All

What are you looking for?

All
Projects
Results
Organizations

Quick search

  • Projects supported by TA ČR
  • Excellent projects
  • Projects with the highest public support
  • Current projects

Smart search

  • That is how I find a specific +word
  • That is how I leave the -word out of the results
  • “That is how I can find the whole phrase”

Socialization into School Scientific Language

The result's identifiers

  • Result code in IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216224%3A14210%2F15%3A00081616" target="_blank" >RIV/00216224:14210/15:00081616 - isvavai.cz</a>

  • Result on the web

    <a href="http://dx.doi.org/10.5817/CZ.MUNI.M210-8060-2015" target="_blank" >http://dx.doi.org/10.5817/CZ.MUNI.M210-8060-2015</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

    <a href="http://dx.doi.org/10.5817/CZ.MUNI.M210-8060-2015" target="_blank" >10.5817/CZ.MUNI.M210-8060-2015</a>

Alternative languages

  • Result language

    čeština

  • Original language name

    Socializace do školního jazyka

  • Original language description

    Od chvíle, kdy děti vstupují do školy a stávají se žáky, se spolu s učením konkrétních poznatků učí také to, jakým způsobem o nich hovořit. V tomto procesu, označovaném jako socializace do školního jazyka, se žáci učí hovořit kulturně podmíněným způsobem, ve shodě s jazykovými zvyklostmi toho kterého vyučovacího předmětu. Prostřednictvím empirického výzkumu ukotveného ve vyučovacích hodinách českého jazyka na druhém stupni základních škol nejprve popisuje, jak se žáci seznamují se školními pojmy a potéjakým způsobem pronikají do používání jazyka při práci s učebními postupy. Kniha tak ilustruje, jak se žáci stávají součástí specifického jazykového společenství, které je škole vlastní.

  • Czech name

    Socializace do školního jazyka

  • Czech description

    Od chvíle, kdy děti vstupují do školy a stávají se žáky, se spolu s učením konkrétních poznatků učí také to, jakým způsobem o nich hovořit. V tomto procesu, označovaném jako socializace do školního jazyka, se žáci učí hovořit kulturně podmíněným způsobem, ve shodě s jazykovými zvyklostmi toho kterého vyučovacího předmětu. Prostřednictvím empirického výzkumu ukotveného ve vyučovacích hodinách českého jazyka na druhém stupni základních škol nejprve popisuje, jak se žáci seznamují se školními pojmy a potéjakým způsobem pronikají do používání jazyka při práci s učebními postupy. Kniha tak ilustruje, jak se žáci stávají součástí specifického jazykového společenství, které je škole vlastní.

Classification

  • Type

    B - Specialist book

  • CEP classification

    AM - Pedagogy and education

  • OECD FORD branch

Result continuities

  • Project

    <a href="/en/project/GA13-23578S" target="_blank" >GA13-23578S: Teacher and pupils in dialogic teaching</a><br>

  • Continuities

    P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)

Others

  • Publication year

    2015

  • Confidentiality

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Data specific for result type

  • ISBN

    9788021080607

  • Number of pages

    188

  • Publisher name

    Masarykova univerzita

  • Place of publication

    Brno

  • UT code for WoS book