Self-regulation in the context of emerging adulthood
The result's identifiers
Result code in IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216224%3A14210%2F15%3A00084043" target="_blank" >RIV/00216224:14210/15:00084043 - isvavai.cz</a>
Result on the web
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternative languages
Result language
čeština
Original language name
Seberegulace v kontextu vynořující se dospělosti
Original language description
Škola a přátelé jsou dvěma nejdůležitějšími oblastmi v životě vysokoškolských studentů. Schopnosti navazovat a udržovat uspokojivé sociální vztahy a adekvátně zvládat školní požadavky jsou významnou součástí seberegulace. Spolu s výchovným stylem rodičů,různými aspekty sebepojetí a způsoby zvládání stresu jsme seberegulaci zkoumali u 589 studentů VŠ (437 žen, průměrný věk 21,9 let, 65 % společenskovědní obor), kteří vyplnili online dotazníky: Rosenbergovu škálu sebehodnocení (RSES), Dotazníky sociálnía akademické seberegulace (Social / Academic SOC Questionnaire), Škálu generalizovaného pocitu vlastní účinnosti (GSES), Inventář copingových strategií (CSI) a Škálu vnímaného rodičovského stylu (POPS). U sociální seberegulace jsme zjistili genderové rozdíly (ženy dosahovaly vyšších hodnot) a rozdíly podle oboru studia, kde měli vyšší úroveň studenti společenskovědního oboru ve srovnání s přírodovědně orientovanými studenty. V oblasti akademické seberegulace nebyly zjištěny žádné rozdíly
Czech name
Seberegulace v kontextu vynořující se dospělosti
Czech description
Škola a přátelé jsou dvěma nejdůležitějšími oblastmi v životě vysokoškolských studentů. Schopnosti navazovat a udržovat uspokojivé sociální vztahy a adekvátně zvládat školní požadavky jsou významnou součástí seberegulace. Spolu s výchovným stylem rodičů,různými aspekty sebepojetí a způsoby zvládání stresu jsme seberegulaci zkoumali u 589 studentů VŠ (437 žen, průměrný věk 21,9 let, 65 % společenskovědní obor), kteří vyplnili online dotazníky: Rosenbergovu škálu sebehodnocení (RSES), Dotazníky sociálnía akademické seberegulace (Social / Academic SOC Questionnaire), Škálu generalizovaného pocitu vlastní účinnosti (GSES), Inventář copingových strategií (CSI) a Škálu vnímaného rodičovského stylu (POPS). U sociální seberegulace jsme zjistili genderové rozdíly (ženy dosahovaly vyšších hodnot) a rozdíly podle oboru studia, kde měli vyšší úroveň studenti společenskovědního oboru ve srovnání s přírodovědně orientovanými studenty. V oblasti akademické seberegulace nebyly zjištěny žádné rozdíly
Classification
Type
O - Miscellaneous
CEP classification
AN - Psychology
OECD FORD branch
—
Result continuities
Project
—
Continuities
I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace
Others
Publication year
2015
Confidentiality
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů