All

What are you looking for?

All
Projects
Results
Organizations

Quick search

  • Projects supported by TA ČR
  • Excellent projects
  • Projects with the highest public support
  • Current projects

Smart search

  • That is how I find a specific +word
  • That is how I leave the -word out of the results
  • “That is how I can find the whole phrase”

Differences Re-measured. Transformation of Czech Stage Directing in the 1980s and the Petr Lébl's Theatre Practise

The result's identifiers

  • Result code in IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216224%3A14210%2F15%3A00081512" target="_blank" >RIV/00216224:14210/15:00081512 - isvavai.cz</a>

  • Result on the web

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternative languages

  • Result language

    čeština

  • Original language name

    Přeměřování vzdáleností. Proměna poetiky české režie v 80. letech a tvorba Petra Lébla

  • Original language description

    Studie se snaží znovu položit otázku, do jaké míry je režijní tvorba Petra Lébla ?postmoderní? a zda má vůbec smysl termín používat. Autor soudí, že Léblovu divadlení poetiku lze přesněji postihnout terminologií post-dramatického divadla a konstatuje, žeu Lébla se výrazně uplatňuje intertextualita, vizuální dramaturgie, rytmizace, metadivadelnost, hra s hustotou znaků. Ukazuje, že některé zmíněné fenomény lze sledovat i ve tvorbě alternativních divadel 70. a 80. let (režisér Petr Scherhaufer, tvorba HaDivadla) a do jisté míry i v některých režiích Otomara Krejči a Alfréda Radoka nebo scénografické práci Jaroslava Maliny. Představa, že divadelní post-moderna v Čechách radikálně nastupuje v 90. letech se tak jeví do jisté míry jako zkreslení ? Léblův styl je těsně spjat s divadlem 80. let (i tvorbou předchozí) a vyrůstá z něj.

  • Czech name

    Přeměřování vzdáleností. Proměna poetiky české režie v 80. letech a tvorba Petra Lébla

  • Czech description

    Studie se snaží znovu položit otázku, do jaké míry je režijní tvorba Petra Lébla ?postmoderní? a zda má vůbec smysl termín používat. Autor soudí, že Léblovu divadlení poetiku lze přesněji postihnout terminologií post-dramatického divadla a konstatuje, žeu Lébla se výrazně uplatňuje intertextualita, vizuální dramaturgie, rytmizace, metadivadelnost, hra s hustotou znaků. Ukazuje, že některé zmíněné fenomény lze sledovat i ve tvorbě alternativních divadel 70. a 80. let (režisér Petr Scherhaufer, tvorba HaDivadla) a do jisté míry i v některých režiích Otomara Krejči a Alfréda Radoka nebo scénografické práci Jaroslava Maliny. Představa, že divadelní post-moderna v Čechách radikálně nastupuje v 90. letech se tak jeví do jisté míry jako zkreslení ? Léblův styl je těsně spjat s divadlem 80. let (i tvorbou předchozí) a vyrůstá z něj.

Classification

  • Type

    J<sub>x</sub> - Unclassified - Peer-reviewed scientific article (Jimp, Jsc and Jost)

  • CEP classification

    AL - Art, architecture, cultural heritage

  • OECD FORD branch

Result continuities

  • Project

    <a href="/en/project/GAP409%2F11%2F1082" target="_blank" >GAP409/11/1082: Czech Structuralist Thought on Theatre: context and potency</a><br>

  • Continuities

    P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)

Others

  • Publication year

    2015

  • Confidentiality

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Data specific for result type

  • Name of the periodical

    Divadelní revue

  • ISSN

    0862-5409

  • e-ISSN

  • Volume of the periodical

    26

  • Issue of the periodical within the volume

    3

  • Country of publishing house

    CZ - CZECH REPUBLIC

  • Number of pages

    15

  • Pages from-to

    99-113

  • UT code for WoS article

  • EID of the result in the Scopus database