Research on learning of youth in the digital age based on the concept of "learning lives"
The result's identifiers
Result code in IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216224%3A14210%2F14%3A00075239" target="_blank" >RIV/00216224:14210/14:00075239 - isvavai.cz</a>
Result on the web
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternative languages
Result language
čeština
Original language name
Výzkum učení mládeže v digitální éře založený na konceptu ?learning lives?
Original language description
Digitální média pronikla v posledních letech velmi intenzivně do každodenního života velké části obyvatel dnešního světa. Mládež tak vyrůstá v prostředí, v němž jsou digitální technologie běžně dostupné a jejich využívání je mladými lidmi považováno za zcela přirozenou součást jejich života. V sociálně-vědním výzkumu se však tradičně studuje ?školní vzdělávání? na jedné straně a ?využívání digitálních médií? na straně druhé jako dva oddělené světy. Vytváří se tak mezera mezi oběma tématy či svého druhu?světy?, a to i mezera v empirickém poznání tohoto komplexního tématu. Je ale zřejmé, že mládež se jako učící se subjekty pohybuje v různých kontextech učení a prostředích, ať už máme na mysli fyzické či online, školní i mimoškolní, přičemž jde o neustálý ?proud aktivit?. Vyvstává tedy naléhavá potřeba ?překročit? tradiční koncepci odděleného formálního a informálního učení i tradičně chápané gramotnosti.
Czech name
Výzkum učení mládeže v digitální éře založený na konceptu ?learning lives?
Czech description
Digitální média pronikla v posledních letech velmi intenzivně do každodenního života velké části obyvatel dnešního světa. Mládež tak vyrůstá v prostředí, v němž jsou digitální technologie běžně dostupné a jejich využívání je mladými lidmi považováno za zcela přirozenou součást jejich života. V sociálně-vědním výzkumu se však tradičně studuje ?školní vzdělávání? na jedné straně a ?využívání digitálních médií? na straně druhé jako dva oddělené světy. Vytváří se tak mezera mezi oběma tématy či svého druhu?světy?, a to i mezera v empirickém poznání tohoto komplexního tématu. Je ale zřejmé, že mládež se jako učící se subjekty pohybuje v různých kontextech učení a prostředích, ať už máme na mysli fyzické či online, školní i mimoškolní, přičemž jde o neustálý ?proud aktivit?. Vyvstává tedy naléhavá potřeba ?překročit? tradiční koncepci odděleného formálního a informálního učení i tradičně chápané gramotnosti.
Classification
Type
O - Miscellaneous
CEP classification
AM - Pedagogy and education
OECD FORD branch
—
Result continuities
Project
—
Continuities
S - Specificky vyzkum na vysokych skolach
Others
Publication year
2014
Confidentiality
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů