All

What are you looking for?

All
Projects
Results
Organizations

Quick search

  • Projects supported by TA ČR
  • Excellent projects
  • Projects with the highest public support
  • Current projects

Smart search

  • That is how I find a specific +word
  • That is how I leave the -word out of the results
  • “That is how I can find the whole phrase”

Research on learning of youth in the digital age based on the concept of "learning lives"

The result's identifiers

  • Result code in IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216224%3A14210%2F14%3A00075239" target="_blank" >RIV/00216224:14210/14:00075239 - isvavai.cz</a>

  • Result on the web

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternative languages

  • Result language

    čeština

  • Original language name

    Výzkum učení mládeže v digitální éře založený na konceptu ?learning lives?

  • Original language description

    Digitální média pronikla v posledních letech velmi intenzivně do každodenního života velké části obyvatel dnešního světa. Mládež tak vyrůstá v prostředí, v němž jsou digitální technologie běžně dostupné a jejich využívání je mladými lidmi považováno za zcela přirozenou součást jejich života. V sociálně-vědním výzkumu se však tradičně studuje ?školní vzdělávání? na jedné straně a ?využívání digitálních médií? na straně druhé jako dva oddělené světy. Vytváří se tak mezera mezi oběma tématy či svého druhu?světy?, a to i mezera v empirickém poznání tohoto komplexního tématu. Je ale zřejmé, že mládež se jako učící se subjekty pohybuje v různých kontextech učení a prostředích, ať už máme na mysli fyzické či online, školní i mimoškolní, přičemž jde o neustálý ?proud aktivit?. Vyvstává tedy naléhavá potřeba ?překročit? tradiční koncepci odděleného formálního a informálního učení i tradičně chápané gramotnosti.

  • Czech name

    Výzkum učení mládeže v digitální éře založený na konceptu ?learning lives?

  • Czech description

    Digitální média pronikla v posledních letech velmi intenzivně do každodenního života velké části obyvatel dnešního světa. Mládež tak vyrůstá v prostředí, v němž jsou digitální technologie běžně dostupné a jejich využívání je mladými lidmi považováno za zcela přirozenou součást jejich života. V sociálně-vědním výzkumu se však tradičně studuje ?školní vzdělávání? na jedné straně a ?využívání digitálních médií? na straně druhé jako dva oddělené světy. Vytváří se tak mezera mezi oběma tématy či svého druhu?světy?, a to i mezera v empirickém poznání tohoto komplexního tématu. Je ale zřejmé, že mládež se jako učící se subjekty pohybuje v různých kontextech učení a prostředích, ať už máme na mysli fyzické či online, školní i mimoškolní, přičemž jde o neustálý ?proud aktivit?. Vyvstává tedy naléhavá potřeba ?překročit? tradiční koncepci odděleného formálního a informálního učení i tradičně chápané gramotnosti.

Classification

  • Type

    O - Miscellaneous

  • CEP classification

    AM - Pedagogy and education

  • OECD FORD branch

Result continuities

  • Project

  • Continuities

    S - Specificky vyzkum na vysokych skolach

Others

  • Publication year

    2014

  • Confidentiality

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů