All

What are you looking for?

All
Projects
Results
Organizations

Quick search

  • Projects supported by TA ČR
  • Excellent projects
  • Projects with the highest public support
  • Current projects

Smart search

  • That is how I find a specific +word
  • That is how I leave the -word out of the results
  • “That is how I can find the whole phrase”

Jiří Fukač and his contribution to Helfert's concept of the intellectualization of music education

The result's identifiers

  • Result code in IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216224%3A14210%2F17%3A00099842" target="_blank" >RIV/00216224:14210/17:00099842 - isvavai.cz</a>

  • Result on the web

    <a href="http://hdl.handle.net/11222.digilib/137643" target="_blank" >http://hdl.handle.net/11222.digilib/137643</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

    <a href="http://dx.doi.org/10.5817/MB2017-2-1" target="_blank" >10.5817/MB2017-2-1</a>

Alternative languages

  • Result language

    čeština

  • Original language name

    Fukačův příspěvek k helfertovskému konceptu intelektualizace hudební výchovy

  • Original language description

    Tato práce se věnuje teoretickému odkazu a badatelskému příspěvku Jiřího Fukače k československé hudební pedagogice a jeho poválečnému úsilí o vytvoření nového modelu hudební výchovy pro nejmladší generace. Fukačův koncept intelektualizace hudební výchovy vychází z myšlenky Vladimíra Helferta (zakladatele hudební vědy na brněnské univerzitě), především jeho myšlenky, že hudební výchova na základních a středních školách by měla otevírat dveře hudbě racionálním a emocionálním porozuměním. K dosažení tohoto (zatím dosud nesplněného) cíle Jiří Fukač formuloval teorii hudební komunikace jako metodologický základ pro praktické uplatnění nového modelu hudební výchovy.

  • Czech name

    Fukačův příspěvek k helfertovskému konceptu intelektualizace hudební výchovy

  • Czech description

    Tato práce se věnuje teoretickému odkazu a badatelskému příspěvku Jiřího Fukače k československé hudební pedagogice a jeho poválečnému úsilí o vytvoření nového modelu hudební výchovy pro nejmladší generace. Fukačův koncept intelektualizace hudební výchovy vychází z myšlenky Vladimíra Helferta (zakladatele hudební vědy na brněnské univerzitě), především jeho myšlenky, že hudební výchova na základních a středních školách by měla otevírat dveře hudbě racionálním a emocionálním porozuměním. K dosažení tohoto (zatím dosud nesplněného) cíle Jiří Fukač formuloval teorii hudební komunikace jako metodologický základ pro praktické uplatnění nového modelu hudební výchovy.

Classification

  • Type

    J<sub>imp</sub> - Article in a specialist periodical, which is included in the Web of Science database

  • CEP classification

  • OECD FORD branch

    60403 - Performing arts studies (Musicology, Theater science, Dramaturgy)

Result continuities

  • Project

  • Continuities

    S - Specificky vyzkum na vysokych skolach

Others

  • Publication year

    2017

  • Confidentiality

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Data specific for result type

  • Name of the periodical

    Musicologica Brunensia

  • ISSN

    1212-0391

  • e-ISSN

  • Volume of the periodical

    52

  • Issue of the periodical within the volume

    2

  • Country of publishing house

    CZ - CZECH REPUBLIC

  • Number of pages

    5

  • Pages from-to

    5-9

  • UT code for WoS article

    000423872900001

  • EID of the result in the Scopus database

    2-s2.0-85041617339