Theory as a Platform for the Education of Museum Staff : Development of the Centre for the Study of Museology in the Years 1967–1982
The result's identifiers
Result code in IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216224%3A14210%2F17%3A00102627" target="_blank" >RIV/00216224:14210/17:00102627 - isvavai.cz</a>
Result on the web
<a href="http://dx.doi.org/10.1515/mmvp-2017-0041" target="_blank" >http://dx.doi.org/10.1515/mmvp-2017-0041</a>
DOI - Digital Object Identifier
<a href="http://dx.doi.org/10.1515/mmvp-2017-0041" target="_blank" >10.1515/mmvp-2017-0041</a>
Alternative languages
Result language
čeština
Original language name
Teorie jako platforma pro edukaci muzejních pracovníků : Osudy Střediska pro výuku muzeologie v letech 1967–1982
Original language description
Cílem předložené studie je uceleným způsobem přiblížit bezmála patnáctileté působení Střediska pro výuku muzeologie filozofické fakulty Univerzity Karlovy při Národním muzeu v Praze (dále jako Středisko), jednoho z nejvýznamnějších dobových metodicko-výukových center v oboru muzeologie. Předmětem zájmu se postupně stane analýza faktorů a jevů, na základě kterých došlo k jeho zřízení v roce 1967, a to včetně teoretické koncepce vedoucího Střediska Jiřího Neustupného, jež se stala východiskem pro výslednou podobu jeho kurikula. Kromě nastínění struktury výukového programu určeného pro posluchače denního studia Karlovy univerzity i muzejní pracovníky a představení osobností participujících na edukační činnosti, se text zabývá i jeho aktivitami nepedagogického charakteru (výzkumná a metodická činnost, spolupráce v rámci domácích a mezinárodních muzejních organizací, shromažďování a vydávání muzeologické literatury). Práce vznikla k 50. výročí vzniku mezinárodními kapacitami respektovaného muzeologického centra a jako vůbec první usiluje o zmapování jeho vývoje.
Czech name
Teorie jako platforma pro edukaci muzejních pracovníků : Osudy Střediska pro výuku muzeologie v letech 1967–1982
Czech description
Cílem předložené studie je uceleným způsobem přiblížit bezmála patnáctileté působení Střediska pro výuku muzeologie filozofické fakulty Univerzity Karlovy při Národním muzeu v Praze (dále jako Středisko), jednoho z nejvýznamnějších dobových metodicko-výukových center v oboru muzeologie. Předmětem zájmu se postupně stane analýza faktorů a jevů, na základě kterých došlo k jeho zřízení v roce 1967, a to včetně teoretické koncepce vedoucího Střediska Jiřího Neustupného, jež se stala východiskem pro výslednou podobu jeho kurikula. Kromě nastínění struktury výukového programu určeného pro posluchače denního studia Karlovy univerzity i muzejní pracovníky a představení osobností participujících na edukační činnosti, se text zabývá i jeho aktivitami nepedagogického charakteru (výzkumná a metodická činnost, spolupráce v rámci domácích a mezinárodních muzejních organizací, shromažďování a vydávání muzeologické literatury). Práce vznikla k 50. výročí vzniku mezinárodními kapacitami respektovaného muzeologického centra a jako vůbec první usiluje o zmapování jeho vývoje.
Classification
Type
J<sub>ost</sub> - Miscellaneous article in a specialist periodical
CEP classification
—
OECD FORD branch
60101 - History (history of science and technology to be 6.3, history of specific sciences to be under the respective headings)
Result continuities
Project
—
Continuities
S - Specificky vyzkum na vysokych skolach
Others
Publication year
2017
Confidentiality
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Data specific for result type
Name of the periodical
Muzeum: Muzejní a vlastivědná práce
ISSN
1803-0386
e-ISSN
—
Volume of the periodical
55
Issue of the periodical within the volume
2
Country of publishing house
CZ - CZECH REPUBLIC
Number of pages
13
Pages from-to
3-15
UT code for WoS article
—
EID of the result in the Scopus database
—