All

What are you looking for?

All
Projects
Results
Organizations

Quick search

  • Projects supported by TA ČR
  • Excellent projects
  • Projects with the highest public support
  • Current projects

Smart search

  • That is how I find a specific +word
  • That is how I leave the -word out of the results
  • “That is how I can find the whole phrase”

Schoolmates are visiting a cinema. Children s film culture after WWII

The result's identifiers

  • Result code in IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216224%3A14210%2F16%3A00088583" target="_blank" >RIV/00216224:14210/16:00088583 - isvavai.cz</a>

  • Result on the web

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternative languages

  • Result language

    čeština

  • Original language name

    Spolužáci jdou do kina. Dětská filmová kultura po 2. světové válce

  • Original language description

    Studie se na základě dobových sociologických výzkumů publika a orálně-historického výzkumu snaží rekonstruovat, jaké významy přisuzovali kinu a některým konkrétním filmům dětští diváci v prvních letech po skončení 2. světové války. Výzkum se zaměřil na dvě skupiny spolužáků z obecných škol nacházejících se ve dvou sociálně výrazně profilovaných brněnských čtvrtích. Klíčovými faktory co do vlivu na recepci filmů i kina jako typu zábavy byly vedle traumatických válečných zkušeností především rodina, škola a církev. Tyto instituce hrály významnou roli jako zprostředkovatelé vstupující mezi (dětského) diváka na jedné straně a filmovou kulturu na straně druhé. Specifičnost dětské filmové kultury v prvních poválečných letech byla určována relativní předvídatelností zábavní hodnoty filmového představení, která potlačovala roli výběru samotného filmu a zdůrazňovala roli kina jako sociálního prostoru.

  • Czech name

    Spolužáci jdou do kina. Dětská filmová kultura po 2. světové válce

  • Czech description

    Studie se na základě dobových sociologických výzkumů publika a orálně-historického výzkumu snaží rekonstruovat, jaké významy přisuzovali kinu a některým konkrétním filmům dětští diváci v prvních letech po skončení 2. světové války. Výzkum se zaměřil na dvě skupiny spolužáků z obecných škol nacházejících se ve dvou sociálně výrazně profilovaných brněnských čtvrtích. Klíčovými faktory co do vlivu na recepci filmů i kina jako typu zábavy byly vedle traumatických válečných zkušeností především rodina, škola a církev. Tyto instituce hrály významnou roli jako zprostředkovatelé vstupující mezi (dětského) diváka na jedné straně a filmovou kulturu na straně druhé. Specifičnost dětské filmové kultury v prvních poválečných letech byla určována relativní předvídatelností zábavní hodnoty filmového představení, která potlačovala roli výběru samotného filmu a zdůrazňovala roli kina jako sociálního prostoru.

Classification

  • Type

    C - Chapter in a specialist book

  • CEP classification

    AJ - Literature, mass media, audio-visual activities

  • OECD FORD branch

Result continuities

  • Project

    <a href="/en/project/GA408%2F08%2F0959" target="_blank" >GA408/08/0959: Local history of Cinema: Brno and Cultural History of Cinema to 1945</a><br>

  • Continuities

    P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)

Others

  • Publication year

    2016

  • Confidentiality

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Data specific for result type

  • Book/collection name

    Filmové Brno : dějiny lokální filmové kultury

  • ISBN

    9788070041765

  • Number of pages of the result

    21

  • Pages from-to

    183-203

  • Number of pages of the book

    338

  • Publisher name

    Národní filmový archiv

  • Place of publication

    Praha

  • UT code for WoS chapter