All

What are you looking for?

All
Projects
Results
Organizations

Quick search

  • Projects supported by TA ČR
  • Excellent projects
  • Projects with the highest public support
  • Current projects

Smart search

  • That is how I find a specific +word
  • That is how I leave the -word out of the results
  • “That is how I can find the whole phrase”

Level of Critical Thinking of Students of Selected Faculty of Humanities

The result's identifiers

  • Result code in IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216224%3A14210%2F16%3A00092656" target="_blank" >RIV/00216224:14210/16:00092656 - isvavai.cz</a>

  • Result on the web

    <a href="http://dx.doi.org/10.11118/lifele2016060283" target="_blank" >http://dx.doi.org/10.11118/lifele2016060283</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

    <a href="http://dx.doi.org/10.11118/lifele2016060283" target="_blank" >10.11118/lifele2016060283</a>

Alternative languages

  • Result language

    čeština

  • Original language name

    Úroveň kritického myšlení studentů vybrané fakulty humanitních studií

  • Original language description

    Primárním cílem příspěvku je představit přehled teorií zabývajících se kritickým myšlením a schopnostmi kritického myšlení. Sekundárním cílem je zjištění úrovně kritického myšlení na základě výzkumného nástroje Watsonova-Glaserova testu hodnocení kritického myšlení. Příspěvek se skládá ze dvou částí. První část uvádí primární teoretické zakotvení kritického myšlení a jeho rozpracování z hlediska komponent (schopností, kompetencí) kritického myšlení. Druhá část představuje kvantitativní výzkum zaměřený na zjištění úrovně kritického myšlení u studentů vybrané fakulty humanitních studií, ověření normality dat a analýzy rozdílů mezi úrovní kritického myšlení a zaměřením studia. Výzkumný soubor tvoří respondentů (s pedagogickým zaměřením oboru, s lingvistickým zaměřením oboru, se zdravotnickým zaměřením oboru). V závěru příspěvku autorka uvádí shrnutí výsledků a možná doporučení pro praktické využití.

  • Czech name

    Úroveň kritického myšlení studentů vybrané fakulty humanitních studií

  • Czech description

    Primárním cílem příspěvku je představit přehled teorií zabývajících se kritickým myšlením a schopnostmi kritického myšlení. Sekundárním cílem je zjištění úrovně kritického myšlení na základě výzkumného nástroje Watsonova-Glaserova testu hodnocení kritického myšlení. Příspěvek se skládá ze dvou částí. První část uvádí primární teoretické zakotvení kritického myšlení a jeho rozpracování z hlediska komponent (schopností, kompetencí) kritického myšlení. Druhá část představuje kvantitativní výzkum zaměřený na zjištění úrovně kritického myšlení u studentů vybrané fakulty humanitních studií, ověření normality dat a analýzy rozdílů mezi úrovní kritického myšlení a zaměřením studia. Výzkumný soubor tvoří respondentů (s pedagogickým zaměřením oboru, s lingvistickým zaměřením oboru, se zdravotnickým zaměřením oboru). V závěru příspěvku autorka uvádí shrnutí výsledků a možná doporučení pro praktické využití.

Classification

  • Type

    J<sub>x</sub> - Unclassified - Peer-reviewed scientific article (Jimp, Jsc and Jost)

  • CEP classification

    AM - Pedagogy and education

  • OECD FORD branch

Result continuities

  • Project

  • Continuities

    N - Vyzkumna aktivita podporovana z neverejnych zdroju

Others

  • Publication year

    2016

  • Confidentiality

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Data specific for result type

  • Name of the periodical

    Lifelong Learning = Celoživotní vzdělávání

  • ISSN

    1804-526X

  • e-ISSN

  • Volume of the periodical

    2

  • Issue of the periodical within the volume

    2

  • Country of publishing house

    CZ - CZECH REPUBLIC

  • Number of pages

    23

  • Pages from-to

    83-105

  • UT code for WoS article

  • EID of the result in the Scopus database