Risk factors contributing to overtraining syndrome in adolescence
The result's identifiers
Result code in IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216224%3A14210%2F16%3A00092149" target="_blank" >RIV/00216224:14210/16:00092149 - isvavai.cz</a>
Result on the web
<a href="http://humanities.ff.muni.cz/program" target="_blank" >http://humanities.ff.muni.cz/program</a>
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternative languages
Result language
čeština
Original language name
Rizikové faktory přispívající vzniku syndromu přetrénování v adolescenci
Original language description
S výkonem sportu na vrcholové úrovni se pojí zvýšená fyzická i psychická zátěž, která v případě nedostatečné regenerace přispívá k přepětí dospívajícího sportovce. Kombinace stresu, zvýšené únavy, nadměrné zátěže a stereotypního tréninku se v dlouhodobém horizontu podílí na rozvinutí syndromu přetrénování. Mimo zmíněné faktory zasahují do sportovní činnosti též osobnostní charakteristiky sportovce a přístup rodičů k dítěti i ke sportu. Tato studie se zaměřuje na mapování teoretických východisek pro zkoumání rodičovského motivačního klimatu a vybraných osobnostních charakteristik jako potenciálních rizikových faktorů pro rozvoj syndromu přetrénování.
Czech name
Rizikové faktory přispívající vzniku syndromu přetrénování v adolescenci
Czech description
S výkonem sportu na vrcholové úrovni se pojí zvýšená fyzická i psychická zátěž, která v případě nedostatečné regenerace přispívá k přepětí dospívajícího sportovce. Kombinace stresu, zvýšené únavy, nadměrné zátěže a stereotypního tréninku se v dlouhodobém horizontu podílí na rozvinutí syndromu přetrénování. Mimo zmíněné faktory zasahují do sportovní činnosti též osobnostní charakteristiky sportovce a přístup rodičů k dítěti i ke sportu. Tato studie se zaměřuje na mapování teoretických východisek pro zkoumání rodičovského motivačního klimatu a vybraných osobnostních charakteristik jako potenciálních rizikových faktorů pro rozvoj syndromu přetrénování.
Classification
Type
O - Miscellaneous
CEP classification
AN - Psychology
OECD FORD branch
—
Result continuities
Project
—
Continuities
S - Specificky vyzkum na vysokych skolach
Others
Publication year
2016
Confidentiality
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů