All

What are you looking for?

All
Projects
Results
Organizations

Quick search

  • Projects supported by TA ČR
  • Excellent projects
  • Projects with the highest public support
  • Current projects

Smart search

  • That is how I find a specific +word
  • That is how I leave the -word out of the results
  • “That is how I can find the whole phrase”

The Role of the ESP Teacher in Terciary Education

The result's identifiers

  • Result code in IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216224%3A14210%2F16%3A00096046" target="_blank" >RIV/00216224:14210/16:00096046 - isvavai.cz</a>

  • Result on the web

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternative languages

  • Result language

    čeština

  • Original language name

    Role učitele odborné angličtiny v terciárním vzdělávání

  • Original language description

    Článek se zabývá postavením učitele odborné angličtiny na vysoké škole. V České republice vyučují angličtinu pro specifické účely (ESP) většinou učitelé všeobecné angličtiny, kteří odborné znalosti a přehled v daném oboru musejí získávat praxí, vlastní iniciativou a prostřednictvím dalšího vzdělávání. V oblasti výuky jazyka samotného je učitel autoritou, ale při práci s autentickými materiály odborného zaměření jsou znalosti učitele omezené, a tudíž se stává spíše průvodcem a jazykovým konzultantem. Článek analyzuje především problémy v oblasti prolínání těchto dvou rolí, uvádí konkrétní problémové situace a snaží se nastínit ideální přístup učitele z teoretického hlediska a hledat praktická řešení vedoucí ke zlepšení kvality výuky. V neposlední řadě se autorka snaží zmapovat možnosti a dostupnost dalšího vzdělávání pro učitele odborného jazyka.

  • Czech name

    Role učitele odborné angličtiny v terciárním vzdělávání

  • Czech description

    Článek se zabývá postavením učitele odborné angličtiny na vysoké škole. V České republice vyučují angličtinu pro specifické účely (ESP) většinou učitelé všeobecné angličtiny, kteří odborné znalosti a přehled v daném oboru musejí získávat praxí, vlastní iniciativou a prostřednictvím dalšího vzdělávání. V oblasti výuky jazyka samotného je učitel autoritou, ale při práci s autentickými materiály odborného zaměření jsou znalosti učitele omezené, a tudíž se stává spíše průvodcem a jazykovým konzultantem. Článek analyzuje především problémy v oblasti prolínání těchto dvou rolí, uvádí konkrétní problémové situace a snaží se nastínit ideální přístup učitele z teoretického hlediska a hledat praktická řešení vedoucí ke zlepšení kvality výuky. V neposlední řadě se autorka snaží zmapovat možnosti a dostupnost dalšího vzdělávání pro učitele odborného jazyka.

Classification

  • Type

    D - Article in proceedings

  • CEP classification

  • OECD FORD branch

    50300 - Education

Result continuities

  • Project

  • Continuities

    S - Specificky vyzkum na vysokych skolach

Others

  • Publication year

    2016

  • Confidentiality

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Data specific for result type

  • Article name in the collection

    Filologické štúdie 2 (Acta Doctorandorum Facultatis Paedagogicae Universitatis Comenianae Bratislavensis)

  • ISBN

    9783943906318

  • ISSN

  • e-ISSN

  • Number of pages

    10

  • Pages from-to

    138-147

  • Publisher name

    KIRSCH-VERLAG

  • Place of publication

    Nümbrecht

  • Event location

    Bratislava

  • Event date

    Jan 1, 2016

  • Type of event by nationality

    EUR - Evropská akce

  • UT code for WoS article