Everyday Life of Czech elementary minority School during the First Czechoslovak Republic
The result's identifiers
Result code in IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216224%3A14210%2F13%3A00069460" target="_blank" >RIV/00216224:14210/13:00069460 - isvavai.cz</a>
Result on the web
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternative languages
Result language
čeština
Original language name
Každodennost české obecné menšinové školy v období první Československé republiky
Original language description
Autor se ve svém příspěvku zaměřuje na problematiku českého obecného menšinového školství v období první Československé republiky. Cílem tohoto příspěvku je prezentovat dílčí výsledky výzkumu zaměřeného na každodennost české obecné menšinové školy v soudním okrese Ústí nad Labem v letech 1918-1938. Autor v rámci tohoto výzkumu vychází nejen z tradičních metod historického výzkumu (Ranke, Bernheim), ale též využívá i netradičního mikroanalytického či mikrohistorického přístupu, který v oblasti současnéhozkoumání dějin pedagogiky a školství není příliš zakotven. Takto pojatý výzkum přináší obraz každodenního chodu české obecné menšinové školy v soudním okrese Ústí nad Labem. V tomto příspěvku budou prezentovány zejména výsledky týkající se otázek sociální skladby žáků, učitelů a dalšího personálu školy, průběhu vyučování, vztahů mezi školou a rodiči ad.
Czech name
Každodennost české obecné menšinové školy v období první Československé republiky
Czech description
Autor se ve svém příspěvku zaměřuje na problematiku českého obecného menšinového školství v období první Československé republiky. Cílem tohoto příspěvku je prezentovat dílčí výsledky výzkumu zaměřeného na každodennost české obecné menšinové školy v soudním okrese Ústí nad Labem v letech 1918-1938. Autor v rámci tohoto výzkumu vychází nejen z tradičních metod historického výzkumu (Ranke, Bernheim), ale též využívá i netradičního mikroanalytického či mikrohistorického přístupu, který v oblasti současnéhozkoumání dějin pedagogiky a školství není příliš zakotven. Takto pojatý výzkum přináší obraz každodenního chodu české obecné menšinové školy v soudním okrese Ústí nad Labem. V tomto příspěvku budou prezentovány zejména výsledky týkající se otázek sociální skladby žáků, učitelů a dalšího personálu školy, průběhu vyučování, vztahů mezi školou a rodiči ad.
Classification
Type
O - Miscellaneous
CEP classification
AM - Pedagogy and education
OECD FORD branch
—
Result continuities
Project
—
Continuities
S - Specificky vyzkum na vysokych skolach
Others
Publication year
2013
Confidentiality
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů