světelného konceptu byl Josef Svoboda. Rekonstrukcí a analýzou této inscenace, vycházející z postupů Laterny Magiky, ukážeme, že podstata její výstavby spočívala v práci s obrazovými vrstvami různých typů, jejich interakci se zpěvákem a jejich působení na diváka zasazeném ve specifickém mimouměleckém kontextu. Příspěvek se také bude zabývat otázkami: pro koho bylo vytvářeno? Kdo se na něj díval, kdo jej vnímal? Jaký typ diváka a s jakými očekáváními? Za jaké situace? V jakém ideologickém prostředí?
Classification
Type
O - Miscellaneous
CEP classification
AL - Art, architecture, cultural heritage
OECD FORD branch
—
Result continuities
Project
<a href="/en/project/GAP409%2F11%2F1082" target="_blank" >GAP409/11/1082: Czech Structuralist Thought on Theatre: context and potency</a><br>
Continuities
P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)
Others
Publication year
2013
Confidentiality
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů