All

What are you looking for?

All
Projects
Results
Organizations

Quick search

  • Projects supported by TA ČR
  • Excellent projects
  • Projects with the highest public support
  • Current projects

Smart search

  • That is how I find a specific +word
  • That is how I leave the -word out of the results
  • “That is how I can find the whole phrase”

Copies and fascimilies of work of Master Pavel and function of them

The result's identifiers

  • Result code in IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216224%3A14210%2F14%3A00077697" target="_blank" >RIV/00216224:14210/14:00077697 - isvavai.cz</a>

  • Result on the web

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternative languages

  • Result language

    čeština

  • Original language name

    Kopie a faksimile díla Mistra Pavla a jejich funkce

  • Original language description

    Restaurování několika oltářů v kostele sv. Jakuba v Levoči v 50. a 60. letech zapříčinilo velkou odbornou vlnu zájmu o dílo Mistra Pavla, předpokládaného autora většiny těchto děl. První tesané kopie jeho díla vznikly již v 50. letech v souvislosti s přípravou prezentace Československa na výstavě EXPO 58 v Bruselu. Další kopie, ale i sádrové faksimile, vznikly pro plánované muzeum Mistra Pavla v Levoči (otevřené nakonec až na konci 80. let jako svého druhu ojedinělá expozice stavící právě na reprodukcích originálů). Řada z nově vytvořených děl zastupovala dílo Mistra Pavla na dalších zahraničních výstavách až do současnosti. Příspěvek se zaměří na okolnosti vzniku zmíněných kopií a faksimilí a na jejich autory, stejně jako na funkci a autenticitu těchto plastik a skulptur. Jakým způsobem dokáže kopie zastoupit originál? Uvědomuje si návštěvník muzea, že se dívá na kopii? Jaká byla recepce výstav Mistra Pavla v zahraničí?

  • Czech name

    Kopie a faksimile díla Mistra Pavla a jejich funkce

  • Czech description

    Restaurování několika oltářů v kostele sv. Jakuba v Levoči v 50. a 60. letech zapříčinilo velkou odbornou vlnu zájmu o dílo Mistra Pavla, předpokládaného autora většiny těchto děl. První tesané kopie jeho díla vznikly již v 50. letech v souvislosti s přípravou prezentace Československa na výstavě EXPO 58 v Bruselu. Další kopie, ale i sádrové faksimile, vznikly pro plánované muzeum Mistra Pavla v Levoči (otevřené nakonec až na konci 80. let jako svého druhu ojedinělá expozice stavící právě na reprodukcích originálů). Řada z nově vytvořených děl zastupovala dílo Mistra Pavla na dalších zahraničních výstavách až do současnosti. Příspěvek se zaměří na okolnosti vzniku zmíněných kopií a faksimilí a na jejich autory, stejně jako na funkci a autenticitu těchto plastik a skulptur. Jakým způsobem dokáže kopie zastoupit originál? Uvědomuje si návštěvník muzea, že se dívá na kopii? Jaká byla recepce výstav Mistra Pavla v zahraničí?

Classification

  • Type

    O - Miscellaneous

  • CEP classification

    AL - Art, architecture, cultural heritage

  • OECD FORD branch

Result continuities

  • Project

  • Continuities

    S - Specificky vyzkum na vysokych skolach

Others

  • Publication year

    2014

  • Confidentiality

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů