Correlation of parenting styles and self-esteem of children with behavioral and emotional disorders
The result's identifiers
Result code in IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216224%3A14210%2F14%3A00077064" target="_blank" >RIV/00216224:14210/14:00077064 - isvavai.cz</a>
Result on the web
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternative languages
Result language
čeština
Original language name
Vybrané koreláty uplatňovaných výchovných stylů a sebehodnocení děti s poruchami chování a emocí
Original language description
Výzkumným cílem studie bylo prozkoumat vzájemné souvislosti mezi uplatňovanými způsoby výchovy v rodině a sebehodnocením dospívajících s poruchami chování a emocí. Příspěvek pojednával o problematice poruch chování a o vývojových úkolech období dospívání. Dále se zabýval konceptem rodinné výchovy, jejími dysfunkcemi a současnými trendy, sebehodnocení, jeho zdrojům, aspektům i poruchám. Výzkumná část byla zaměřena na analýzu vztahu mezi uplatňovanými způsoby výchovy v rodině, resp. emočním vztahem k dítěti a výchovným řízením, a sebehodnocením dětí s poruchami chování a emocí. Pro realizaci výzkumu byl zvolen kvantitativní výzkumný design, realizovaný prostřednictvím jednorázového dotazníkového šetření, ke kterému byla využita Rosenbergova sebehodnotícíškála a Dotazník pro zjišťování způsobu výchovy v rodině od Čápa a Boscheka. Výzkumného šetření, které proběhlo v zařízeních ústavní péče pro děti a mládež s poruchami chování, se účastnilo 88 dospívajících ve věku od 12 do 18 let.
Czech name
Vybrané koreláty uplatňovaných výchovných stylů a sebehodnocení děti s poruchami chování a emocí
Czech description
Výzkumným cílem studie bylo prozkoumat vzájemné souvislosti mezi uplatňovanými způsoby výchovy v rodině a sebehodnocením dospívajících s poruchami chování a emocí. Příspěvek pojednával o problematice poruch chování a o vývojových úkolech období dospívání. Dále se zabýval konceptem rodinné výchovy, jejími dysfunkcemi a současnými trendy, sebehodnocení, jeho zdrojům, aspektům i poruchám. Výzkumná část byla zaměřena na analýzu vztahu mezi uplatňovanými způsoby výchovy v rodině, resp. emočním vztahem k dítěti a výchovným řízením, a sebehodnocením dětí s poruchami chování a emocí. Pro realizaci výzkumu byl zvolen kvantitativní výzkumný design, realizovaný prostřednictvím jednorázového dotazníkového šetření, ke kterému byla využita Rosenbergova sebehodnotícíškála a Dotazník pro zjišťování způsobu výchovy v rodině od Čápa a Boscheka. Výzkumného šetření, které proběhlo v zařízeních ústavní péče pro děti a mládež s poruchami chování, se účastnilo 88 dospívajících ve věku od 12 do 18 let.
Classification
Type
O - Miscellaneous
CEP classification
AN - Psychology
OECD FORD branch
—
Result continuities
Project
—
Continuities
S - Specificky vyzkum na vysokych skolach
Others
Publication year
2014
Confidentiality
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů