Boys are unfortunate, girls do not have what it takes : Gender aspects in the assessment of students with low academic achievement
The result's identifiers
Result code in IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216224%3A14210%2F18%3A00102699" target="_blank" >RIV/00216224:14210/18:00102699 - isvavai.cz</a>
Result on the web
<a href="https://www.phil.muni.cz/journals/index.php/studia-paedagogica/article/view/1720/1940" target="_blank" >https://www.phil.muni.cz/journals/index.php/studia-paedagogica/article/view/1720/1940</a>
DOI - Digital Object Identifier
<a href="http://dx.doi.org/10.5817/SP2018-1-2" target="_blank" >10.5817/SP2018-1-2</a>
Alternative languages
Result language
čeština
Original language name
Kluků je škoda, holky na to nemají : genderové aspekty v hodnocení nejslabších žáků třídy
Original language description
Předložená studie se zabývá prospěchově nejslabšími žáky třídy a mírou jejich participace na výukové komunikaci. Jejím cílem je z jistit, jak učitelka vnímá a hodnotí tyto žáky a zda její hodnocení koresponduje se zapojením žáků do komunikace. K odhalení hodnoticího úsudku byla využita metoda opakovaných polostrukturovaných rozhovorů s učitelkou druhého stupně základní školy. Podoba a frekvence interakcí mezi učitelkou a žáky byla z jišťována strukturovaným pozorováním vyučovacích hodin. Hlavním výsledkem případové studie je z jištění, že učitelka jednak vnímá skupinu s nejslabším prospěchem genderově diferencovaně a jednak se tito žáci diferencovaným z působem projevují v komunikaci. Chlapci jsou ve výuce aktivní a učitelkou jsou označováni jako zvláštní, ve vleku obtížných rodinných situací, které zapříčiňují jejich slabý školní výkon. Naopak dívky jsou komunikačně pasivnější a zároveň jsou učitelkou vnímány jako tiché a hodné, ale bez akademických schopností a bez potenciálu ke zlepšení.
Czech name
Kluků je škoda, holky na to nemají : genderové aspekty v hodnocení nejslabších žáků třídy
Czech description
Předložená studie se zabývá prospěchově nejslabšími žáky třídy a mírou jejich participace na výukové komunikaci. Jejím cílem je z jistit, jak učitelka vnímá a hodnotí tyto žáky a zda její hodnocení koresponduje se zapojením žáků do komunikace. K odhalení hodnoticího úsudku byla využita metoda opakovaných polostrukturovaných rozhovorů s učitelkou druhého stupně základní školy. Podoba a frekvence interakcí mezi učitelkou a žáky byla z jišťována strukturovaným pozorováním vyučovacích hodin. Hlavním výsledkem případové studie je z jištění, že učitelka jednak vnímá skupinu s nejslabším prospěchem genderově diferencovaně a jednak se tito žáci diferencovaným z působem projevují v komunikaci. Chlapci jsou ve výuce aktivní a učitelkou jsou označováni jako zvláštní, ve vleku obtížných rodinných situací, které zapříčiňují jejich slabý školní výkon. Naopak dívky jsou komunikačně pasivnější a zároveň jsou učitelkou vnímány jako tiché a hodné, ale bez akademických schopností a bez potenciálu ke zlepšení.
Classification
Type
J<sub>SC</sub> - Article in a specialist periodical, which is included in the SCOPUS database
CEP classification
—
OECD FORD branch
50301 - Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]
Result continuities
Project
—
Continuities
S - Specificky vyzkum na vysokych skolach
Others
Publication year
2018
Confidentiality
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Data specific for result type
Name of the periodical
Studia Paedagogica
ISSN
1803-7437
e-ISSN
—
Volume of the periodical
roč. 23
Issue of the periodical within the volume
1
Country of publishing house
CZ - CZECH REPUBLIC
Number of pages
20
Pages from-to
9-28
UT code for WoS article
—
EID of the result in the Scopus database
2-s2.0-85047127505