All

What are you looking for?

All
Projects
Results
Organizations

Quick search

  • Projects supported by TA ČR
  • Excellent projects
  • Projects with the highest public support
  • Current projects

Smart search

  • That is how I find a specific +word
  • That is how I leave the -word out of the results
  • “That is how I can find the whole phrase”

Prototyping as part of interdisciplinary course Informatics

The result's identifiers

  • Result code in IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216224%3A14210%2F15%3A00085073" target="_blank" >RIV/00216224:14210/15:00085073 - isvavai.cz</a>

  • Result on the web

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternative languages

  • Result language

    čeština

  • Original language name

    Prototypování jako součást interdisciplinárního kurzu informatiky

  • Original language description

    Informatické myšlení patří mezi témata, o kterých se v současné době ve vztahu k výuce informatiky na základních i středních školách velmi diskutuje. Smysl předmětu nespočívá v rozvoji instrumentálních dovedností s konkrétními aplikacemi, jako je kancelářský balík nebo internetový prohlížeč, neboť ty procházejí zásadními změnami, jak co se týče grafického provedení, tak také funkčního vybavení či těžiště náplně daného nástroje. Tradičně se do oblasti informatického myšlení řadí především dovednosti technického charakteru, rozvoj algoritmického myšlení a programování, matematické dovednosti apod. Na tomto místě bychom rádi zmínili ještě jednu oblast, které se v tomto kontextu nevěnuje tolik pozornosti, totiž návrh aplikací a vzhledu grafických rozhraní.Jde o téma, které má velice blízko k problematice sociální informatiky, human-computer interaction (HCI, interakce člověka a počítače), softwarovým studiím, ale také k dalším disciplínám a má výrazně interdisciplinární charakter.

  • Czech name

    Prototypování jako součást interdisciplinárního kurzu informatiky

  • Czech description

    Informatické myšlení patří mezi témata, o kterých se v současné době ve vztahu k výuce informatiky na základních i středních školách velmi diskutuje. Smysl předmětu nespočívá v rozvoji instrumentálních dovedností s konkrétními aplikacemi, jako je kancelářský balík nebo internetový prohlížeč, neboť ty procházejí zásadními změnami, jak co se týče grafického provedení, tak také funkčního vybavení či těžiště náplně daného nástroje. Tradičně se do oblasti informatického myšlení řadí především dovednosti technického charakteru, rozvoj algoritmického myšlení a programování, matematické dovednosti apod. Na tomto místě bychom rádi zmínili ještě jednu oblast, které se v tomto kontextu nevěnuje tolik pozornosti, totiž návrh aplikací a vzhledu grafických rozhraní.Jde o téma, které má velice blízko k problematice sociální informatiky, human-computer interaction (HCI, interakce člověka a počítače), softwarovým studiím, ale také k dalším disciplínám a má výrazně interdisciplinární charakter.

Classification

  • Type

    C - Chapter in a specialist book

  • CEP classification

    AM - Pedagogy and education

  • OECD FORD branch

Result continuities

  • Project

  • Continuities

    V - Vyzkumna aktivita podporovana z jinych verejnych zdroju

Others

  • Publication year

    2015

  • Confidentiality

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Data specific for result type

  • Book/collection name

    Tablet ve školní praxi

  • ISBN

    9788088123026

  • Number of pages of the result

    6

  • Pages from-to

    137-142

  • Number of pages of the book

    195

  • Publisher name

    Flow

  • Place of publication

    Brno

  • UT code for WoS chapter