To the issue of the sources of the contemporary history of education in Czechoslovakia
The result's identifiers
Result code in IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216224%3A14210%2F15%3A00080718" target="_blank" >RIV/00216224:14210/15:00080718 - isvavai.cz</a>
Result on the web
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternative languages
Result language
čeština
Original language name
K problematice zdrojů poznání soudobých dějin školství v Československu
Original language description
Příspěvek se zaměřuje na problematiku zdrojů poznání minulosti při studiu soudobých dějin školství v Československu. Autoři si položili otázku, jaké zdroje má historik pedagogiky k dispozici, pokud se rozhodne zkoumat soudobé dějiny školství. Tuto otázkuse přitom snaží sledovat zejména v souvislosti se základním školstvím v bývalém Jihomoravském kraji v letech 1969-1989. Přestože zdrojů k poznání dějin socialistického školství je poměrně velké množství, přesto doposud známé a dostupné zdroje pokrývajípouze některé části života škol či aktérů školního života. Orální historie tak představuje důležitou součást historicko-pedagogického výzkumu, která umožňuje komplexnější a někdy i jediné možné poznání každodenní školní reality (praxe) v nedávné minulosti.
Czech name
K problematice zdrojů poznání soudobých dějin školství v Československu
Czech description
Příspěvek se zaměřuje na problematiku zdrojů poznání minulosti při studiu soudobých dějin školství v Československu. Autoři si položili otázku, jaké zdroje má historik pedagogiky k dispozici, pokud se rozhodne zkoumat soudobé dějiny školství. Tuto otázkuse přitom snaží sledovat zejména v souvislosti se základním školstvím v bývalém Jihomoravském kraji v letech 1969-1989. Přestože zdrojů k poznání dějin socialistického školství je poměrně velké množství, přesto doposud známé a dostupné zdroje pokrývajípouze některé části života škol či aktérů školního života. Orální historie tak představuje důležitou součást historicko-pedagogického výzkumu, která umožňuje komplexnější a někdy i jediné možné poznání každodenní školní reality (praxe) v nedávné minulosti.
Classification
Type
O - Miscellaneous
CEP classification
AM - Pedagogy and education
OECD FORD branch
—
Result continuities
Project
<a href="/en/project/GA14-05926S" target="_blank" >GA14-05926S: Everyday life of basic schools in the normalization period as seen by teachers. Applying oral history to research in history of contemporary education</a><br>
Continuities
P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)
Others
Publication year
2015
Confidentiality
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů