Prototyping as part of interdisciplinary course Informatics
The result's identifiers
Result code in IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216224%3A14210%2F15%3A00085073" target="_blank" >RIV/00216224:14210/15:00085073 - isvavai.cz</a>
Result on the web
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternative languages
Result language
čeština
Original language name
Prototypování jako součást interdisciplinárního kurzu informatiky
Original language description
Informatické myšlení patří mezi témata, o kterých se v současné době ve vztahu k výuce informatiky na základních i středních školách velmi diskutuje. Smysl předmětu nespočívá v rozvoji instrumentálních dovedností s konkrétními aplikacemi, jako je kancelářský balík nebo internetový prohlížeč, neboť ty procházejí zásadními změnami, jak co se týče grafického provedení, tak také funkčního vybavení či těžiště náplně daného nástroje. Tradičně se do oblasti informatického myšlení řadí především dovednosti technického charakteru, rozvoj algoritmického myšlení a programování, matematické dovednosti apod. Na tomto místě bychom rádi zmínili ještě jednu oblast, které se v tomto kontextu nevěnuje tolik pozornosti, totiž návrh aplikací a vzhledu grafických rozhraní.Jde o téma, které má velice blízko k problematice sociální informatiky, human-computer interaction (HCI, interakce člověka a počítače), softwarovým studiím, ale také k dalším disciplínám a má výrazně interdisciplinární charakter.
Czech name
Prototypování jako součást interdisciplinárního kurzu informatiky
Czech description
Informatické myšlení patří mezi témata, o kterých se v současné době ve vztahu k výuce informatiky na základních i středních školách velmi diskutuje. Smysl předmětu nespočívá v rozvoji instrumentálních dovedností s konkrétními aplikacemi, jako je kancelářský balík nebo internetový prohlížeč, neboť ty procházejí zásadními změnami, jak co se týče grafického provedení, tak také funkčního vybavení či těžiště náplně daného nástroje. Tradičně se do oblasti informatického myšlení řadí především dovednosti technického charakteru, rozvoj algoritmického myšlení a programování, matematické dovednosti apod. Na tomto místě bychom rádi zmínili ještě jednu oblast, které se v tomto kontextu nevěnuje tolik pozornosti, totiž návrh aplikací a vzhledu grafických rozhraní.Jde o téma, které má velice blízko k problematice sociální informatiky, human-computer interaction (HCI, interakce člověka a počítače), softwarovým studiím, ale také k dalším disciplínám a má výrazně interdisciplinární charakter.
Classification
Type
C - Chapter in a specialist book
CEP classification
AM - Pedagogy and education
OECD FORD branch
—
Result continuities
Project
—
Continuities
V - Vyzkumna aktivita podporovana z jinych verejnych zdroju
Others
Publication year
2015
Confidentiality
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Data specific for result type
Book/collection name
Tablet ve školní praxi
ISBN
9788088123026
Number of pages of the result
6
Pages from-to
137-142
Number of pages of the book
195
Publisher name
Flow
Place of publication
Brno
UT code for WoS chapter
—