Life and work of a teacher in (post)socialist Czechoslovakia
The result's identifiers
Result code in IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216224%3A14210%2F16%3A00088154" target="_blank" >RIV/00216224:14210/16:00088154 - isvavai.cz</a>
Result on the web
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternative languages
Result language
čeština
Original language name
Život a práce učitele v (post)socialistickém Československu
Original language description
Hlavním cílem příspěvku je ukázat možnosti propojení orální historie a přístupu „life history“ při výzkumu soudobého školství a rovněž ukázat význam teoretického ukotvení výzkumu životních příběhů učitelů. Teoretické ukotvení životního příběhu brání mimo jiné zjednodušením nebo nahodilému vybírání informací z příběhů učitelů, což je zásadní otázka zejména pro výzkum období komunismu a socialistického školství. Jde totiž o poměrně citlivé téma, které lze snadno zneužít. Životní příběh učitele přinesl poznatky nejenom o každodenním životě škol a učitelské profesi, ale také o školství v době nastupující komunistické diktatury. Studie rovněž ukazuje, jak některé události z “velkých” politických dějin ovlivnily život učitele, jiné prakticky nikoliv.
Czech name
Život a práce učitele v (post)socialistickém Československu
Czech description
Hlavním cílem příspěvku je ukázat možnosti propojení orální historie a přístupu „life history“ při výzkumu soudobého školství a rovněž ukázat význam teoretického ukotvení výzkumu životních příběhů učitelů. Teoretické ukotvení životního příběhu brání mimo jiné zjednodušením nebo nahodilému vybírání informací z příběhů učitelů, což je zásadní otázka zejména pro výzkum období komunismu a socialistického školství. Jde totiž o poměrně citlivé téma, které lze snadno zneužít. Životní příběh učitele přinesl poznatky nejenom o každodenním životě škol a učitelské profesi, ale také o školství v době nastupující komunistické diktatury. Studie rovněž ukazuje, jak některé události z “velkých” politických dějin ovlivnily život učitele, jiné prakticky nikoliv.
Classification
Type
O - Miscellaneous
CEP classification
AM - Pedagogy and education
OECD FORD branch
—
Result continuities
Project
<a href="/en/project/GA14-05926S" target="_blank" >GA14-05926S: Everyday life of basic schools in the normalization period as seen by teachers. Applying oral history to research in history of contemporary education</a><br>
Continuities
P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)
Others
Publication year
2016
Confidentiality
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů